bajskorvenflerkzfejja
Medlem
det snöar!
Jag är 018 får jag vara med älgjägarna då?crillicious sa:>>>>!!!!!!!!TEAM NORRLAND VS 08rna <<<<!!!!!!! LET THE BATTLE BEGIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag är 018 får jag vara med älgjägarna då?crillicious sa:>>>>!!!!!!!!TEAM NORRLAND VS 08rna <<<<!!!!!!! LET THE BATTLE BEGIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sorry att förstöra din bubbla men stockholm (och flera andra städer) ger faktiskt utav sin egna skatt (som är till för "oss") till norrland för att bygga ut kommunikationer osv.stoffe_H sa:Haha, shit vad ja skratta! (egentligen inte) Så korkad man får vara om man tror att dom i Norrland inte betalar skatt och att det bara är 08:or som gör det.. Oj Oj Oj.VEhrling sa:Nej deespin det kallas skatt om du inte visste det!Deespin sa:Era pengar? Okej? Så ni skickar hem ett brev med pengar till alla som bor i norrland eller?
Fel 50 % kommer från kärnkraft och ca 35 % från vattenkraft. Och som alla vet så har vi kärnkraftverken.E_Rockner sa:I dag kommer ungefär hälften av vår el från vattenkraft och hela 70 procent av den elen kommer från de fyra största älvarna: Lule älv, Indalsälven, Ångermanälven och Ume älv (alla 4 ligger i norrland)
Så lite av dom där pengarna som "ni" "ger" till oss går nog till att vi ska producera elektricitet till er 08:or
ni får ju väldigt mycket tillbaka som många säger i tråden och bara för att ni ger pengar till norrland för att bygga ut kommunikationer så betyder det inte att Norrlänningar inte betalar skatt och bara lever på stockholmarnas pengar.JoakimN sa:sorry att förstöra din bubbla men stockholm (och flera andra städer) ger faktiskt utav sin egna skatt (som är till för "oss") till norrland för att bygga ut kommunikationer osv.stoffe_H sa:Haha, shit vad ja skratta! (egentligen inte) Så korkad man får vara om man tror att dom i Norrland inte betalar skatt och att det bara är 08:or som gör det.. Oj Oj Oj.VEhrling sa:Nej deespin det kallas skatt om du inte visste det!
vad heter källan där du har hittat den informationen?Bajskorven sa:Fel 50 % kommer från kärnkraft och ca 35 % från vattenkraft. Och som alla vet så har vi kärnkraftverken.E_Rockner sa:I dag kommer ungefär hälften av vår el från vattenkraft och hela 70 procent av den elen kommer från de fyra största älvarna: Lule älv, Indalsälven, Ångermanälven och Ume älv (alla 4 ligger i norrland)
Så lite av dom där pengarna som "ni" "ger" till oss går nog till att vi ska producera elektricitet till er 08:or
Har jag inte sagt att ni gör heller, ni jobbar väl precis som andra värda gör. dock det du säger som är så inkorrekt.stoffe_H sa:ni får ju väldigt mycket tillbaka som många säger i tråden och bara för att ni ger pengar till norrland för att bygga ut kommunikationer så betyder det inte att Norrlänningar inte betalar skatt och bara lever på stockholmarnas pengar.JoakimN sa:sorry att förstöra din bubbla men stockholm (och flera andra städer) ger faktiskt utav sin egna skatt (som är till för "oss") till norrland för att bygga ut kommunikationer osv.stoffe_H sa:Haha, shit vad ja skratta! (egentligen inte) Så korkad man får vara om man tror att dom i Norrland inte betalar skatt och att det bara är 08:or som gör det.. Oj Oj Oj.
varför skulle vi inte haft ström? jag visste inte att kärnkraftverken ligger uppe i norr?Myrre sa:utan oss norrlännigar hade ni inte varken haft ström eller vatten idioter.
ni 08:er är så pantad också som tror att vi bor i hydder och rider på en ren till skolan...
Hmm, kommer nog ta ett tag innan vi stänger av kärnkraften.E_Rockner sa:Forsmark har ju haft en hel del problem senaste åren (bland annat med säkerhets systemet) så dom har ju fått stänga av kärnreaktorerna stup i kvarten. Och det är väl bara en tids fråga innan vi lägger ner kärnkraften?
Rätt, men Ni köper den så att säga "av Er själva",JoakimN sa:Dessutom så får vi inte elektricitet av er, vi köper den.
Vad Fan Pratar Du Om? En Annan Wannabe "Hater" Som Du Behövs Inte.M_Lundberg sa:Nu Blir Det Väll Snökaos I Sthlm ? När Ni Har Typ 1dm Så Äre Kaos
Min natur kunskaps lektion samt på vattenfalls hemsida.E_Rockner sa:vad heter källan där du har hittat den informationen?Bajskorven sa:Fel 50 % kommer från kärnkraft och ca 35 % från vattenkraft. Och som alla vet så har vi kärnkraftverken.E_Rockner sa:I dag kommer ungefär hälften av vår el från vattenkraft och hela 70 procent av den elen kommer från de fyra största älvarna: Lule älv, Indalsälven, Ångermanälven och Ume älv (alla 4 ligger i norrland)
Du borde kanske vara mer uppmärksam på svenskalektionerna istället "natur kunskaps lektion" = naturkunskapslektion! särskrivningar borde resultera i ban för f*n!Bajskorven sa:Min natur kunskaps lektion samt på vattenfalls hemsida.E_Rockner sa:vad heter källan där du har hittat den informationen?Bajskorven sa:Fel 50 % kommer från kärnkraft och ca 35 % från vattenkraft. Och som alla vet så har vi kärnkraftverken.
HAHA STICK!!M_Lundberg sa:Nu Blir Det Väll Snökaos I Sthlm ? När Ni Har Typ 1dm Så Äre Kaos
om du inte kan köra på lite snöstänk så ska du inte ha körkort...JAcK3_one sa:hoppas skiten smälter till nästa torsdag, vill inte riskera att faila på uppkörningen..
du tog orden ur min mun.hilla sa:om du inte kan köra på lite snöstänk så ska du inte ha körkort...JAcK3_one sa:hoppas skiten smälter till nästa torsdag, vill inte riskera att faila på uppkörningen..
Oss? Jag e inte Norrlänning, jag bor i Dalarna o de ligger i Svealand. Och det jag menar är att ni ger inte dom pengar "personligen" utan det blir ju kommuner och liknande som får pengarna, eller? Och sen ger ni ju inte Norrland pengar utan att få något tillbaka.JoakimN sa:Har jag inte sagt att ni gör heller, ni jobbar väl precis som andra värda gör. dock det du säger som är så inkorrekt.stoffe_H sa:ni får ju väldigt mycket tillbaka som många säger i tråden och bara för att ni ger pengar till norrland för att bygga ut kommunikationer så betyder det inte att Norrlänningar inte betalar skatt och bara lever på stockholmarnas pengar.JoakimN sa:sorry att förstöra din bubbla men stockholm (och flera andra städer) ger faktiskt utav sin egna skatt (som är till för "oss") till norrland för att bygga ut kommunikationer osv.
Dessutom så får vi inte elektricitet av er, vi köper den.
Du Bajskorven, hittade just detta på vattenfalls hemsidaBajskorven sa:Min natur kunskaps lektion samt på vattenfalls hemsida.E_Rockner sa:vad heter källan där du har hittat den informationen?Bajskorven sa:Fel 50 % kommer från kärnkraft och ca 35 % från vattenkraft. Och som alla vet så har vi kärnkraftverken.
Fy f*n vad fåniga ni är. Du är ju för övrigt bara 17 så han kör troligtvis bättre bil än dig. Självklart blir det svårare att köra bil om det är massa snö, slask och underkylt slask. Så är det ju och det skulle försvåra även för dig!crillicious sa:du tog orden ur min mun.hilla sa:om du inte kan köra på lite snöstänk så ska du inte ha körkort...JAcK3_one sa:hoppas skiten smälter till nästa torsdag, vill inte riskera att faila på uppkörningen..
Av de som bor i stockholm, hur många är egentligen födda där. Största delen kommer utifrån resten av landet!JoakimN sa:sorry att förstöra din bubbla men stockholm (och flera andra städer) ger faktiskt utav sin egna skatt (som är till för "oss") till norrland för att bygga ut kommunikationer osv.stoffe_H sa:Haha, shit vad ja skratta! (egentligen inte) Så korkad man får vara om man tror att dom i Norrland inte betalar skatt och att det bara är 08:or som gör det.. Oj Oj Oj.VEhrling sa:Nej deespin det kallas skatt om du inte visste det!
WORDhellbergarn sa:Fy f*n vad fåniga ni är. Du är ju för övrigt bara 17 så han kör troligtvis bättre bil än dig. Självklart blir det svårare att köra bil om det är massa snö, slask och underkylt slask. Så är det ju och det skulle försvåra även för dig!crillicious sa:du tog orden ur min mun.hilla sa:om du inte kan köra på lite snöstänk så ska du inte ha körkort...
Som jag sa tidigare:
"Vi behöver varandra! Och för helvete, vi är skidåkar inga klasskrigare. Vad F*N spelar det för roll hur mycket pengar man har eller var man bor när man väl är på berget....Skärp er, ni är en skam för oss RIKTIGA "livsnjutarskidåkare"...
!
EDIT: Det är även sånna som ni som har gjort att så många lämnat freeride. Ni tonåringar förstör freeride.nu med era hormonsvängda fjortisdisskutioner..."
shit... då har mamma ljugit för mig...Myrre sa:utan oss norrlännigar hade ni inte varken haft ström eller vatten idioter.
ni 08:er är så pantad också som tror att vi bor i hydder och rider på en ren till skolan...
rätt.prospect sa:WORDhellbergarn sa:Fy f*n vad fåniga ni är. Du är ju för övrigt bara 17 så han kör troligtvis bättre bil än dig. Självklart blir det svårare att köra bil om det är massa snö, slask och underkylt slask. Så är det ju och det skulle försvåra även för dig!crillicious sa:du tog orden ur min mun.
Som jag sa tidigare:
"Vi behöver varandra! Och för helvete, vi är skidåkar inga klasskrigare. Vad F*N spelar det för roll hur mycket pengar man har eller var man bor när man väl är på berget....Skärp er, ni är en skam för oss RIKTIGA "livsnjutarskidåkare"...
!
EDIT: Det är även sånna som ni som har gjort att så många lämnat freeride. Ni tonåringar förstör freeride.nu med era hormonsvängda fjortisdisskutioner..."
TACK! Finns iaf några vettiga personer kvar härRedrum sa:rätt.prospect sa:WORDhellbergarn sa:Fy f*n vad fåniga ni är. Du är ju för övrigt bara 17 så han kör troligtvis bättre bil än dig. Självklart blir det svårare att köra bil om det är massa snö, slask och underkylt slask. Så är det ju och det skulle försvåra även för dig!
Som jag sa tidigare:
!
men snälla nisse pisse päron pung, det har ju som synes uppkommit en debatt.hellbergarn sa:Fy f*n vad fåniga ni är. Du är ju för övrigt bara 17 så han kör troligtvis bättre bil än dig. Självklart blir det svårare att köra bil om det är massa snö, slask och underkylt slask. Så är det ju och det skulle försvåra även för dig!crillicious sa:du tog orden ur min mun.hilla sa:om du inte kan köra på lite snöstänk så ska du inte ha körkort...
Som jag sa tidigare:
!
JoakimN sa:sorry att förstöra din bubbla men stockholm (och flera andra städer) ger faktiskt utav sin egna skatt (som är till för "oss") till norrland för att bygga ut kommunikationer osv.
Ser du något samband?JoakimN sa:Dessutom så får vi inte elektricitet av er, vi köper den.
Debatt? Jo det är ju detta som Göran Persson kalla debatt. Jag kallar det smuttskastning a la svensk politik. Vad får ni ut av att klanka ned på varandra?marer sa:men snälla nisse pisse päron pung, det har ju som synes uppkommit en debatt.hellbergarn sa:Fy f*n vad fåniga ni är. Du är ju för övrigt bara 17 så han kör troligtvis bättre bil än dig. Självklart blir det svårare att köra bil om det är massa snö, slask och underkylt slask. Så är det ju och det skulle försvåra även för dig!crillicious sa:du tog orden ur min mun.
Som jag sa tidigare:
!
meningen är ju att man ska tycka till med sin åsikt när man ser att något tidigare skrivet kanske är fel.
btw vad händer om du hamnar i en debatt i liften ute på fjälet, utan nånstans att ta vägen? ska du sitta i x antal minuter och hålla käft för du är en "livsnjutarskidåkare" som med den titteln inte vill väcka hemska motargument från din liftkompiss som bestämt hävdar att nordpolen faktist är en halv-ö till afrika?