damernas puckel

cardon-boyster

Ny medlem
damernas puckel
Kollade precis damernas puckelkval. Två av dem drog på med d-spin 7:or! När får vi se Sarah, Kristi och Grete
göra det? Visst gör de redan nu en och annan tuff grej, men jag hoppas att OS kan hjälpa till att trissa upp
hastigheten för tjejernas utveckling i parken. Vad tror/tycker ni?

damernas puckel
Såg det också nyss och den där lilla japanskans d-spin 7:a var jäkligt clean måste jag säga.
Missade svenskans åk men hon leder så här långt i alla fall.
Finalen börjar klockan 19:00

damernas puckel
Kolla in på skidebosses.com så ska ni få se att jibbfjantarna inte har en chans mot ett gäng coola puckelsmiskare. Och vänta till torsdag och kolla herrarna tävling i OS så kommer ni att minst få se 2 st cork 1080. På riktigt.

damernas puckel
Visst gör puckelåkarna en massa fräcka trick, men att säga att jibbarna är fjantar till skilnad från de coola
"puckelsmiskarna" är väl att ta i? Jibbvärlden har ändå Candides d-spin/cork till rail, Tanners fakie 900 över
chads gap, TJs fakie 1440, Laurents fakie rodeo till rail osv. Och Candide är säkert inte den enda jibbern som har
gjort d-spin 1080 i flera år. Men jag antar att du vet allt detta och bara uttrycker dig så för att provosera lite. D-
spin 1080 i puckel är säkert något av det svåraste som går att göra på ett par skidor och förtjänar all respekt,
men på den lilla luftfärd som en puckel tillåter är det ju inte så himla snyggt, ser ut som att en stressad
freestyle-hopp-snubbe förvirrat sig in i pisten. Men på damsidan tycker jag lätt att jibbarna har en del att lära.
De har än så länge ganska junkig stil och få tekniska trick i påsen. Jag tycker att utvecklingen där går lite segt.
OS-puckeln kanske kan motivera jibbrudarna att ta ett steg till när det gäller den tekniska nivån.

damernas puckel
Tjejorna måste jämna ut puckeln rakare och ha armarnas position framför bröstkorgen mer, sen fram med axlarna,,, bättre avhopp och fram med stavarna i landningarna!
Dehasar och svänger på puckeln, rakt på ska det gå!

damernas puckel
Jag måste säga att dom nästan plogade pucklarna. iaf jämfört med de sjuka klipp från puckelvärldscupen som fanns på nån sida som var länkad till hära iaf. fart gick inte ens att jämföra med killarna som verkligen ger järnet. tjejerna fegade ordentligt i pucklarna men satte sedan helt najs hopp. ...själv kan jag varken puckel eller backflips...

damernas puckel
Snart kommer Svenskan rocka hårt. En del sköna hopp än så länge men jag tycker det är konstigt att duffy får så höga poäng.

damernas puckel
Skojar dem eller? Hur fan kunde hon vinna? Framåtvolt borde belönas mer. jaja, puckeltjejerna är ju alla fall snyggare än hockeybrudarna.

damernas puckel
ähh jäkla skit också. nu blev hon ju utan medalj igen.
sara var ju helt klart värd åtminstone ett brons!
feldömt - ge sara sin medalj!

damernas puckel
Håller med typ alla...
Sara körde bra, dock sladdade hon mycket på pucklarna vilket resulterade i den poäng som hon fick... Dock hade hon grym speed och bra hopp. över 25 borde hon ha fått!
Fransyskan(?) som blev 3:a åkte bra, bättre än Sara, men hoppen var mycket sämre och tiden var lika dan. Hon borde ha blivit 4:a!

Kari, som är förbannat jäkla snygg, körde riktigt bra och förtjänade en guldmedalj! Grym 7a och grym flip. Sen så åkte hon riktigt bra.

Att Heil kan jag förstå, hon åkte tokigt bra i pucklarna. Dock var ju hennes 3a inte alls lika cool som Karis 7a, men Kari åkte i sin tur långsammare...

Kampen om guldet kan man diskutera länge, men Kjellin skulle ha vunnit bronset!!

damernas puckel
Får ta och gratulera Kjellin till en hedersvärd fjärdeplats, hon siktade troligen efter medalj, men tycker hon presterade bra och vi bör alla vara stolta över hennes insats. Starkt jobbat!

damernas puckel
Fransyskan fick 3/100 poäng bättre än sara för sina hopp trots att hon knappt landade sista backflippen. Saras framåtvolt borde väll gett lite mer poäng än så?
Sen åkte hon faktiskt lite sämre än fransyskan men en tredje plats skulle hon fått.

Tillbaka
Topp