Direktflyg alperna

Robbob

Medlem
Jag funderar på typ en weekend till alperna i vinter. inga speciella krav förutom alpkänsla bra mat och hyfsat skidåkning. Vart bör vi ta vägen? Till vilka orter går det direktflyg från Stockholm? Gärna nära bra skidorter så klart.

telemarkus

Medlem
Det enklaste är nog att flyga till Zurich. Den stora fördelen med Zurich är att det finns tågstation direkt på flygplatsen. På några timmar når du med tåget de flesta skidorter i Schweiz och Österrike.
Alternativt kan du flyga till Genève. På bara någon timme i hyrbil eller transferbuss tar du dig till orter som exempelvis Chamonix, Courmayeur m.fl.

Milano har många direktflyg också, men 2 timmar minst till skidåkning med hyrbil (Alagna, Madesimo m.fl. ”nära”).

Vill minnas att jag sett direktflyg dit under säsong, men kan ju minnas fel...
Charter möjligen, med paketresor. Har inte sett reguljära direktflighter utan mellanlandningar.
Det är Zurich, Geneve, Milano och Munchen som gäller då. Bergamo också om man orkar åka till Skavsta och ta Ryan Air. Har hört att Turin är på tapeten, men vet inte. Då skulle en rad andra ställen "öppnas upp" för långweekend. Nice kan ju vara ett alterativ också för södra alperna. Har ingen koll där.

mgbgt66

Medlem
Om det finns direktflyg till Nice så kan jag rekommendera det! Tex Auron eller Isola 2000. Var där i vintras och åker definitivt tillbaka.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp