Den mest kompletta skidåkaren?

• Trådstartare Trådstartare nille
  • Start datum Start datum
jag måste då säja att jag är en otroligt komplett skidåkare. för de första så åker jag skidor sen kan jag oxå både steka pannkakor och klippa gräset :P

någon som tror att ni kan slå mej?

haha jag har tyvärr inte så många konkurrenter...

Röstar på Kungen tätt följd av drottningen o kungabarnen...

Kungen la en helt clean Flatspin 1080 i Storlien.

darko de va ingen flatspin de va en rodeo!!detsutom gjorde silvia fan switch kor 900 true tail!!
sen låter ju nojlas värsta konmplett noljas2-andra 1 eller hur var det?

Perka sa:
henke och jon är inte det dom där 15åriga underbarnen som är med i nån skidfilm. dom kan säkert bli riktigt duktiga när dom får växa till sig lite.
eh? Jon Olsson är 24 och Henrik Windstedt är 23... Sen har faktiskt inte ålder något med teknik att göra.

Min röst ligger på någon av dessa två iaf.

Vi kan börja med alla dessa jibbers.... Som i själva verket är dåliga/svaga gymnaster som de inte blev något av. Deras högsta önskan är att bli freestyls hoppare... men ack! De var för svag för de också.... Ta Candie nu tex som i början av April ramlade lite och bröt ryggen, Hade grabben tränat lite så hade de ju aldrig hänt.

Tittar man även på jibbernas stav-föring så ser man att den är: 0, minus, den finns inte, den enda dom vill är att slänga stavarna och börja köra i freestyls hopp.

Nää de var bättre för.
Ta tex Slovenen Davo Karncar: Som är den enda i Världen med att ha kört skidor HELA vägen ner från Everset till baslägret i ett svep...

Sen så har vi även en skön Fransk lirare som hette Marco Siffredi: Han är den enda i världen som har kört Snowboard från Everste topp hela vägen ner till basslägret... 22år! Han dog 2003, 23år när han solo körde brant! på Everst.

Doog Coombs: Med ca "220 första åk" bara i Alaska... Blev permantet avstäng från Jackson Hole... Flyttade till Europa/Alperna och efter ett tag hamnade i La Grave där han guidade/verkade till sin död...

Patrick Vallençant: Körde ofta i rosa overall med rosa hippiesjal runt huvudet. Han körde bla utför en 65 grader brant bergvägg i Peru i läder pjäxor... som fortfarande är orepeterad. Partrick och Sylvain är och kommer alltid att förbli dom störrsta i brant skidåkning.

Sylvain Saudan: Blir först i världen att åka utför en 8000 meters topp. Han har kört ALLT som är brant (och då menar vi brant) som är värt att nämna namnet på. Är en av dom störrsta förebilderna som finns om man gillar att åka "Brant/exponeradskidåkning"

Dessa åkare åkte inte skidor för att de var coolt/ballt/ få många tjejer i baren. Dessa män levde i en närhet med berget, som ingen jibber eller andra skidåkare gör idag. Dagens skidåkare påstår att dom tycker om att åka skidor... men varför åker man skidor för egentligen????

JockeSki sa:
Mattte sa:
pep fujas kan åka överallt och han kan det med stil.
han får min röst!
R_emiL sa:
Ryggradsbrutne Candide Thovex!
Viktor_L sa:
ja skulle säja eric pollard
WHAT?! Vad snackar ni om??? Dessa småungar finns inte ens med på top 100 av mest kompletta åkarna. Skidåking är sååå mycket mer än att göra sw10:or och pumpa lite puder i nån flack sluttning.
inte top 100? pep fujas är nog lätt med på top 10, han pumpar inte lite puder i en flack sluttning, han kastar ut 180s för stora klippor och stompar det i puder, försök göra det.

jag orkar inte citera honom, men Lasse_are, jag önskar att du inte drog alla jibbers över en kam. jag tror nog att jon olsson kan åka väldigt mycket bättre skidor än vad du tror. killen var i sverigetoppen i alpin åkning. och det finns väldigt många andra där ute som är sjukt duktiga på att "åka" skidor. så prata inte om sånt du inte vet.

Lasse_are sa:
Dessa åkare åkte inte skidor för att de var coolt/ballt/ få många tjejer i baren. Dessa män levde i en närhet med berget, som ingen jibber eller andra skidåkare gör idag. Dagens skidåkare påstår att dom tycker om att åka skidor... men varför åker man skidor för egentligen????
Vad jag vet åker inte jag skidor för att de är tråkigt. Inte heller för att få tjejer i baren?

Inte har jag heller försökt blivit en freestylegymnast?

Senast ändrad:
ps. Har nå´n åkt skidor med de ni lastar in? Om inte, var kommer åsikten ifrån? Ds.

ok, igen... Vad är komplett här på FR? Hänga i parken och bo i Monaco? Vara kung i parken i Whistler? Junis i Bräcke?
Två kompletta åkare i sverige är oldie-legenden Jeppe Rönnbäck (ja, han kör skiten av 95% av alla junisjibbers här) och Per Gustafsson, PG.
Till alla högstadie"jibbers" (som nå´n gång provat att raila skolräcket) som tänker såga mig : lycka till.

Senast ändrad:
Lasse_are sa:
Vi kan börja med alla dessa jibbers.... Som i själva verket är dåliga/svaga gymnaster som de inte blev något av. Deras högsta önskan är att bli freestyls hoppare... men ack! De var för svag för de också.... Ta Candie nu tex som i början av April ramlade lite och bröt ryggen, Hade grabben tränat lite så hade de ju aldrig hänt.

Tittar man även på jibbernas stav-föring så ser man att den är: 0, minus, den finns inte, den enda dom vill är att slänga stavarna och börja köra i freestyls hopp.

Nää de var bättre för.
Ta tex Slovenen Davo Karncar: Som är den enda i Världen med att ha kört skidor HELA vägen ner från Everset till baslägret i ett svep...

Sen så har vi även en skön Fransk lirare som hette Marco Siffredi: Han är den enda i världen som har kört Snowboard från Everste topp hela vägen ner till basslägret... 22år! Han dog 2003, 23år när han solo körde brant! på Everst.

Doog Coombs: Med ca "220 första åk" bara i Alaska... Blev permantet avstäng från Jackson Hole... Flyttade till Europa/Alperna och efter ett tag hamnade i La Grave där han guidade/verkade till sin död...

Patrick Vallençant: Körde ofta i rosa overall med rosa hippiesjal runt huvudet. Han körde bla utför en 65 grader brant bergvägg i Peru i läder pjäxor... som fortfarande är orepeterad. Partrick och Sylvain är och kommer alltid att förbli dom störrsta i brant skidåkning.

Sylvain Saudan: Blir först i världen att åka utför en 8000 meters topp. Han har kört ALLT som är brant (och då menar vi brant) som är värt att nämna namnet på. Är en av dom störrsta förebilderna som finns om man gillar att åka "Brant/exponeradskidåkning"

Du regerar, Lasse! Jag står bakom! ( Marco Siffredi. Rocco´s kusin? )

Tillbaka
Topp