Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
hade det varit jag som kom fram me den urlöjliga teorin hade du inte blivit särskilt övertygad tror jaM-attee sa:Av: chillout | 2008-04-10 20:40 Citera
sen är det här cork 180.… re=related
När han är i luften e han lika mkt cork som när han landar, jacobs korkskruv-bevis har övertygat mig
haha, du har en poäng där.You-Know-Who sa:Förresten kunde du svarat i den här tråden! https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=34528&p=2
istället för att göra nya trådar hela tiden!
öhh han ligger inte cork eller offaxis nån gång i den 180n om du tittar nogachillout sa:sen är det här cork 180.… re=related
Ja och om man ska gå efter det så är det omöjligt att göra cork5/9/12 osv osv.Beengan sa:jaaa sätt er och studera en korkskruv så kommer ni fatta att det inte går att göra en cork 180 för då kommer man faceplanta. tänk er att landa en halv cork 3a..hur skönt är de?
jo de går men man måste bara snurra minst ett varv för att komma ur en cork.Hogizz sa:Ja och om man ska gå efter det så är det omöjligt att göra cork5/9/12 osv osv.Beengan sa:jaaa sätt er och studera en korkskruv så kommer ni fatta att det inte går att göra en cork 180 för då kommer man faceplanta. tänk er att landa en halv cork 3a..hur skönt är de?
Lägg ner.
Och när ska varningar börjas ge ut för bumpar?
90 till revert 270 är fysiskt möjligt, det är även cork 180 beroende på två faktorer, hur många grader skidåkaren ligger i luften, och hur mycket skidåkaren böjer upp benen inför landningen. I Favres hopp ser ni att han böjer upp benen framåt väldigt mycken inför landningen, det är BARA därför han landar (om han nu gör det). Hade han varit rak i kroppen så skulle han landat nästan på mage. Wester ger ett klockrent exempel på varför en cork 180 inte är möjlig där åkaren landar helt rak i kroppen, för DET är inte fysiskt möjligt.chillout sa:Kan Pep Fujas göra 90 till 270 revert så måste nog cork 180 vara möjligt.
Dub 7, trippelcork 1080 är möjligt att göra. Westers teori är HELT rätt. den minsta cork som går att göra är 360. Därför är den minsta dub cork man kan göra 720. Simple as thatMedlemJapaner sa:Känner inte heller riktigt någon större vikt i vad det heter. Inte vad något trick heter egentligen. Tycker det är löjligt med alla definitioner på trick. Vad är flatspin, vad är rodeo? Vad är cork, vad är d-spin? Vad är lincoln, vad är off-axis backflip? Tycker det hela känns absurt och jävligt löjligt, måste dock bara påpeka en liten sak jag tänkte på när jag läste trådskaparens första inlägg. Det du skriver om en korkskruvs rotation gäller ju endast på en cork 360. Annars skulle ju en cork 720 vad en dubbelcork 720, cork 1080 en trippelcork 1080 osv. Din teori stämmer alltså inte.
Vilket gymnaster kallar snurrar flat om det har något å göra härMedlemJapaner sa:text.......Annars skulle ju en cork 720 vad en dubbelcork 720, cork 1080 en trippelcork 1080 osv. Din teori stämmer alltså inte.
bra sagt!oskarpedersen sa:e de viktigt vad d heter?
de ser ju fett ut och då är de väll skit samma om du kallar de cork eller off axis!
Det är den inte. Jag menar inte att det är omöjligt att det är göra dessa trick. Du har missuppfattat. Jag menar bara att enligt hans teori så finns inte cork 5, 7, 9, 10 osv. Om man följer korkskruvens rotation ett halvt varv som nu Jakob menar, är man ju uppochner. Om man följer ett helt varv är man rakt igen. Följer man då ett och ett halvt varv är man ju återigen uppochner. Då skulle ju alltså även cork 5, 9, 12, 16 osv vara omöjligt. Om man sen följer korkskruvens rotation 2 varv är man tillbaka rakt, men man har varit uppochner två ggr. Därmed dubbelcork.Tink sa:Dub 7, trippelcork 1080 är möjligt att göra. Westers teori är HELT rätt. den minsta cork som går att göra är 360. Därför är den minsta dub cork man kan göra 720. Simple as thatMedlemJapaner sa:Känner inte heller riktigt någon större vikt i vad det heter. Inte vad något trick heter egentligen. Tycker det är löjligt med alla definitioner på trick. Vad är flatspin, vad är rodeo? Vad är cork, vad är d-spin? Vad är lincoln, vad är off-axis backflip? Tycker det hela känns absurt och jävligt löjligt, måste dock bara påpeka en liten sak jag tänkte på när jag läste trådskaparens första inlägg. Det du skriver om en korkskruvs rotation gäller ju endast på en cork 360. Annars skulle ju en cork 720 vad en dubbelcork 720, cork 1080 en trippelcork 1080 osv. Din teori stämmer alltså inte.
Det låter vettigt det du säger, tills det sista. Måste återigen bara påpeka att jag inte pratar om vad som är möjligt i verkligheten utan hur jag tolkar Jakobs teori. Enligt en rakt korkskruv så är ju både den inverterade rotationen och "snurr-rotationen" lika stor, då bör man alltså hamna mer eller mindre uppochner efter 540 graders rotation. Sen vad som är möjligt i verkligheten är jag fullt medveten om att det är en helt annan sak.Tink sa:MedlemJapaner.. när man snurrar en korkskruv snurrar den åt två håll. Du pratar om det inverterade hållet. Du säger att det bara går att göra ETT INVERTERAT VARV i EN cork, vilket stämmer. Du säger också att 1,5 inverterat varv inte funkar, vilket stämmer. Men du tänker inte på den andra rotationen runt samma axel som kroppen gör...
2 inverterade varv blir dubbel cork. Du kan enkelt snurra 1,5 varv i den andra rotationen medans du snurrar ett inverterat varv för EN cork
Ja bättre det än att de ska skapas nya lika dana som det nu gjorde i och med den nya cork 180 trådentheoJ sa:men fy fan, när ska redaktionen göra något åt bumping/necro-posting?
varannan tråd man läser är ju skapad för typ 4-5 år sedan -.-
nej cork 180 kommer aldrig finnas men cork 360 är ett väldigt vanligt trick som har funnit i flera år. en cork kräver minst 1 varv rotation.Andreas80 sa:En riktig cork kräver en rotation på 540 en dubbelcork kräver minst 1080 annars är det något lurt på gång iaf om man åker bräda.
cork 180, 360 har aldrig funnits kommer aldrig att finnas
Nope en sned 360 kan man väll göra. Vet inte om benämningen är olika på bräda och skidor men en cork innebär väll att man roterar kring två axlar? Ska du snurra på den vertikala axeln krävs en 360 rotation annars hamnar du inte på fötterna och för att snurra på den horisontella kan du snurra 180 minst och då hamna switch i landning om du körde in vanligt. alltså krävs en 540 rotation totalt för att göra en cork en dubbel borde logiskt gå att göra på 900 men då blir den horisontella rotationen väldigt långsam.Beengan sa:nej cork 180 kommer aldrig finnas men cork 360 är ett väldigt vanligt trick som har funnit i flera år. en cork kräver minst 1 varv rotation.Andreas80 sa:En riktig cork kräver en rotation på 540 en dubbelcork kräver minst 1080 annars är det något lurt på gång iaf om man åker bräda.
cork 180, 360 har aldrig funnits kommer aldrig att finnas
capscrew 180!henning2 sa:men vi kan väll säga att Andreas Håtveit med flera gör en "kapsylöppnare 180%rotation" då?