De här med rocker

• Trådstartare Trådstartare moller97
  • Start datum Start datum
M

moller97

Guest
De här med rocker
Hej! jag letar nya skidor till säsongen och jag har kollat på Armada al dente och alpha x. Båda har rocker och de vill jag ha men problemet är det här med längden. Jag är 180 cm lång och gillar skidor som är + - 1-2 av min längd. Men detta har gjort att jag har tvekat på Al dente 178, kommer den kännas/vara för kort är frågan? jag kör nu på ett par vanliga Armada ar7 som är 171, vilket jag själv tycker är alldeles för kort.
tacksam för svar!

De här med rocker
När man åker med Rocker så blir ju åkytan betydligt mindre än längden så då kan det ju alltid vara bra att ha en något längre skida än vad man brukar!
Jag funderar precis som du på antingen Alpha X eller Al Dente, jag är 183 lång och har inte heller bestämt mig ännu... 5 cm längre eller kortare än mig själv har jag att välja på, men lutar just nu mot 178, kan va lättare å jobba i parken med tänker jag men kan ha fel. Hade ett par skidor förut som jag kände var alldeles för långa, men jag tänker fråga personalen när jag ska dra och köpa vilka de tycker borde passa bäst, blir nog Skistore.

Men tror nog du borde ha längre eftersom du tyckte de andra kändes korta, med Rocker så kommer 178 nog kännas korta för dig också kan jag tänka mig...

Tillbaka
Topp