Dirt Proffs

blixten18

Ny medlem
Dirt Proffs
Hej!!

Jag vill bli dirt proffs men jag vet inte hur jag skall träna:/
Om någon kan fixa ett schema med bra styrke grejor och bra saker på cykeln:D
Har en scott yz15 vill jätte jätte gärna bli dirt proffs:D

Dirt Proffs
Kickbike är grymt bra träning, alla grymma proffs kör det...

Sen är all styrketräning värdelös, det senaste är tydligen att spela mycket data/tvspel och äta mycket chips för maximal vila. Därigenom blir musklerna så rastlösa så du orkar nästan dubbelt så mycket i jämförelse om du hade tränat.

Dirt Proffs
Bygg ett hopp och träna tricks? Du måste börja någonstans. De muskerna som jobbar mest i dirt är nog lår - vadmusklerna och armarna. Så de kan du ju träna ;)

Dirt Proffs
Ta reda på vilka muskler du behöver träna mest och så tränar du bara dom mest på gym men även hella kroppen så du orkar. Sen bara att cykla cykla cykl och så även cykla...

Dirt Proffs
Hahahahhahahahaha. Du fattar väl att man inte blir ett proffs på att styrke träna jag tror att nummer ett är att du är jävligt passionerad för sporten sedan måste du ha en talang.

Dirt Proffs
du bör träna handleder,mage biceps/triceps, axlar,lår, vad muskler och pungen kan behövas lite träning inför pungkrossarna

Dirt Proffs
Perkal sa:
Hahahahhahahahaha. Du fattar väl att man inte blir ett proffs på att styrke träna jag tror att nummer ett är att du är jävligt passionerad för sporten sedan måste du ha en talang.
Man skaffar talang genom att träna ditt dum huvud !

Dirt Proffs
Dirt Proffs
Bara tro på dig själv! Vill du bli bra och att du törs prova på nya trick och lite talang på det så ska det gå bra. Men kom ihåg att det är en jävligt stor konkurans. Det är också själv klart att du måste styrke träna. För du vill väll inte fara omkring som en jävla såskopp och bryta alla jävla ben i kroppen. Det där som idioten skrev att du skulle slöa så att du orkade mer, kan han köra upp någonstans där inte solen lyser!!! Åk och och träna mycket ta ett steg i taget och prova dig fram. Men det är inte gjort på en kvart. Och att bara cykla runt och leka är också bra träning så du lär känna cykeln. För om du drar direkt ut i dirten utan att ha cyklat nå så blir du inte gammal inom den här sporten. Men känner du dig redo att prova så är det bara att ge dig ut bland kickarna.
Lycka till det är bara att fråga om du har några fler frågor så ska jag se om jag kan besvara dom.

Dirt Proffs
Instruktionslista för att bli dirt proffs.
1. Inhandla massvis med dirt filmer
2. Sätt på filmerna medans du tränar hemma i vardagsrummet
3. Studera filmerna noga
4. Be en neurolog ta bort alla spärrar som finns
5. Köp en tv du kan ta med dig medans du bygger din dirt(Förövrigt jävligt bra träning inför din framtida karriär)
6. förbered dina föräldrar på att dom ska träna snabbaste vägen till sjukhuset minst en gång i veckan utifall olyckan kommer
7. Ha en passion och bestämm dig för att detta vill jag göra
8. Sök upp olika läger för att kunna träna med andra(det lär man sig mest av)
9. RAMLA! efter några vurpor lär du dig att krascha säkert och kroppen går av automatik och du landar oftast mjukare när du kraschat några gånger.
10. DU kommer slå dig under din träning.
11. Skaffa kompisar som du kan "tävla" med under din utveckling på så vis kommer du bli mer taggad och taggad att göra nya tricks.
12. Hoppas detta är vad du ville veta? För övrigt så kör dirt en hel dag så märker du dagen efter att du kommer ha mindre träningsvärk i vänster armen. Så du får helt enkelt skaffa en flickvänn eller sluta kolla på mjukporr. Annars dom muskler som kan behövas tränas är handleder, istortsett hela överkroppen och vader.

Ta nu gärna några meningar i denna text med en nypa eller skopa salt.

Dirt Proffs
1000punks sa:
borgbiten sa:
1000punks sa:
bygg ett RIKTIGT dirtjump för det första. inte bara ett litet platåhopp som man ser överallt.
Va fan spelar det för roll vad man har för jävla hopp bara man får nog med air för att göra trick!!!
sånna hopp jag menar fårt man inte nog mycket air i . tagga ner. går du på uppåttjack eller?
Ne det gör jag inte jag går på tyngre grejer.
Jag uttrycker mig bara så. Sorry!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp