Det är inne med hjälm

bakhalt

Ny medlem
Det är inne med hjälm
Japp nu när varenda käft skaha hjälm.Och alla afärer med skälv aktning har ett par olika märken och modelleratt välja melan.Så undra jag vart har vårt svenska märke Jofa tagitvägen! Håller dom på att missar tåget?

Det är inne med hjälm
Jofa finns kvar, Intersport (bland andra) säljer dem. Har dock inte sett någon direkt förnyelse på designfronten, de kanske tycker att funktion är viktigare än utseende, vad vet jag (som om man inte kan kombinera). Hur som helst, Jofa finns att få tag i. Ska ut på byns sportaffärer nu under eftermiddagen och titta lite, återkommer om jag ser nåt kul från Jofa.

Det är inne med hjälm
Ja det är sant. När jag gjorde min första säsong 99 i Cham hade varenda käft hjälm så jag sket i det för det kändes lite mainstream. Men så året därpå insåg jag att det kunde ju vara bra att ha en ändå så en blev inhandlad. Bakhalt: Du sojade med ditt språk va?

Det är inne med hjälm
Snackade med en kille på Intersport här i Östersund igår, verkar som om de, kedjan Intersport alltså, valt att inte köpa Jofas slalomkrukor i år. Enligt honom så har de heller inte gjort nåt mycket nytt designmässigt men vem vet, det kanske kommer.

Det är inne med hjälm
Jofa satsar nog krutet på hockey, har väl insett att de inte passar i backarna längre. Håller med bakhalt att stavningen är den sämsta jag sett...

Det är inne med hjälm
en fråga bara vad är det för jofa hjälm simon ax använder är det sån gammal som ser ut som ett bowling klot?

Det är inne med hjälm
tillverkarna snappar upp trenden= många satsar på hjälmar...

dem blir snyggare och mera funktionella...

klart som fan varenda som åker vill ha en snygg och tuff men ändå funktionell hjälm...

som jag med många andra, men det kommer nog nästa säsong...

Det är inne med hjälm
Simon kör nog med ett gammalt hederligt bowlingklot, så gör även skicrossdrottningen Magdalena Iljans (tidigare Jonsson).

Tillbaka
Topp