cork 360

bullitt

Medlem
cork 360
jag tränar mycke på studsmatta och klarar cork 7 men när ja försöker snurra mindre så drar det alltid iväg till en cork 5.. hur ska jag svinga armarna och hur ska ja dra blicken för att de ska bli rätt?? Hjälp mig snälla!!!

cork 360
om du klarar en cork 7:a på stuts mattan men inte en cork 3:a rekomenderar jag att du provar 7 i parken =)

ps varför vill man sätta en cork 3:a när man kan sätta 7:a???

cork 360
asså cork 3 på stuttmatta e ju fett svårt om man corkar den mycket iaf men testa att inte corka den så myycket så kanske de går.
men varför vill du kunna cork 3 när de är lättare me cork 7.

cork 360
Är omöjligt att få till en riktigt cork 3a på matta eftersom du knappt har nån horisontell förflyttning. Ifall du hoppas extremt högt bör det kanske gå.

cork 360
Jo, det går men det är grymt svårt att förklara hur man gör. Försök att hoppa lite snett åt höger på mattan och sen på nästa studs gör du en slänger du dig lite snett innåt mot mitten igen och gör som en blandning av cork/lincoln fast du tar i mkt mindre. Efter min förklaring blir det säkert ännu mer förvirrat men jag ska lägga upp en film med det strax.

cork 360
det går inte att jöra cork 3 på matta... eftersom när du åker skidor så carvar du ut på kicken för att de ska
funka och det går inte på matta, omöjligt att corka den bakåt iaf... har hört att de går att corka den framåt
men aja.
cork 3an får vänta till i vinter istället... eller så kan du åka till nått vattenhopp (bosön) fast de kanske itne
funkar där heller, har svårt att tro det på den där äckliga plasten.

cork 360
Det går visst man måste liksom göra på samma sätt som när man carvar på kicken fast att man hoppar åt vänster och sen lite åt höger (eller tvärtom) på mattan.

cork 360
det e coolare med cork 3 än cork 7 på studsmatta.... det är typ ingen som kan en riktig cork 3... så det är nog därför han vill kunna det...

cork 360
undrar varför ingen kan göra en riktig cork 3, jo kanske för att det intev går eftersom att man måste carva i kicken för att få till rotationen bra, det går inte att carfva på matta

cork 360
JAG kan cork 3 på studsmatta!! det är skitlätt man bara lärt sig hur man skall rotera :D

1 lär dig sideflip/linqoln åt höger

2 försök att inte flippa så mycket utan försök att rotera över axeln!

3 när du lärt dig någolunda hur man gör så kan du göra 3:a och dra upp knäna och luta
dig lite som en sideflip så blir det cork 3!!

BARA ATT TRÄNA!!
ps. det heter jib3:a

cork 360
men cork 3 är sjukt mycket coolare än en cork 9a.. sätter 9an bra men 3an är fortfarande svår.. jusst därför är det så coolt.. för ett så "lätt" trick är egentligen skitsvårt!

ska försöka förklara hur jag gör!
jag börjar med att träna in seega 3or.. sen gör man typ 90å tittar efter stället där man vill landa men lite över axelt nå blire oftast cork!

det är svårt att förklara! bästa sättet å lära sejj är att hoppa med nån som kan det å låta han visa!

cork 360
det går visst niclas.. siimp o jag kan det ju.
hur kan ni säga att cork 7 är snyggare än cork 3 ?
cork 7 är ju såå random som det kan bli..
killen är ju smart som vill lära sig cork 3 istället som ni som bara tänker på snurra istället för stil.

Senast ändrad:
cork 360
skidkung sa:
asså cork 3 på stuttmatta e ju fett svårt om man corkar den mycket iaf men testa att inte corka den så myycket så kanske de går.
kanske just för att cork 7 är lättare. när man sätter något vill man väl testa något svårare, eller?

cork 360
skidkung sa:
dumm kille just därför att d är svårare

Tillbaka
Topp