Dainese ryggskydd och Hygien

Perka

Medlem
Hej

Står i begrepp att köpa ett dainese nextwave ryggskydd och eventuellt ett par såna där shorts med skydd för lårben och svanskota.

Min fråga är den... är de tvättbara? Hittar ingen info om det... Om inte hur löser man äckelproblemen?

Som första steg föreslår jag ett toalettbesök innan du ger dig ut i backarna. Hjälper inte detta har Pampers flera modeller som kan hjälpa dig... http://www.pampers.com

;-) / MM

PS! Kan bara inte hålla mig när du bjuder upp så här ... DS.

Du kan ha dem utanpå långkallingarna, så riktigt sunkiga blir de inte. Handtvätt är inga problem.

Handtvätt är inga problem! Dessutom har du ryggskyddet utanpå underställ och andra tröjor. Problemet är att de plagg du har på under blir svettiga, inte ryggstället. Följaktligen är det vad du har på dig under som måste tvättas oftare.

Men va fan det är härligt att lukta äckligt. Det är då man märker vilka tjejer som är av bra virke vid ett eventuellt besök på afterskin!!

Jo jag räknar med att ha båda skydden utanpå underställen och det härliga med underställen är ju just det att de transporterar svetten från huden och var hamnar den då? Jo på skydden, alltså är det dom som får ta smällen. Vissa märken har visst nån slags avtagbara innerdelar som man kan tvätta (i maskin?) men det har alltså inte dainese?

på tvättrådet står det att det inte ska tvättas, "lera torkas bort med fuktig trasa", funkar nog för det
MountainMan talar om också...

Oj såg inte B-n-Fs inlägg där. Är det du som inte producerar lukt? (mina underställ stinker rätt svårt efter mer än nån dags användning) eller är det ryggskyddet som inte tar åt sig?

Det tar inte åt sig så farligt, det finns flera lufthål som fukten kan slinka igenom. De ryggskydd med avtagbara innerdelar känns rejält mycket varmare = mer svett.
/bnf

Tackar för svaren. Nu blir det beställning.
Bor på liten ort med litet berg så det har blivit till att försöka lära sig hoppa och snurra.
En 1000%ig ökning av antalet fall kombinerat med en kropp som inte är riktigt lika flexibel som den har varit har lett till skyddhysteri. Köpte till och med en olycksfallsförsäkring idag.

Wish me luck!

Vilken modell rekomenderar ni den ena har ju band över axlarna och den andra nått heltäckande? Skillnaden är?

Tillbaka
Topp