PeterE
Medlem
Den optimala skidan för alla förhållanden
Nu måste ni hjälpa mig! Jag tycker att jag har bra koll på marknaden men jag blir inte klok på vilken skida som är en optimal skida till alt. Jag har inte lite krav utan jag vill ha en som funkar hyggligt i puder, dvs minimum 100 i midjan, är lekfull i pist när det inte finns något utanför dvs radie 15-17 och hyggligt mjuka bak så de lyfter lite i löst, gärna rocker men inte så det fladdrar. Åker ganska aggresivt i pist och skulle väl där egentligen ha ett par racers men vill ha en skida för allt. Längd ska vara runt 180 för att det ska vara kul.
Mina Line Sir Francis Bacon var ganska OK men lite väl mjuka och hade dåligt glid trots egen specialvallning, mina Icelantic Nomad var supertrygga men för lång radie, köpte ett par DPS Wailer Foundation men jag tycker de är för hårda bak och gräver ned när det blir för mycket snö.
Förstår ni, vad ska jag köpa?
Mina Line Sir Francis Bacon var ganska OK men lite väl mjuka och hade dåligt glid trots egen specialvallning, mina Icelantic Nomad var supertrygga men för lång radie, köpte ett par DPS Wailer Foundation men jag tycker de är för hårda bak och gräver ned när det blir för mycket snö.
Förstår ni, vad ska jag köpa?