Craft underställ

Craft underställ
Köpte mig en tröja och är riktigt nöjd! Sitter superskönt och slits inte riktigt lika fort som ett vanligt 100% ull-ställ. Det man måste komma ihåg att du inte får ull närmast kroppen utan att du i linningen har ett polyesterlager. Summa summarum, superbra att använda högaktivt, inte riktigt lika bra om du ska glassa en dag i backen (inte lika varmt som en klassisk ulltröja.)
Hoppas det gav lite! :)

Jonas C

Craft underställ
Jonasghandi sa:
Det man måste komma ihåg att du inte får ull närmast kroppen utan att du i linningen har ett polyesterlager.
Får och får, lamm heter det väl?

Du tänker på bomull, ull närmast kroppen är väldigt optimalt (annars synnerligen konstigt med alla dessa underställ i merino). Sen dör en ju inte av bomull närmast kroppen heller, men det värmer inte alls lika bra som ull eller syntetiska material.

Craft underställ
Nordic wool har syntet närmast kroppen för fuktransport och ull utanpå för värme. Perfekt för att använda högaktivt när det är kallt precis som ovan nämnde. Har inte testat själv men det låter bra i teorin!

Craft underställ
Vattendroppe sa:
Jonasghandi sa:
Det man måste komma ihåg att du inte får ull närmast kroppen utan att du i linningen har ett polyesterlager.
Får och får, lamm heter det väl?

Du tänker på bomull, ull närmast kroppen är väldigt optimalt (annars synnerligen konstigt med alla dessa underställ i merino). Sen dör en ju inte av bomull närmast kroppen heller, men det värmer inte alls lika bra som ull eller syntetiska material.
Han pratar nog om hur själva kläderna är uppbyggda, inte vilka lager man bör klä sig med?

Craft underställ
Skistar (åtminstone Åre) har det stället som jobbunderställ för alla utearbetare i vinter så det lär ganska snart finnas många med mycket erfarenhet av det. Jag har använt tröjan en dag (arbetar aktivt både ute och inne) och den känns ju lite annorlunda mot vanliga ulltröjor, skönare mot huden men det känns som att det kan slitas bort relativt snabbt

Craft underställ
Köpte nyligen ett nytt underställ från haglöfs i merinoull. Sjukt nöjd och dom är på rea på addnature för tillfället.

Craft underställ
Har haft alla typer (100% ull, syntet samt blandningar) och samtliga funkar. Ull som sagt lite varmare men min erfarenhet är att dom är något ömtåligare (hål, revor). Nu kör jag ett blandställ från HH inköpt på XXL som jag kört 14 skiddagar denna säsongen. Verkar mkt bra. Inte ens mina grova hälar (går att slipa plank med) har lyckats riva sönder dom.

Tillbaka
Topp