Dakines bärsystem är smart av två skäl dels slipper man släpa bakänen på skidorna i backen. Dels slipper man ha dom slående i huvudet vilket blir fallet med många koventionella system där man sätter dom rakt upp. (Ortovox mfl).
Problem som jag tycker med helipron är för många remmar för skidåkare. Jag har klippt av en massa och sytt ihop (innan vertexen kom), men jag skulle rekomendera Vertexen.
Annars är det bara att hålla med. Sitter tokbra, lagomstor för lunch (2 gel och en powerbar), videokamera, förstärkningsplagg, kaffetermos, vattenpåse, spade, sond och 1st aid.
Min har börjat blir lite väl sliten i spadfacket nertill, så jag måste eventuellt upfinna nån smart lagning till vintern... Annars så är den hållbar med bra finnish.
Jag kör även med en poacher då jag behöver ha med mer prylar. Den sitter inte riktigt lika toppen då den är lite större, men går alldeles utmärkt den med. Den enda säck som jag provat som sitter böttre är Arcteryx m35... Men då är det ju en annan prislapp också!