coreshot!

eHolmberg

Medlem
coreshot!
hej alla freeriders ;)

har precis köpt nya skidor och va ute med dom i den så kallade ''offpisten'' körde på en sten och fick en jävligt djup repa som går hela vägen in till träkärnan. har sökt runt lite men det jag hittat har inte handlat om coreshots utan bara ytliga repor. jag vill juh inte att det ska komma in fukt i kärnan och vad jag har förståt så brukar belagstavs lagningar släppa efter ett antal dagars åkning kan tänka att det är släpper ganska lätt om man typ railar ;) vad ska jag använda för nått då? jag har funderat på att typ ta epoxylim längst ner för det lär juh hålla fukten ute och sen belagstav på slutet i allaf och bara fixa det varje gång ;) finns det några andra bra alternativ ?

coreshot!
Om man lyckas så håller belagstav oftas bra men i ditt fall är det nog säkrast att lämna in skidorna hos någon kunnig verkstad/affär.

Alpingaraget och Alpint är bra.

coreshot!
Har för mig att det går att stansa ut en bit belag och limma dit en ny bit istället för att sitta och smälta i p-tex. Det krävs ju då att du har verktyg för att stansa ut bitar samt belag att fylla igen hålet med.

coreshot!
ta in skidorna så dom blir rums varma, skär med en kniv så det blir jämt i hålet och smält i en p-tex stav sen så skär du bara bort det som blir över

Tillbaka
Topp