Coola killar

Coola killar
Att än en gång älta en diskussion om olika stilar och olika storlekar på kläderna är som att spela en tennismatch utan slut. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. En smash då och då, och några bollar som går utanför spelplanen, en mindre upphetsad publik som klappar händerna när en spelare får in en fullträff och mindre avbrott för avföringsdumpning förekommen. Men det händer egentligen inte särskilt mycket, bollen spelas fram och tillbaka, och särskilt spännande blir det aldrig.

Coola killar
Nej, jag förväntar mig att dessa sjukt olika människorna ändå ska kunna inse att om ett ämne diskuterats ett tiotal gånger tidigare med samma slutsats varje gång, att det är upp till var och en att klä sig, vara, bete sig och åka hur man vill, så är det ingen idé att man ännu en gång tar upp detta ämne för diskussion.

Coola killar
Tråden handlar öht inte om klädsel, släpp diskussionen nu.

Det jag märker av gangsta-stilen är att den försöker upprätthållas även i forumet, vilket kan tyckas vara onödigt. Problemet är också att den yngre generationen, i motsats till vad min vapenbroder Mr Ketchup skrev ovan, INTE har lärt sig att använda internet. Speciellt inte forum.
Detta om den bristande forumkvalitén har jag påpekat innan och är inget jag tänkt älta igen.

Men, det verkar väl trots allt vara ett generationsbyte nu. Vi gamlingar som inte har tid att sitta här hela dagarna, orkar inte kolla Nya inlägg senaste dygnet när 90 % är studsmattehopp, stora spins och rails överallt. Nu kom jag tillbaka till forumkvalitén igen, dammit.

"Det var bättre förr" tycks vara något som aldrig slutar vara aktuellt.

Coola killar
perrefrirreberreklarre sa:
Setermannen sa:
perrefrirreberreklarre sa:
Själfallet inte, det råkar bara vara så att min kropp (av någon underlig anledning, kan vara för lite träning och för mkt nutella-ätande, fast vänta nu, man borde ju bli tjock av nutella, men jag är ju inte det ^o) hmm, det där var en sak att fundera över.) är byggd för just size S. Ligger man på 175 cm och stabila 65 kg så tvivlar jag på att någon annan storlek är funktionell. Möjligtvis medium i sånna fall...

Don't let the big bird fly over your head, it can poop on you!
Jag är 177 och har XL på jackan och den är inte "Ghettostor".
Jag tycker helt enkelt att det är skönare när jackan inte slickar sönder axlarna, funktionalitet måste ju trots allt handla om att kunna röra sig?
Jag tvivlar starkt på att du har problem att röra sig i en size M. Eller har du monster biceps i klass med conan barbaren? Dessutom slösar man ju på jordens resurser, för att inte tala om det stackars thaibarnen som tvingas sy en massa extra när man har stora kläder, istället för att anpassa kläderna till sin kroppsbyggnad...
För att klargöra så har jag ett plagg i M, det är det största M plagg jag sett. Sen är det ju lite svårt för dig att veta om M är litet på mig när du sitter på FR eller hur?
Roligt hur mycket alla bryr sig tycker jag...

Coola killar
Uttrycket "Det var bättre förr" är i detta sammanhang otroligt missvisande enligt mig. Vem avgör om det var bättre? Det mer passande uttrycket torde vara "Det var annorlunda förr". Och för de som var med "förr" är vana vid hur det var då. Självklart kan det tyckas vara irriterande oh frustrerande när sidan man kunde diskutera svängradie och hållbarhet på ett par völkl (detta är endast fiktiva exempel, baserade på hur jag uppfattat att det var "förr") ändrats drastiskt och numera mest innehåller youtube-klipp på handdansande tonåringar i till synes alldeles för stora kläder som utför diverse luftakrobatik. MEN, varför skulle detta vara sämre? Det kanske är sämre för er som vill ha det som det var förr, men att uttrycka det som om det var ett faktum är fel.

Om vi ska vara rädda för förändringar och inte acceptera att livet ständigt förnyas kommer vi knappast utvecklas. Jag förstår att det är surt för er äldre, men det hjälper inte att gnälla över den, som ovan uttryckte det, bristande forum-kvalitén. Lägg ner lite tid på att skriva vettiga inlägg i forumet istället för att klaga över hur låg kvalitet det råder, så kommer antagligen forum-kvalitén att höjas för er.

Coola killar
H-T sa:
Uttrycket "Det var bättre förr" är i detta sammanhang otroligt missvisande enligt mig. Vem avgör om det var bättre? Det mer passande uttrycket torde vara "Det var annorlunda förr". Och för de som var med "förr" är vana vid hur det var då. Självklart kan det tyckas vara irriterande oh frustrerande när sidan man kunde diskutera svängradie och hållbarhet på ett par völkl (detta är endast fiktiva exempel, baserade på hur jag uppfattat att det var "förr") ändrats drastiskt och numera mest innehåller youtube-klipp på handdansande tonåringar i till synes alldeles för stora kläder som utför diverse luftakrobatik. MEN, varför skulle detta vara sämre? Det kanske är sämre för er som vill ha det som det var förr, men att uttrycka det som om det var ett faktum är fel.
Hur kan det bli missvisande? Vi har alla egna referensramar och det är givetvis med hänsyn till mina som jag påstår att det var bättre förr. Det var då forumet tilltalade just MIG mer än vad det gör idag.

H-T sa:
Om vi ska vara rädda för förändringar och inte acceptera att livet ständigt förnyas kommer vi knappast utvecklas. Jag förstår att det är surt för er äldre, men det hjälper inte att gnälla över den, som ovan uttryckte det, bristande forum-kvalitén. Lägg ner lite tid på att skriva vettiga inlägg i forumet istället för att klaga över hur låg kvalitet det råder, så kommer antagligen forum-kvalitén att höjas för er.
Jag vill inte påstå att jag är rädd för förändringar. Bara förändringarna är till det bättre så är det givetvis bra.

Hur får du annars ut din syn på saken om du inte "gnäller" på forumkvalitén? Att endast en användare börjar skriva vettiga svar hjälper inte. Det behövs en attitydändring hos många medlemmar och stärkta regler för forumanvändandet. Jag tänker främst på sökfunktionen, forumlayoten och rubriksättningen. När någon inte söker i forumet innan en ny tråd postas så bildas flera trådar om samma ämne (kioskvältare). Problemet som därefter uppstår är att informationen försvinner in i mängden.
Exempel:
Säg att det skapas 10 trådar om samma ämne, men i endast en av dem står den informationen du är ute efter. Blir det så jätteroligt att leta igenom alla trådar då?
Likaså när det gäller felrubriceringar.

Det känns tråkigt att den kunskapen som faktiskt finns på detta forum försvinner in i mängden av meningslösa inlägg och trådar.

Coola killar
Ja, då uppfattade jag det fel då jag tolkade det som att du uttryckte dig som att det var ett faktum att det var bättre förr. Men visst förstår jag att du kan tycka det, och det är inget fel i det.

Förändringarna kanske är till de bättre för den stora massan, men inte för dig? Då är det väll både mer rättvist och logiskt om förändringarna är till fördel för den stora massan? För jag är relativt säker på att majoriteten av de medlemmar som är aktiva på forumet i nuläget är yngre personer som uppskattar studsmattehopp, stora spins och rails. Vilket inte betyder att jag själv gör det.

Men om det inte hjälper att bara en person skriver vettiga svar, varför skulle det då hjälpa om bara en gnäller? Och om du menar att det inte bara är en som "gnäller" så kan ju alla dessa personer skriva vettiga svar och inlägg så höjs ju kvalitén avsevärt mer än om det diskuteras fram och tillbaka huruvida kvalitén är låg eller ej.

Jag håller med om att kunskapen i forumet är alltför utspridd och i vissa fall svår att hitta. Men jag tror det är en naturlig utveckling då sidan får allt fler medlemmar och fler inlägg i forumet skapas. MEN självklart är en stor anledning till dessa inlägg att trådens skapare inte sökt ordentligt innan tråden postats och det kan ju anses slött och oansvarigt. Men egentligen, hur stort allvar ska vi behöva ta denna sida på? Ska man behöva läsa igenom sidans regler gång på gång innan man postar en ny tråd? Det känns som att om detta skulle leda till ett stort avfall av medlemmar och det gynnar knappast sidan. Men om det är en slags "forum-elit" man är ute efter så visst.

Coola killar
Ingen fara.

Nu vill inte jag påstå att jag besitter mycket kunskap i alla dess ämnen, även om jag samlat på mig lite genom åren. Problemet när den stora massan förvandlar ett forum på ett sådant sätt som har skett, är att kunskapen försvinner. Gamla rävar som har svar på allt i skidväg orkar inte längre dela med sig i forumet. Detta är inget som jag känner gynnar forumet i längden?

Hur stort allvar man ska ta sidan på? Inte så hemskt stort skulle jag säga. Dock är FR den hittills bästa informationskällan på svenska när det gäller allt i skidväg. Att den ska förvandlas till Flashback2 är bara trist.

Coola killar
Jag tror inte alla vill vara "gangsta"... Det är la trots allt bara kläderna de har eller har jag fel? Verkar ju som endel har något emot de med stora kläder! (Man får tycka och tänka vad man vill men håll det för dig snäll)

Vi gillar la samma sak? det är la också det som räknas!?

Ge upp detta nu då...

Coola killar
Tycker att alla ska skita fullständigt i den har tråden, Han som skrev den måste ju ha nått problem på nått sätt!
Han har inget för att klaga, det är ju ändå inte kläderna man ser åt, utan hur bra man är!
får nästan lust att köpa XXXXXXXXL bara för att reta up han!

Man har den stilen man vill ha. dumma kommentarer om "coolingar" och "gangsters" kan man hålla för sig själv!

Coola killar
Tipsson sa:
Tycker att alla ska skita fullständigt i den har tråden, Han som skrev den måste ju ha nått problem på nått sätt!
Han har inget för att klaga, det är ju ändå inte kläderna man ser åt, utan hur bra man är!
får nästan lust att köpa XXXXXXXXL bara för att reta up han!

Man har den stilen man vill ha. dumma kommentarer om "coolingar" och "gangsters" kan man hålla för sig själv!
crip sa:
eller så ogillar han inte folk som tror att dom e gangster(vilket skidåkning är så långt ifrån gangster man bara kan komma) utan föredrar skibums?? eller?

jag själv har väldigt svårt att finna någonting getto med skidåkning då det är jäfvligt dyrt och alla som håller på med det har varit sponsrade av morsan o farsan som har köpt skidgrejjer för flera tusen spänn åt dom varje år, jag kan sträcka mig så långt att jag kallar det för hiphop.

och jag håller med skibum är fräshare, hoppas att "ghettotrenden" dör ut för att det ger småkids en helt fel uppfattning av vad ghetto är. inte har det något med skidåkning att göra i alla fall
Har jag ett problem för att jag har en åsikt? Om det är någon som e korkad så.. ja. Det tippson sa är det jag menar typ. Skippa grillzen och skapa en egen attityd

Coola killar
Kort sagt tycker jag att den ursprungliga diskussionen var klar efter felix inlägg där han väldigt kort men så sant svarar på frågan, behövs inte sägas så mycket mer tycker jag. Men sen så är det ju inte bara utomstående som drar iväg på sidetracks med klädstorlekar ännu en gång.

Just face it, majoriteten av Freerides (aktiva) användare idag är vi ungdomar mellan 13 och 20 ungefär, de flesta utövar jibb på ett eller annat plan och att forumet blir där efter är väl fan i mig ingenting man ska bli förvånad över? Vill du bara ha skibumrelaterade frågor är det ju bara att blockera alla forum som har med jibb att göra? För "gangsta attityden" kommer att finnas i alla de trådarna, så låt oss. Att skibums försvunnit är ju inte vårt fel direkt? Vi har inte utrotat ett slag skidåkare utan det är snarare bumsen som gett sig av från Freeride, sen på vilka grunder detta skett står ju var och en för sig själv. Eller så är det bara så att 99% av inläggen idag är jibbrelaterade, vilket resluterar att skibumsen bara sitter och trycker utan att häva ur sig massa intressant (ja, inte ironiskt någonstans) information om dittan och datten.

Sen till attitydfrågan, du säger åt tippson att "skippa grillzen och skaffa en egen attityd", först och främst, han har aldrig ens nämnt något om grillz i den här tråden. Sen kan kan ju ifrågasätta om du har någon egen attityd jämfört med alla andra "skibums-freeriders-etc" vad du nu vill kalla dig? Tycker att man hör samma klagomål och samma resonnemang angående jibber från varenda snubbe som har 100+ under fötterna. Vi är ju alla skidåkare, bara för att vi gör olika saker på berget måste vi väl inte ha en jävla massa attityd emellan? Och jag påstår inte att det bara går åt ett håll utan båda målgrupperna är ju ansvariga, även om vissa jibbers kanske väger över en aning. Och det har ju absolut ingenting att göra med 5xl på kläderna, att man flyger annorlunda är en freerider, utan det handlar ju snarare mer om personen i fråga, hans attityd jämt emot andra "subkulturer" inom skidåkningen. Synd att diskussioner som de i den här tråden ens skapas, och även om jag är off topic kände jag att vissa saker som skrivs här skulle jag bara svara på. Så... Diskutera.

Coola killar
varför skulle de vara bättre att ha spännis tighta small kläder än attt ha stora?
å va e de som e så ghangstaaaaa me stora kläder? finns de inga andra än gangstrarna som har stora?
va spelar de för roll. alla kan väl inte vara nöjda hur man än gör
de här har ju diskuterats 7328382 gånger. ibngen kommer ju nånsin fram till nåt vettigt ändå!!!!!

Coola killar
Verkar som det är mer krig mellan olika skidåkande grupper nu än vad det var under början av -90 talet mellan skidåkare och oss snowboard åkare =)

Coola killar
Vad är det som stör dig och alla andra med att folk har olika smak?

Dom som kör i baggy vill ha stora rörliga kläder för dom tycker om det.

Dom som kör i lite tightare kläder trivs med det.

"Skibums" kör på funkonalitets* kläder för att få en behaglig skiddag.

SLUT PÅ DISKUSIONEN.

Annars kommer alla sånna här bråk och tjafs ställa till trubbel och förstöra det alla en gång hade gemensamt, ATT HA ROLIGT FFS!!!!!!!!!

Sug in det och lägg ner allt hat och njut av glädjen mellan alla skid/snowboard åkare

Coola killar
oscarius sa:
stighall sa:
Lallarn sa:
Vart ser ni att jag tycker det är fel att ha stora kläder? Jag kör inte tajt, det är bara killar med steeze som kan göra det. Det jag stör mig på är alla som trycker på sig grillz, drar upp bandanan ser ut som dom kan råna en när som helst. Dock är jag inte rädd eftersom jag vet att under grillzen finns det bara en osäker kille som har fått en helt fuckad uppfattning om vad skidåkning/snowboardåkning handlar om. Håll disskusionen igång!
Så du menar att majoriteten av alla skidåkare har fått skidåkningen om bakfoten?
Bandana killar: TJ schiller, Colby james west, Simon dumont, Tom wallisch, Jossi Wells, Jon Håtveit, PK hunder, MFL.

Som en annan skrev om Jon Brogans rideaways så är det åt detta håll skidåkningen kommer att utvecklas. WORD.
POÄNGEN ÄR ATT HAN VILL HA TILLBAKA SKIDBUMMARATTITYDEN HÄR PÅ FREERIDE.
Men visst! När jag går ut skolan vill jag resa runt Sverige och åka skidor. MEN jag kommer lätt ha stora brallor och ev. en bandana runt käften

Coola killar
jag tycker d e skit snyggt när man har baggykläder på sig i skidbacken, typ xxxl tröjor o sånt, men när man har på sig det i skolan lr på fritiden tkr ja d ser töntigt ut :)

Coola killar
stighall sa:
oscarius sa:
stighall sa:
Så du menar att majoriteten av alla skidåkare har fått skidåkningen om bakfoten?
Bandana killar: TJ schiller, Colby james west, Simon dumont, Tom wallisch, Jossi Wells, Jon Håtveit, PK hunder, MFL.

Som en annan skrev om Jon Brogans rideaways så är det åt detta håll skidåkningen kommer att utvecklas. WORD.
POÄNGEN ÄR ATT HAN VILL HA TILLBAKA SKIDBUMMARATTITYDEN HÄR PÅ FREERIDE.
Men visst! När jag går ut skolan vill jag resa runt Sverige och åka skidor. MEN jag kommer lätt ha stora brallor och ev. en bandana runt käften
Jag också, men utanför Sverige.

Coola killar
CharlesAndreas sa:
jag tycker d e skit snyggt när man har baggykläder på sig i skidbacken, typ xxxl tröjor o sånt, men när man har på sig det i skolan lr på fritiden tkr ja d ser töntigt ut :)
för de är ju fett mycke coolare å ha en svintajt lacostpiké och ett par shteekiga solbrillor som täcker över halva ansiktet samtidigt som frisyren är sådär perfekt inbakad..
jo de skulle jag också gilla... om jag bodde på stureplan.

är de inte bara bra att folk är olika och ser olika ut?, coolt att alla har exakt samma klädstil, pratar likadant, går på samma sätt, lyssnar på samma musik... nja, jag tycker då inte de.. de skulleb ara bli galet långtråkigt.

Coola killar
Vad är det ni inte förstår? sluta tjafsa om allt det dära nu. alla ser ut som dom vill och kungen och göran persson är glada så lägg ner innan skatten höjs och kläderna slutar göras.

Piz!

Coola killar
Ibland kan det kännas som att man vill lämna Freeride pga många av trådarna hamnar OT och det blir personangrepp, så länge man håller sig till ämnet så tycker jag att man kan få diskutera "nästan" vad som helst. Men jag lämnar inte Freeride för jag tror att någon gång i framtiden kommer det bli bättre igen som det var för några år sedan.

Allt för mig

Senast ändrad:
Coola killar
jeppenator sa:
CharlesAndreas sa:
för de är ju fett mycke coolare å ha en svintajt lacostpiké och ett par shteekiga solbrillor som täcker över halva ansiktet samtidigt som frisyren är sådär perfekt inbakad..
jo de skulle jag också gilla... om jag bodde på stureplan.

är de inte bara bra att folk är olika och ser olika ut?, coolt att alla har exakt samma klädstil, pratar likadant, går på samma sätt, lyssnar på samma musik... nja, jag tycker då inte de.. de skulleb ara bli galet långtråkigt.
Tack jeppe där kom det något vettigt.

Coola killar
Men om dom inte ser ut som riktiga gangsters, så är dom väl inte riktiga gangsters? Isf är dom väl skidåkare med en egen stil inspirerad av gangsta stilen?

Dock tycker ja de är ganska sjukt, att alla verkar ha samma stil, och dom verkar tycka att samma still är snygg, ingen verkar ha någon egen vilja, eller åtminstone inte våga/vilja stå för den!

Varför inte va sig själv lite grann & inspirera "gangsta" stilen me sitt eget stuk?

De vore kul om man får se lite av personen även i kläderna också, inte bara kopian!

Peace

Coola killar
Jag håller med till 100%. Börja åka storaberg istället killar (och tjejer)...................

//W

Coola killar
hur kan ni gnälla på jibbers. själv har jag två uppsättningar kläder. ett "tajt" ställ när jag glider runt med mina über skurna 165 cm carving skidor. ett xxl jibbställ när jag känner för att dra på mig mina sönderrailade fujative och leka runt i parken. är jag då en "gansta evull jibber" eller är jag en "storlek small konservativ carvinggubbe" (17 bast:P)

jag tycker båda är snygga inom det användningsområde de har.

Coola killar
det är dags att föra tillbaka 80talet så sjukt coolt (levde dock inte då)

Coola killar
Pussss sa:
Setermaan sa:
Wakedude sa:
Jag håller med till 100%. Börja åka storaberg istället killar (och tjejer)...................

//W
Var det här Hasse.... På riktigt?!
Varför är både Surfdude OCH Wakedude borta?

Öh hö öh hö Sherlock
Surfdude var hasse iaf!
but that's history now.
VARFör var du tvungen att dra upp denna gammla ältade tråd , blir på less på denna diskution !

Tillbaka
Topp