Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
eh? Jon Olsson är 24 och Henrik Windstedt är 23... Sen har faktiskt inte ålder något med teknik att göra.Perka sa:henke och jon är inte det dom där 15åriga underbarnen som är med i nån skidfilm. dom kan säkert bli riktigt duktiga när dom får växa till sig lite.
Mattte sa:pep fujas kan åka överallt och han kan det med stil.
han får min röst!
R_emiL sa:Ryggradsbrutne Candide Thovex!
WHAT?! Vad snackar ni om??? Dessa småungar finns inte ens med på top 100 av mest kompletta åkarna. Skidåking är sååå mycket mer än att göra sw10:or och pumpa lite puder i nån flack sluttning.Viktor_L sa:ja skulle säja eric pollard
även om seth e grym så har jag aldrig sett honom raila tex!The-Geb sa:Det måste vara dött lopp mellan Henke Windstedt och Seth Morrison. De gör allt!!!
inte top 100? pep fujas är nog lätt med på top 10, han pumpar inte lite puder i en flack sluttning, han kastar ut 180s för stora klippor och stompar det i puder, försök göra det.JockeSki sa:Mattte sa:pep fujas kan åka överallt och han kan det med stil.
han får min röst!R_emiL sa:Ryggradsbrutne Candide Thovex!WHAT?! Vad snackar ni om??? Dessa småungar finns inte ens med på top 100 av mest kompletta åkarna. Skidåking är sååå mycket mer än att göra sw10:or och pumpa lite puder i nån flack sluttning.Viktor_L sa:ja skulle säja eric pollard
Vad jag vet åker inte jag skidor för att de är tråkigt. Inte heller för att få tjejer i baren?Lasse_are sa:Dessa åkare åkte inte skidor för att de var coolt/ballt/ få många tjejer i baren. Dessa män levde i en närhet med berget, som ingen jibber eller andra skidåkare gör idag. Dagens skidåkare påstår att dom tycker om att åka skidor... men varför åker man skidor för egentligen????
WordKurtti sa:Gunde Swan
Komplett SKIDÅKARE....Feelix sa:shaun white (på snowboard)
Du regerar, Lasse! Jag står bakom! ( Marco Siffredi. Rocco´s kusin? )Lasse_are sa:Vi kan börja med alla dessa jibbers.... Som i själva verket är dåliga/svaga gymnaster som de inte blev något av. Deras högsta önskan är att bli freestyls hoppare... men ack! De var för svag för de också.... Ta Candie nu tex som i början av April ramlade lite och bröt ryggen, Hade grabben tränat lite så hade de ju aldrig hänt.
Tittar man även på jibbernas stav-föring så ser man att den är: 0, minus, den finns inte, den enda dom vill är att slänga stavarna och börja köra i freestyls hopp.
Nää de var bättre för.
Ta tex Slovenen Davo Karncar: Som är den enda i Världen med att ha kört skidor HELA vägen ner från Everset till baslägret i ett svep...
Sen så har vi även en skön Fransk lirare som hette Marco Siffredi: Han är den enda i världen som har kört Snowboard från Everste topp hela vägen ner till basslägret... 22år! Han dog 2003, 23år när han solo körde brant! på Everst.
Doog Coombs: Med ca "220 första åk" bara i Alaska... Blev permantet avstäng från Jackson Hole... Flyttade till Europa/Alperna och efter ett tag hamnade i La Grave där han guidade/verkade till sin död...
Patrick Vallençant: Körde ofta i rosa overall med rosa hippiesjal runt huvudet. Han körde bla utför en 65 grader brant bergvägg i Peru i läder pjäxor... som fortfarande är orepeterad. Partrick och Sylvain är och kommer alltid att förbli dom störrsta i brant skidåkning.
Sylvain Saudan: Blir först i världen att åka utför en 8000 meters topp. Han har kört ALLT som är brant (och då menar vi brant) som är värt att nämna namnet på. Är en av dom störrsta förebilderna som finns om man gillar att åka "Brant/exponeradskidåkning"
Dessa åkare åkte inte skidor för att de var coolt/ballt/ få många tjejer i baren. Dessa män levde i en närhet med berget, som ingen jibber eller andra skidåkare gör idag. Dagens skidåkare påstår att dom tycker om att åka skidor... men varför åker man skidor för egentligen????