digital kamera?

baltasar

Ny medlem
digital kamera?
tja! vet ej om detta e rätt forum men jag får väll helt enkelt prova :D

ska ner nu i vinter till alperna och åka, vill ju självklart ta lite kort då... så jag hade tänkte å köpa mig en digitalkamera nu... den ska inte vara alltför stor (typ max 200 gram) och ja... helt enkelt inte kosta mer än 3000.
skulle vara väldigt trevligt om nån av er har något förslag på en bra kamera just för detta ändamål och i den prisklassen?

digital kamera?
Dom riktigt små kamerorna, tex Canon IXUS 400 är dyra och passar inte din budget. Försök inte köpa en för billig liten kamera, du blir besviken. Köp i stället en normalkompakt där du får bästa pris-prestandaförhållande. De hetaste modellerna i din prisklass är helt klart Canon A60/70/80 som alla tar finfina bilder. Dessutom är dom fickkompatibla och har precis ALLA inställningsmöjligheter som man kan kräva. Och det är toppen om man skall ta bra skidbilder. A60 har 2 megpix, A70 har 3 och A80 har 4, alla räcker utmärkt för normala småbilder på papper. A80 kostar ca 3500 och dom andra är lite billigare. Dessutom tar modellerna compactflash-minne, vilket är superbilligt i jämförelse med andra minnestyper.

//

digital kamera?
Köpte en ixus 400 för tre veckor sedan.

Är helt klart nöjd med den, har inte koll på alla funktioner och inställningar ännu.

Tror att den kommer bli en bra vän i backarna i vinter.
Lite dyr men, köper inte kamera så ofta.

digital kamera?
Kolla upp så att det inte tar för lång tid mellan knapptryck och foto bara, det är jobbigt om du vill fotta saker som rör sig... (nu menar jag inte slutartid utan hur kameran sköter sin optik)

digital kamera?
Minolta Dimage Xt
2665:- kolla på pricerunner.se
optio S skall jag köpa eller S4:an
det finns massa bra kameror under 3000:- sen beror det på dig va du vill ha för minne..

digital kamera?
du kan få en sony cybershot med 3ggr optisk zoom och 5megapixels før under 3000kr.. kolla på pricerunner http://www.pricerunner.se

till den behøver du ett mycket større minneskort æn det som øftast føljer med.. helst mer æn 256mb. ligger på runt 1000kr, eftersom sony anvænder sig av sina egna dyra minnen. hitta billigaste pris på pricerunner æven hær

helt sjukt vad priserna har sjunkt det senaste?!.. :)

digital kamera?
Jag instämmer med Dunder. Var kan man få reda på hur lång den faktiska tiden är mellan knapptryck och när fotot verkligen tas? Oerhörd viktig funktion för skidfoto.

digital kamera?
kolla på www.cyberphoto.se de gør riktigt troværdiga recensioner av de kameror de sæljer, och har ganska bra priser också. køpte sjælv en olympus c-4000z dær.

digital kamera?
Vad sägs om Nikon CoolPix 3100, som fått bäst i test många ggr (bl.a. Expressen och olika Fototidningar) 3 Megapixel, 3 ggr optisk zoom, många program för bl.a. rörliga sportsekvenser, olika ljusförhållanden, t.ex. vit sand/snö, och även manuella inställningsmöjligheter. Prisvärd kamera. Nikon = märkesoptik, de har sysslat med kameror länge. Går att filma en liten snutt också... :-)

Annars har Casio gjort en som går att tappa i sjön. Stöt/dammskyddad och vattentät några meter... Kan kanske vara bra i snöyran... Den heter Casio G-Bros tror jag...

digital kamera?
Tänk på vad du ska göra med bilderna! Om du ska ta mycket batur och landskap eller mycket små detalkjer (typo granris) så duger det ej med 2megapixel! Du måste i allafall ha 4 minst om du ska få ett vettigt A4 utskrift!

digital kamera?
Tja Man.

D viktiga när du köper DigiCam är att du kan ta många bilder, lägg till detta i din budjet. Minst 128Mb kort e att rekomendera, själv v vi precis i France (Chamonix) och hade då med min Canon IXUS v2 och polarens bärbara dator. Helt perfekt, tog massa bilder o tömde över till datorn. Utan dator hade jag minst köpt 256MB kort till resan. Kan säga att Canon IXUS kamrorna e gryma! Men hade dock lagt ner lite mer cash o köpt en med fler pixlar (4M), tänk på att du köper inte kamera vaje dag =)

Foto On //Danne

digital kamera?
Jag skulle rekomendera att du sparar lite till å köper någon av dessa.. : Canon powershot a80 / Olympus Camedia C-750 Ultra Zoom /Minolta DiMAGE Z1

Tillbaka
Topp