Den inofficiella freeride POV tråden.

Postades på TGR för ett tag sedan. Rätt mycket skön åkning - helt klart värt en titt. Dock är inte allt POV men det mesta.

Filmat med GoPro igår inställd på r2, dock bara handhållen.

Samma i slowmotion, men inte supervass då jag använder 30fps.

Monoski-åkning av mig i Sport Gastein.
Lite dåligt med snö i början av året tyvärr, men ett par dagar med några sköna åk iaf.

Filmat med Contour HD i 720p.

Senast ändrad:
Min sjukaste skiddag någonsin... 900-1000fhm's åk och praktiskt taget så bottenlöst det blir med ett par 112RP. Lite dålig kvalité eftersom filmen är så jäkla lång (HD -> +500Mb). Filmat med Contour HD i 720p/60fps. Hade glömt fästdelen för goggle-fästet så jag tejpade ett ministativ på hjälmen vilket blev grymt! ;-) Fick även till inställningarna riktigt bra (bra tajming!) med tanke på att det är bluebird och toppensnö...

Senast ändrad:
Fy f*n för ett åk, fick ju ont i magen framför datorn... Rätt sjukt att det är uppåkt med

Känns som alla skidfilmer med POV-åkare håller blicken för långt ner, som om det vore den vanliga sortens POV-film. Det kan bara vara som de monterat kameran som ger den vinkeln men det känns off liksom. Borde bli snyggare film med nån som åker 4-5 meter framför den med kameran, eller också kameran riktad bakåt på den som följer efter.

Vinter-Paul sa:
Känns som alla skidfilmer med POV-åkare håller blicken för långt ner, som om det vore den vanliga sortens POV-film. Det kan bara vara som de monterat kameran som ger den vinkeln men det känns off liksom. Borde bli snyggare film med nån som åker 4-5 meter framför den med kameran, eller också kameran riktad bakåt på den som följer efter.
Då måste du ju gilla min... ;-)

En kompis från Calgary, som åker sjukt mkt i Kicking Horse, gjorde en sjysst edit i vintras. Eller ja...han har inte gjort editen men han åker i den iaf :) Fet är den iaf! :cool:

OlaMelin sa:
Julien Regnier åker Mallory i Chamonix:
23 minuters hasning, en av de absolut tråkigaste filmer jag sett jag sett på mycket mycket länge.
Vanligtvis hade jag inte tagit mig tid till att dissa men i den här fallet blev jag så irriterad och less att jag var tvungen

GOS sa:
Jag kan inte förklara vad som händer här. Eric Hjortleifson är oförklarbar.
]
Hoji var aldrig närvarande på fysiklektionerna, då han var ute och åkte skidor, och förstår således inte fysikens lagar. Då händer sånt här.

Jarle sa:
GOS sa:
Jag kan inte förklara vad som händer här. Eric Hjortleifson är oförklarbar.
]
Hoji var aldrig närvarande på fysiklektionerna, då han var ute och åkte skidor, och förstår således inte fysikens lagar. Då händer sånt här.
Så var det nog. Men betyder det att jag, som är ganska haj på fysik, aldrig kan bli en riktigt duktig skidåkare? Det vore ju lite snopet.

Här kommer två POV edits från Chamonix. Första klippet är skogsåkning från januari, andra är en bra puderdag i Brevent.

Tillbaka
Topp