cork 180 - inte möjligt.

cork 180 - inte möjligt.
Av: chillout | 2008-04-10 20:40 Citera

sen är det här cork 180.
… re=related

När han är i luften e han lika mkt cork som när han landar, jacobs korkskruv-bevis har övertygat mig

cork 180 - inte möjligt.
M-attee sa:
Av: chillout | 2008-04-10 20:40 Citera

sen är det här cork 180.
… re=related

När han är i luften e han lika mkt cork som när han landar, jacobs korkskruv-bevis har övertygat mig
hade det varit jag som kom fram me den urlöjliga teorin hade du inte blivit särskilt övertygad tror ja

cork 180 - inte möjligt.
jaaa sätt er och studera en korkskruv så kommer ni fatta att det inte går att göra en cork 180 för då kommer man faceplanta. tänk er att landa en halv cork 3a..hur skönt är de?

cork 180 - inte möjligt.
Beengan sa:
jaaa sätt er och studera en korkskruv så kommer ni fatta att det inte går att göra en cork 180 för då kommer man faceplanta. tänk er att landa en halv cork 3a..hur skönt är de?
Ja och om man ska gå efter det så är det omöjligt att göra cork5/9/12 osv osv.
Lägg ner.

Och när ska varningar börjas ge ut för bumpar?

cork 180 - inte möjligt.
Hogizz sa:
Beengan sa:
Lägg ner.

Och när ska varningar börjas ge ut för bumpar?
jo de går men man måste bara snurra minst ett varv för att komma ur en cork.

cork 180 - inte möjligt.
Känner inte heller riktigt någon större vikt i vad det heter. Inte vad något trick heter egentligen. Tycker det är löjligt med alla definitioner på trick. Vad är flatspin, vad är rodeo? Vad är cork, vad är d-spin? Vad är lincoln, vad är off-axis backflip? Tycker det hela känns absurt och jävligt löjligt, måste dock bara påpeka en liten sak jag tänkte på när jag läste trådskaparens första inlägg. Det du skriver om en korkskruvs rotation gäller ju endast på en cork 360. Annars skulle ju en cork 720 vad en dubbelcork 720, cork 1080 en trippelcork 1080 osv. Din teori stämmer alltså inte.

Senast ändrad:
cork 180 - inte möjligt.
chillout sa:
Kan Pep Fujas göra 90 till 270 revert så måste nog cork 180 vara möjligt.
90 till revert 270 är fysiskt möjligt, det är även cork 180 beroende på två faktorer, hur många grader skidåkaren ligger i luften, och hur mycket skidåkaren böjer upp benen inför landningen. I Favres hopp ser ni att han böjer upp benen framåt väldigt mycken inför landningen, det är BARA därför han landar (om han nu gör det). Hade han varit rak i kroppen så skulle han landat nästan på mage. Wester ger ett klockrent exempel på varför en cork 180 inte är möjlig där åkaren landar helt rak i kroppen, för DET är inte fysiskt möjligt.

Grymt många dumma åsikter här.. tänk på vad som är möjligt innan ni yttrar er.

cork 180 - inte möjligt.
för några år sen var ju dub cork omöjligt... snart kanske cork 180 är nya grejen! :D tror iaf de kommer någon, nån dag som klarar det fint ^^,

cork 180 - inte möjligt.
Av: Hogizz | Idag 20:29 Citera

Lägg ner.

cork 5,9 är möjligt, eftersom man helt enkelt snurrar mer än ett varv sidledes innan korkskruvens varv. Detta är möjligt när man snurrar MER än ett varv. Snurrar man däremot MINDRE än ett varv sidledes hinner inte korkskruven gå runt. DÄRFÖR ÄR CORK 5,9 MÖJLIGT.....

Senast ändrad:
cork 180 - inte möjligt.
MedlemJapaner sa:
Känner inte heller riktigt någon större vikt i vad det heter. Inte vad något trick heter egentligen. Tycker det är löjligt med alla definitioner på trick. Vad är flatspin, vad är rodeo? Vad är cork, vad är d-spin? Vad är lincoln, vad är off-axis backflip? Tycker det hela känns absurt och jävligt löjligt, måste dock bara påpeka en liten sak jag tänkte på när jag läste trådskaparens första inlägg. Det du skriver om en korkskruvs rotation gäller ju endast på en cork 360. Annars skulle ju en cork 720 vad en dubbelcork 720, cork 1080 en trippelcork 1080 osv. Din teori stämmer alltså inte.
Dub 7, trippelcork 1080 är möjligt att göra. Westers teori är HELT rätt. den minsta cork som går att göra är 360. Därför är den minsta dub cork man kan göra 720. Simple as that

cork 180 - inte möjligt.
MedlemJapaner sa:
text.......Annars skulle ju en cork 720 vad en dubbelcork 720, cork 1080 en trippelcork 1080 osv. Din teori stämmer alltså inte.
Vilket gymnaster kallar snurrar flat om det har något å göra här :)

Tink: Lär dig hur man skriver i ett forum.
Sett många som gör dubcork7 btw?
Innan korkskruvens varv, så en cork5 är 360 till cork1? Jag tappade bort mig där.
Du får gärna rätta mig om jag missuppfattade något.

Fö. så är jag såpass tjurig i den här frågan att jag nog inte kommer ge mig.
Det är skitsnack att cork1 inte går att göra.

cork 180 - inte möjligt.
Hogizz...
Jag kan ärligt talat inte förklara det här utan matematiska metoder.. nej, ingen har nog lyckats göra dub cork 720. I en cork snurrar kroppen åt 2 håll, men runt samma axel. Dessa snurrar måste ha exakt lika hastighet för att rotationen ska gå runt två varv. Ett tips för att övertyga dig.. sitt och lek lite med mobilen lr nått. kasta den och försök få den att göra dub cork 7. tro mig du kommer lyckas. Det är fysikens lagar som gäller, precis som när du hoppar i hopp med din skidor..

Senast ändrad:
cork 180 - inte möjligt.
Tink sa:
MedlemJapaner sa:
Dub 7, trippelcork 1080 är möjligt att göra. Westers teori är HELT rätt. den minsta cork som går att göra är 360. Därför är den minsta dub cork man kan göra 720. Simple as that
Det är den inte. Jag menar inte att det är omöjligt att det är göra dessa trick. Du har missuppfattat. Jag menar bara att enligt hans teori så finns inte cork 5, 7, 9, 10 osv. Om man följer korkskruvens rotation ett halvt varv som nu Jakob menar, är man ju uppochner. Om man följer ett helt varv är man rakt igen. Följer man då ett och ett halvt varv är man ju återigen uppochner. Då skulle ju alltså även cork 5, 9, 12, 16 osv vara omöjligt. Om man sen följer korkskruvens rotation 2 varv är man tillbaka rakt, men man har varit uppochner två ggr. Därmed dubbelcork.

Jag säger inte att det är omöjligt att göra varesig cork 7, dubbelcork 7 eller cork 180. Det har jag aldrig påpekat och jag tar inte mycket ställning till huruvida det är möjligt, därför att jag helt enkelt inte bryr mig om vad det heter eller hur det definieras. Hoppas jag klarnat upp några frågetecken för dig. Har du fler får du gärna konfrontera igen (:

cork 180 - inte möjligt.
MedlemJapaner.. när man snurrar en korkskruv snurrar den åt två håll. Du pratar om det inverterade hållet. Du säger att det bara går att göra ETT INVERTERAT VARV i EN cork, vilket stämmer. Du säger också att 1,5 inverterat varv inte funkar, vilket stämmer. Men du tänker inte på den andra rotationen runt samma axel som kroppen gör...
2 inverterade varv blir dubbel cork. Du kan enkelt snurra 1,5 varv i den andra rotationen medans du snurrar ett inverterat varv för EN cork

cork 180 - inte möjligt.
Tink sa:
MedlemJapaner.. när man snurrar en korkskruv snurrar den åt två håll. Du pratar om det inverterade hållet. Du säger att det bara går att göra ETT INVERTERAT VARV i EN cork, vilket stämmer. Du säger också att 1,5 inverterat varv inte funkar, vilket stämmer. Men du tänker inte på den andra rotationen runt samma axel som kroppen gör...
2 inverterade varv blir dubbel cork. Du kan enkelt snurra 1,5 varv i den andra rotationen medans du snurrar ett inverterat varv för EN cork
Det låter vettigt det du säger, tills det sista. Måste återigen bara påpeka att jag inte pratar om vad som är möjligt i verkligheten utan hur jag tolkar Jakobs teori. Enligt en rakt korkskruv så är ju både den inverterade rotationen och "snurr-rotationen" lika stor, då bör man alltså hamna mer eller mindre uppochner efter 540 graders rotation. Sen vad som är möjligt i verkligheten är jag fullt medveten om att det är en helt annan sak.

cork 180 - inte möjligt.
MedlemJapaner..
Vad som sker med en korkskruv när den snurrar visar vad som händer i verkligheten. Snurrar du den inverterade rotationen och "snurr-rotationen" exakt lika snabbt (vilket man gör i en cork 360) så kommer du mycket riktigt att ramla om du snurrar 540 grader. När man gör en cork 540 snurrar man dock inte lika snabbt åt båda hållen. "snurr-rotationen" går aningen snabbare än den inverterade rotationen. Så när den inverterade rotationen gått ett varv har "snurr-rotationen" gått 1,5 varv (540 grader).

cork 180 - inte möjligt.
En riktig cork kräver en rotation på 540 en dubbelcork kräver minst 1080 annars är det något lurt på gång iaf om man åker bräda.

cork 180, 360 har aldrig funnits kommer aldrig att finnas

cork 180 - inte möjligt.
men fy fan, när ska redaktionen göra något åt bumping/necro-posting?

varannan tråd man läser är ju skapad för typ 4-5 år sedan -.-

cork 180 - inte möjligt.
theoJ sa:
men fy fan, när ska redaktionen göra något åt bumping/necro-posting?

varannan tråd man läser är ju skapad för typ 4-5 år sedan -.-
Ja bättre det än att de ska skapas nya lika dana som det nu gjorde i och med den nya cork 180 tråden

cork 180 - inte möjligt.
Andreas80 sa:
En riktig cork kräver en rotation på 540 en dubbelcork kräver minst 1080 annars är det något lurt på gång iaf om man åker bräda.

nej cork 180 kommer aldrig finnas men cork 360 är ett väldigt vanligt trick som har funnit i flera år. en cork kräver minst 1 varv rotation.

cork 180 - inte möjligt.
Beengan sa:
Andreas80 sa:

nej cork 180 kommer aldrig finnas men cork 360 är ett väldigt vanligt trick som har funnit i flera år. en cork kräver minst 1 varv rotation.
Nope en sned 360 kan man väll göra. Vet inte om benämningen är olika på bräda och skidor men en cork innebär väll att man roterar kring två axlar? Ska du snurra på den vertikala axeln krävs en 360 rotation annars hamnar du inte på fötterna och för att snurra på den horisontella kan du snurra 180 minst och då hamna switch i landning om du körde in vanligt. alltså krävs en 540 rotation totalt för att göra en cork en dubbel borde logiskt gå att göra på 900 men då blir den horisontella rotationen väldigt långsam.

Tillbaka
Topp