Cykeln SNODD! Commencal Furious

Frappe

Ny medlem
Nu har cykeln blivit snodd på skolgården andra gången!

Den snoddes vid lunchtid idag vid Tegnergatan/Drottningatan (Sthlm)

Det är en Commencal Furious 08a utagen från cykloketet, det står även cykloteket på en dekal på ramen.

Väldigt tacksam om ni hör av er om ni sett något!

Mvh Frans

070 8139388

Senast ändrad:
Jo det suger.. Blir så less då det är andra gången vid samma tidpunkt på dagen och ställe :S

så jävla dumt att ta den till skolan. Sånt lärde man sig i 5årsåldern!

Var den låst, isåfall, vad hade du för lås? Och varför i helvete är du så korkad att du tar den till skolan? Trodde alla visste att dyrbara saker blir stulna i dagens samhälle :)

Cykeln var lås genom ram och bakfälg med ett Abus bygellås LVL 11..
Låset var helt kapat på mitten :S

Jo tänkte lägga in bild men vet inte hur man gör på den här sidan??

Frappe sa:
Cykeln var lås genom ram och bakfälg med ett Abus bygellås LVL 11..
Låset var helt kapat på mitten :S

Jo tänkte lägga in bild men vet inte hur man gör på den här sidan??
waaat? är det ett kasst lås eller, för det är ju så man låser på bäst sätt....

Inte för att vara elak men VARFÖR cykla på den cykeln till skolan för? Snacka om att tigga om att den skall bli stulen!

//H

Hasse sa:
Inte för att vara elak men VARFÖR cykla på den cykeln till skolan för? Snacka om att tigga om att den skall bli stulen!

//H
man tigger väl faan inte om att cykel ska bli snodd om tar den till skolan???? , man måste ju faaan kunna få cykla, även till skolan

På en cykel för 20+ K??? Ja alla är olika men det är väl som att låta skidorna stå ut bredvid Olympia liften i Åre Vecka 9 dygnet runt.

//H

Oklay-Blue sa:
Hasse sa:

//H
man tigger väl faan inte om att cykel ska bli snodd om tar den till skolan???? , man måste ju faaan kunna få cykla, även till skolan
Om du inte har märkt det så hör cykelstölder till vardagen nuförtiden, och om man tar en dyr cykel till skolan så tigger man fett mycket om att den ska bli stulen. Sorgligt men sant.

Sjukt tråkigt att din cykel blivit snodd. Dock inte så oväntat.

Vad hände efter första gången? Fick du ut något på försäkringen eller köpte pappa en ny?

Men ta med dig 10 kedjor nästa gång då om du ska cykla en sån dyr cykel till bara skolan:)^
Ta kärring hojj till skolan så gör de inget om den blir snodd:|

Problemet är att även om någon lyckas finna din cykel. ( lite svårt utan varken bild eller ram nr) . Så är det inte så mycket man kan göra utan att riskera att bli åtalad själv, Om man inte har en väst där det står Hells-angels på ryggen förstås. Tyvärr så lever vi i ett sådant sammhälle just nu Där man inte kan ta med sej vad som helst vart som helst utan att riskera att det blir stulet.
Inte för att det e några plåster på såren direkt, men om du får en ny så ta inte med den till skolan om du vill ha den kvar.
Men jag hoppas det löser sej för dej och att du får den tillbaka.

Jag tycker att tjuvar bör stympas.

Patrik_L sa:
Problemet är att även om någon lyckas finna din cykel. ( lite svårt utan varken bild eller ram nr) . Så är det inte så mycket man kan göra utan att riskera att bli åtalad själv, Om man inte har en väst där det står Hells-angels på ryggen förstås. Tyvärr så lever vi i ett sådant sammhälle just nu Där man inte kan ta med sej vad som helst vart som helst utan att riskera att det blir stulet.
Inte för att det e några plåster på såren direkt, men om du får en ny så ta inte med den till skolan om du vill ha den kvar.
Men jag hoppas det löser sej för dej och att du får den tillbaka.

Jag tycker att tjuvar bör stympas.
Jo tyvärr är det så.. men känns sjukt att inte kunna ta sig till skolan hur man villl utan att sakerna ska bli stulna :(

Jodu, så kan det vara :/ har haft min Kona Shred till skolan 2gn, andra gången tänkte jag: Aldrig mer! När man kommer ut till cykelstället ca kl: 15:30 står 3 killar med en avbitartång o försöker klippa upp låset, jag rusar dit o skriker, VAD GÖR NI!? dom börjar springa, funderar på om ja ska springa efter, men jag är glad att jag har hojjen kvar så jag tar cykeln o sticker hem. Nu mera kör jag med en damtralla :)

// Fredda

Tillbaka
Topp