Dela boende i Kanada 17/18

Tjena!

Jag och min flickvän ska göra säsong i Kanada denna vintern, vi tänker från jan/feb till första maj. Vi kommer troligtvis inte jobba utan bara åka så mycket skidor som möjligt.
Har kollat boenden i evigheter på det flesta större anläggningarna men svårt att hitta något schyst.
Tänkte kolla om det finns folk som är sugna på att dela boende? Dels för att det drar ner månadskostnaden men också för att en säsong blir roligare ju fler man är!

Ha det gott hej

AliceHakansson sa:
Hejsan! Vart i Kanada tänker ni er?
Jag är väldigt sugen på Revelstoke och letar också efter folk att bo med!:D
Vi är ganska öppna för förslag! Har kollat Banff, Revelstoke, KH, Big White, Red osv och alla är lockande. Det som lockar mest dock är Banff pga möjligheterna till fler än ett berg!

Revelstoke verkar också fett, men har en kompis som varit där och jag har förstått det som att man i huvudsak turar där, eller vet du något om det? :)

MadeleineEnglund sa:
Hej! Jag undrar precis som ovanstående vad det är för ställe ni tänkt er? Även jag letar efter några härliga människor att bo med :)
Vi är öppna för förslag, men som jag skrev ovan är väl Banff mest lockande! Men vi kan absolut tänka oss vadsomhelst så länge det finns gott om puder.

Vilket ställe har du tänkt dig? :)

Kan inte säga att jag har svin bra koll mer än att det är mycket skogsåkning om man inte turar. Nån annan som kanske har bättre koll på den frågan?
LimpanHermansson sa:
AliceHakansson sa:
Hejsan! Vart i Kanada tänker ni er?
Jag är väldigt sugen på Revelstoke och letar också efter folk att bo med!:D
Vi är ganska öppna för förslag! Har kollat Banff, Revelstoke, KH, Big White, Red osv och alla är lockande. Det som lockar mest dock är Banff pga möjligheterna till fler än ett berg!

Revelstoke verkar också fett, men har en kompis som varit där och jag har förstått det som att man i huvudsak turar där, eller vet du något om det? :)

Var i Revelstoke på säsong förra året, finns ett catski område som man kan tura i, allt mellan 20min-3h turer. Riktigt jäkla rolig terräng, perfekt när det börjar bli uppkört i systemet!

Men att man "mest" turar vet jag inte om jag håller med om, lr det är väl upp till varje person om man vill tura lr inte precis som på alla andra orter. Några turar, några turar inte :)

Spontant skulle jag dela upp berget i;

20% alpin terräng
30 % glades
50 % skog. (riktigt trevlig skogsåkning)

Gjorde en film som kanske ger någorlunda bild över hur åkningen är;

Bjerveland sa:
Var i Revelstoke på säsong förra året, finns ett catski område som man kan tura i, allt mellan 20min-3h turer. Riktigt jäkla rolig terräng, perfekt när det börjar bli uppkört i systemet!

Men att man "mest" turar vet jag inte om jag håller med om, lr det är väl upp till varje person om man vill tura lr inte precis som på alla andra orter. Några turar, några turar inte :)

Spontant skulle jag dela upp berget i;

20% alpin terräng
30 % glades
50 % skog. (riktigt trevlig skogsåkning)

Gjorde en film som kanske ger någorlunda bild över hur åkningen är;
Okej låter ändå fett! Men då jag varken äger hudar eller techbindning kommer det nog inte bli jättemycket tur, kanske hyr titt som tätt men det är inte fokus. Värt att dra till Revelstoke isåfall? Har dom schyst park? Livet utanför backen osv,

Tacksam för svar!

Åk till Revy om skidåkning en är din prio 1. Om du gillar mkt snö, skogsåkning, pillows, klippor o brant terräng generellt sätt. Parken är helt OK, men finns ingen separat parklift så blir kanske inte att man nöter park på samma sätt som i svedala etc. Vet flera som säsongade där men inte turade, själv tycker jag definitivt att du ska investera i hudar o en hybridbindning om du drar dit. Finns otroligt mkt att hämta utanför resorten. Om de är mkt folk blir det uppåkt på en dag i systemet medan om du turar en stund kan man hitta orört veckor efteråt. :)

// Björn

Tja,

Kollar också på en säsong i Kanada (vet ej var men öppen för förslag) och har likt er har jag kommit fram till att jag behöver roomies :)

skicka ett PM om ni är intresserade.

All the Best Lundiis

Hänkar revy om du inte tofflar för mycket!! I Banff får du toffla hur mycket du vill.

Holla at me på snap kompis!

Söker också boende. Revelstoke, kincking horse eller fernie. Även Nelson och Rossland lockar. Så om någon behöver roomies hör av er.
Jag åker till Revelstoke om en eller två veckor för att börja leta boende själv.
Skriver här om jag råkar få tag på något stort.

Shredda lugnt!

Söker också boende. Revelstoke, kincking horse eller fernie. Även Nelson och Rossland lockar. Så om någon behöver roomies hör av er.
Jag åker till Revelstoke om en eller två veckor för att börja leta boende själv.

Shredda lugnt!

HampusHultqvist sa:

Shredda lugnt!
Kicking Horse verkar vara fet lättillgänglig puderåkning, kan absolut tänka mig det!

Ska kolla lite boenden där, men även dom andra ställerna är lockande.
Hojta om du hittar något!

Tjo igen!
Är i Revelstoke nu. Bor på powder springs inn. Hyr ett eget rum här för 850 cad/månad. Delat kök. Mitt i stan.
Allt här har några år på nacken men tycker att det är helt ok. Bor lite annat skönt folk här också.
Ett litet tips bara för er som är sugna på revy!

Ha de gött allihopa!

Tjena! Jag planerar att göra en säsong i Kanada och är själv. Skulle gärna dela boende med andra som som är där för åkningens skull :) sugen på fernie eller Revelstoke, och är öppen för andra förslag.
Jag är 27 år och jobbar som arbetsledare för ett lekplatsföretag vilket ger mig ledigt i vinter och kommer inte behöva jobba.
076-1639362 , vid smidigaste kontakt.
Med vänlig hälsning, Mathias Boström.

Hej! Jag och min kompis tänkte åka till Whistler Jan/Feb till April/Maj, tanken är att mestadels bara åka skidor men kanske även jobba lite (vi har visum). Vi är två glada tjejer från Göteborg, 27 och 28 år, som helt enkelt behöver miljöombyte från vardagen och heltidsjobb här hemma och blev helt sålda på Whistler när vi var där några dagar förra skidsäsongen. Så om några av er där ute vill dela boende/vet något boende så shout, allt är av intresse! Som sagt är vårt fokus snön och skidåkning, kanske inte att leva partylivet varje dag :)

/Linnéa

Hej!

Vi är två gamlingar (35 ;) ) som kommer bila runt i Kanada och testa alla skidorter mellan Vancouver och Calgary. Nu kikar vi på Freeride om det finns någon som har ett rum vi kan få hyra i några dagar under vår resa. Vi vill gärna ha tillgång till kök och mysiga människor efter en månad snabbnudlar och dålig engelska i Japan :)

Har ni något/vet ni något?

Vi bidrar med lite hyrespengar, lite plats i bilen om ni vill haka på någonstans på en efterlängtad topptur och masa glädje. Dock kommer vi nog törna sjukt tidigt jämt (i alla fall en av oss :D ) så det är inget partyboende vi letar efter.

Pudriga hälsningar!

Marilyn och
Magnus

Någon här som tagit sig till Banff och har plats för två skidåkare i sitt boende? Allt fråm en natt till 3 månader är intressant. Jag och min flickvän fick vårt boende avbokat så sent som i tisdags och vårt flyg till Calgary går på onsdag, så vi har lite panik.

Säger vi så så länge

Tillbaka
Topp