Dax för nya skiddds :)

GEGEunit

Ny medlem
Hejsan!

Det är då dax att köpa ett par nya skidor. Har just nu ett par PE 06 07 m look p12 som jag tycker är ganska sköna men de är lite för styva för mig.

Jag söker ett par lite mjukare skidor än PE, helst detta års kollektion. Märke spelar ingen roll.

Jag är mest park men tycker också att det är kul att åka pist och bara lattja :)

Kom med massor av förslag! Har kollat lite på Sport-conrad och priserna verkar inte vara så låga som förra året :o eller så har bara svenska butikerna skärpt sig och fattat att de måste konkurrera och sänka priserna de med :)

Tack!

Senast ändrad:
Gillar du PE är det kanske inte så dumt att titta på Fujativen, den är inte lika styv i tip och tail och billig som grus (nåja). Jag beställde precis en Line Anthem den skall bli intressant att prova, väldigt mjuk med sina butterzones i tip o tail, nästan identisk med Fujativen i flexet förutom un där fujative är styva.

En annan skida som jag verkligen gillar är Völkl Wall, lite mindre styv än PE och mycket lättare dessutom är den precis som Anthem symmetrisk om du kör mycket switch.

Rätt intressant där med Jons Promodel jag upplevde dem, precis som artisty, som väldigt hårda och oförlåtande (får hugg i tailarna när man kör pist med dem?) men underfot är den en av de mjukaste skidorna i år.

karln sa:
Rätt intressant där med Jons Promodel jag upplevde dem, precis som artisty, som väldigt hårda och oförlåtande (får hugg i tailarna när man kör pist med dem?) men underfot är den en av de mjukaste skidorna i år.
låter konstigt att dom hugger i tailarna? hände aldrig mig när jag åkte iaf, dock är jag ingen pist åkare och har slipat ner mina kanter men

ross gör typ dom skönaste mjuka skidorna! :D

kolla lite närmare på rossignol ghetto! dom ska tydligen va najs..

annars finns ett nystartat märke som heter LORCH som också gör sköna skiis.. så vill du vara ensam om nått så borde du definitivt kika närmare på detta!
isåfall kolla parkmodellen alpine tweak med tyrolia 11 bildning
http://www.vindsurfing.se/default.php?cPath=73_94
/jeppe

Senast ändrad:
artisty sa:
karln sa:
låter konstigt att dom hugger i tailarna? hände aldrig mig när jag åkte iaf, dock är jag ingen pist åkare och har slipat ner mina kanter men
Den är sjukt lätt hursomhelst, jag åker på ett par Foil, de är goa.

artisty sa:
JAg provade bara några åk under skidtesthelgen i lindvallen. Nyslipade och fina kanter. Jag kände av att de var mittmonterade på ett helt annat sätt än vad andra skidor brukar kännas. kändes lite som att skidorna var frammonterade en bit. Men jag körde inte dem tillräckligt mycket för att kunna ge något riktigt utlåtande, kan vara tilfälligheter.

Tack för alla svar, mer tips!

Ska kolla lite på ross skidorna som jeppenator sa men tipsa mer. Va kör du själv med för skis jeppenator?

jeppenator sa:
ross gör typ dom skönaste mjuka skidorna! :D

kolla lite närmare på rossignol ghetto! dom ska tydligen va najs..

annars finns ett nystartat märke som heter LORCH som också gör sköna skiis.. så vill du vara ensam om nått så borde du definitivt kika närmare på detta!
isåfall kolla parkmodellen alpine tweak med tyrolia 11 bildning
http://www.vindsurfing.se/default.php?cPath=73_94
/jeppe
Hört lite om att ross har haft dålig kvalite på sina skidor? är det sant?

K2 Silencer då? dom kör ja på.
tycker dom e ganska mjuka fast det e mina första skidor å ja vet inte riktigt va ja ska jämföra me:P

Tillbaka
Topp