clwr

Teh_Wovk

Medlem
clwr
Hej!
Nu är det så här att farsan var och köpte en jacka colour wear poise i medium testade den och den satt skönt som bara den kändes som en herr jacka men det är ju en dam.
Så nu vad tycker alla freeeides ska jag behålla den eller vad?
Tacksam för svar!

clwr
So what att det är en damjacka, jag har sett massa killar som kör i bland annat CLWRs dambyxor för att de vill ha tajtare passform. Sitter den bra så kör :)

Unisex ftw! :D

clwr
Okejj då vet jag tacksam för alla svar jackan var skön och är nöjd så behåller den.

Och är tacksam för alla svar dom har hjälpt mig att bestämma hur jag ska göra.

Senast ändrad:
clwr
Jag tror du kommer gå starkare som människa ur det här. Genusöverskridande konfektionsäventyr har historiskt sett lett till framgångar så som byxor för kvinnor, men till mångas förvåning inte kilt till män då detta traditionellt set var ett arbetsplagg för mannen, vilket sedan har stigmatiserats genom klädkoders affiliation till befintliga könsroller.

Om du mot all förmodan skulle känna dig obekväm i att ditt plagg har designats med en kvinnlig målgrupp i fokus, och du identifierar dig som manlig, så kan du trösta dig med att t.ex Play-Doh ursprungligen lanserades som ett tapetrengöringshjälpmedel men nu kommit miljontals barn och vuxna till glädje som leklera.

Om någon skulle kommentera vilken genusgrupp din jacka ursprungligen designats för och diskrepansen mellan den och ditt genus så kan du referera till exemplet ovan. Om personen ifråga bär tighta byxor och extraordinärt lång t-shirt, på gränsen till klänningsliknande och ändå inte ser det absurda i hans påpekande så kan du även applicera ett hårt knytnävsslag rakt på näsan, vilket kommer accelerera händelsernas utveckling avsevärt, men glöm inte att då nämna t.ex Play-Doh exemplet igen, så att insikten etablerar sig både före och efter den fysiska inlärningförstärkaren.

Tillbaka
Topp