Dåligt glid. Vilken skid valla ska man välja?

Min valla tog precis slut och istället för att lämna in dom till något dyrt ställe som bara fixar dom halv bra så undrar jag vilket det bästa är som man kan köpa ?
och som är bra att ha i fikan när man åker, som är lätt att ta fram om om man känner att glidet försvinner.
Tog upp det eftersom ingen annan har. H8a inte.

Swix alpinvalla fungerar utmärkt tycker jag. Köp till den temperatur du tror att du mest kommer åka i och smäll på!

Förresten så är valla inget man kan ha i fickan och fixa mellan åken direkt. Jag menar, var ska du ha strykjärnet?

mardiman sa:
Swix alpinvalla fungerar utmärkt tycker jag. Köp till den temperatur du tror att du mest kommer åka i och smäll på!

Förresten så är valla inget man kan ha i fickan och fixa mellan åken direkt. Jag menar, var ska du ha strykjärnet?
Det finns visst sån valla , jag har en litenn burk som du trycker mot skidan så det smetas ut sen är det som en svamp på burken som du kletar ut allt med.

J-Litfeldt sa:
mardiman sa:

Det finns visst sån valla , jag har en litenn burk som du trycker mot skidan så det smetas ut sen är det som en svamp på burken som du kletar ut allt med.
hur bra är det på en skala då? XD försvinner ju efter något åk.

J-Litfeldt sa:
istället för att lämna in dom till något dyrt ställe som bara fixar dom halv bra.
Känns som om att ett dyrt ställe vallar bättre än något du stryker på själv i backen. Men skaffa ett stryjärn som du värmer själv så är det bara att tända sig en brasa och börja valla.
Men vill du ha hyfsad valla som förbättrar för stunden så kan du köpa tidgigare nämda produkt.

buzzlightyear sa:
J-Litfeldt sa:
mardiman sa:

Jo det ligger något i det :) Men det alltid bra att ha om man t.ex åker iväg bara över dagen till något nytt ställe och du inte hittar till närmaste skidshop eller inte fixat det hemma . så kan man rädda dagen genom att dra på med sån skit, men jag själv tycker mer om att fixa det hemma fast alltid ha med sig valla.

J-Litfeldt sa:
buzzlightyear sa:
J-Litfeldt sa:
Jo det ligger något i det :) Men det alltid bra att ha om man t.ex åker iväg bara över dagen till något nytt ställe och du inte hittar till närmaste skidshop eller inte fixat det hemma . så kan man rädda dagen genom att dra på med sån skit, men jag själv tycker mer om att fixa det hemma fast alltid ha med sig valla.
jo visst. ska du åka ett åk och tävla med kompisarna ner! men annars är det 100 gånger bättre att värma på riktig valla hemma :p ska iväg över en dag o skidorna är torra så vallar man innan ^^ thats it

köp massa olika valla i olika värme/kylkombos. de har vi här hemma i familjen . rätt skönt faktist bara dra på valla lite då å då :) beror på vart dfu bor och vart du ska åka vad du bobrde ha för valla också, men ja ttycker du borde köpa lite olika :)

Tillbaka
Topp