Cyclepro Zyclone

Phille

Ny medlem
Cyclepro Zyclone
Tjena
Jag funderar på att införskaffa en ny hojj (skippar å uppgradera den gammla), och jag undrar vad ni tycker om Cyclepro Zyclone? Funkar den bra även ifall man vill cyckla lite längre sträckor på assfallt? Nån som vet hur många växlar den har? Jag har sett anonser både där den har 18 och 27 växlar, vad är det vanliga?
Vet ni några andra bra cycklar för både skog och hopp?
/Phille

Cyclepro Zyclone
OK, ifall man köper en Kona, vilken är då bäst, Cinder Cone, Nunu eller Stuff, och håller sig Zyclone i samma klass?

Cyclepro Zyclone
tjena phille!

vart skaru cykla? om det e typ till skolan eller in till stan så funkar det säkert...den e ju typ som tims cykel vettu... bara man inte tar i alldeles för mycke me dämpningen så går det skitbra att cykla på asfalt...

///Mvh björn

Cyclepro Zyclone
ååååå FAN vad jag hatar alla som säger att Kona är mycket bättre än allt å annat!!!!!
Det är absolut inget fel på Kona dom gör mycket bra ramar det kan jag hålla med om.
men inte fan gör dom bättre ramar än alla andra.
en cyclepro zyclone är ett mycket bra val , och det vanlighaste är 27 växlar, lite för många för den typen cykling ja håller på med.
men om du ska köpa en hopp och asfalts hojj så är det ett mkt bra val

Cyclepro Zyclone
Om du ska hoppa.. skaffa 18 växlaren..
Det är väl bara 2 framdrev på den?? mkt bättre med det... 27 är onödigt...
Kör själv en cannondale cad 3 sl 800/900 headshok.. inge hopp hoj :/ men fort går det :D

Cyclepro Zyclone
Zyclone är en mycket prisvärd hoj. Hyfsat hållbar också (polare droppade 2 m till flat på en).

Alternativ kan vara: Kona stuff, Avanti hotdog (endast ram), Specialized p-serien, trek bruiser, Cp xelos osv.
Man kan ofta få riktigt bra cyklar även på beg-marknaden. Kolla på www.velomag.se och under köp/sälj, där finns det riktigt mycket.
tack o hej!
/calle

Cyclepro Zyclone
Tja jag har en skit skön cykel Kona Scrap och den är det 16-växlar på och den är framdämpad och kostar ny iallafall där jag köpte den 8700kr.

///Olsson

Tillbaka
Topp