designa om snowboard..?

bloodypotatis

Ny medlem
designa om snowboard..?
Är rackarns sugen på att ändra min snowboards utseende. =D
Inte intresserad av att lämna in den någonstans dock, det jag vill göra är väldigt basic. ..och ja, menar på att lackera / måla om.^^

Nått förslag på vad för slags färg man ska ha för detta? och vart det går att få tag i.

eller någon som själv har gjort detta?^^

designa om snowboard..?
kolla bilderna på min profil på den vita brädan. Det är gjort så enkelt att jag gick till en byggaffär och köpte kontaktplast som jag sedan satte på som ett klistermärke. Lite pilligt, men ta god tid på dig så blir det bra. Det är mitt tips. Sjukt meckigt att "måla" om brädan.
/stoffe

designa om snowboard..?
Om du vill lacka den så är mitt tips att:

1: Skruva bort bindningarna och täck för hålen med tejp eller liknande =)
2: Ta ett fint sandpapper ( gärna blötsandpapper )och skrubba bort ett litet lager
3: Välj önskad färg ( Imo Turkos ) =)
4: Ta den (turkosa ) färgen och spraya på några lager ( 2-4 rekomenderas )
5: Klarlacka 2-3 lager på det
6: Skruva på bindningarna när färgen torkat, sen är det bara ut å kör

hoppas det hjälpte =)

designa om snowboard..?
om det är första gången du ska lacka något så kan jag varna om att det inte är helt lätt att få ett bra lager med färg. Bättre att göra många lager med lite färg än ett fläckigt lager.
/kristofer

Senast ändrad:
designa om snowboard..?
Roblind sa:
Om du vill lacka den så är mitt tips att:

1: Skruva bort bindningarna och täck för hålen med tejp eller liknande =)
2: Ta ett fint sandpapper ( gärna blötsandpapper )och skrubba bort ett litet lager
3: Välj önskad färg ( Imo Turkos ) =)
4: Ta den (turkosa ) färgen och spraya på några lager ( 2-4 rekomenderas )
5: Klarlacka 2-3 lager på det
6: Skruva på bindningarna när färgen torkat, sen är det bara ut å kör

hoppas det hjälpte =)
bore man inte ha nån typ av "elastisk färg" eller va man ska säga,, så att den inte bara spricker upp när brädan böjer sig ?

designa om snowboard..?
jag tippar nästan nu på att kontaktplasten är bättre, den lär ju palla mer. kanske inte i kanterna då men i övrigt. den elastiska biten. Men om jag skulle välja att använda mig av kontaktplast så måste jag kanske endå måla på denna.
Eller skulle det se bra ut att ha två lager kontaktplast på vissa ställen? xP känner mig nästan lite mer confused nu än innan.
två alternativ, hur tusan vet man vilket som är bäst.

och lite vad awaysCrash är inne på, vad är bästa sortens färg?

designa om snowboard..?
Alltså, den kontaktplasten jag la på min bräda har funkat super, klart den går ju sönder om nån tysk kör över brädan i liftkön... men den är inte särskilt dyr så när den ser för jävlig ut e det bara att byta ut. Ny färg varje vekca kanske;)

designa om snowboard..?
Jag har själv lackat mina skis i 3olika färger och dom har inte spruckit nånting ( tror jag tog 3lager )
men visst, eftersom man gör mutes med skidor så nöts färgen bort litegrand men inte så man stör sig

sen vet jag inte hur mkt mjukare/styvare en bräda är riktigt så ska inte säga så mkt, men den håller för mig =)

Go lack

Tillbaka
Topp