Coaster/Wheelie/Manual.

Kiper

Ny medlem
Coaster/Wheelie/Manual.
Hej. Jag har en Giant Rincon. Har sett på filmer när dom bara trycker upp framhjuloet och börjar coasta/wheela/manuala. Men jag får inte upp cykeln så långt. Jag måste trampa mig upp :( Kan någon försöka förklara hur jag ska göra.
Är det lättare med en dirt cykel att göra coaster/wheelie/manual?
Tack för svar.
// Daniel.

Coaster/Wheelie/Manual.
om du har en bra framgaffel kan du ju ta hjälp av den och tryck upp hjuler, tryck ner dämparen och ryck upp sen lutar du dej bakåt allt du kan. Kanske inte så mkycket till hjälp, men lite iaf ..

Coaster/Wheelie/Manual.
..

en Rincon är ju en XC cykel.. ramgeometrin är VÄLDIGT annorlunda mot en Dirtcykel (streetcykel) typ. 24 Le Toy eller liknande..

på en XC sitter ju sadeln ofta på samma höjd eller högre än styret.. styret är mycket smalare än på en street/dirt hoj..

på en street/dirt hoj sitter man lågt ned på sadeln och har styret högre upp.. sen är baktriangeln på en XC väldigt olik den på en street/dirt hoj..

geometrin på de olika cyklarna gör att det e suuuuupersvårt att försöka på en manual eller coaster på en XC hoj.. wheela (trampa omkring på bakhjulet) går okej på en XC men är lättare på en dirt/street..

.. sen bör man ha rätt raka armar och "hänga" bakom sadeln med rumpan.. sen håller man balansen genom att "jucka" med kroppen och benen...

nästan omöjligt med din hoj...

/Pinn

Coaster/Wheelie/Manual.
Som pinn sa Le Toy, 24/7, sen finns ju Kona, DMR, Och en massa mer !
Sök i forumet så hittar du massor med trådar om just Dirtcyklar .. :)

Tillbaka
Topp