Dirtbana i Sandviken

JohanStahlberg

Aktiv medlem
Dirtbana i Sandviken
Hallå!

Jag har fått höra att det ska finnas två stycken dirtbanor i Gävle/Sandviken området? Hur är dom? Finns det någon förening som driver dom, eller kan man komma dit när som helst på dygnet? Om det finns bilder så länka eller posta väldigt gärna här i forumet!

Ju mer desto bättre!

Johan

Dirtbana i Sandviken
Tjena

Jag känner en kille som bor i sandviken och han och hans kompisar har byggt en egen "dirt bana" alla får komma dit om dom hittar den =) och det är ingen som driver den dirtbanan altså som förening avd jag vet den är riktigt fin också =)

Dirtbana i Sandviken
frippe byggde en nere i järbo.. lite fix i järbo och låsa in grannarna nånstans så kan det bli riktigt bra(Y)

Senast ändrad:
Dirtbana i Sandviken
jag vet var båda i sandviken finns...den ena är "oficiell" och ligger i "bulan", den är bra...och byggs fortfarande ut..

den andra vet jag också var den är och den såg då riktigt bra ut förra sommaren, men jag har inte åkt den...

sen finns ju även "flyzone" som ligger i valbo...film från den finns här på freeride...kolla in min sida här för att se den.

sen får man ju såklart inte glömma hemlingby bikepark, den finns också med i samma film som den från flyzone...

Dirtbana i Sandviken
flyzone får dom inte ha kvar längre för dom skulle behövt bygglov till skiten.

"den andra" som superD snackar om är trökig nu för att startrampen är gay.

Dirtbana i Sandviken
Jag har varit med och byggt båda dirtarna i Sandviken.

Den första, "bulan", håller vi på att bygga när vi har tid och när vi har traktor, det går att köra nu men den är inte klar än.

Den "andra" är svibacka, som jag och 4 kompisar har byggt för hand under hela förra sommaren.
Såhär såg det ut i svibacka ut förra sommaren:
http://is.pinkbike.com/photo/2779/pbpic2779687.jpg

Ser lite annorlunda ut nu, något större hopp och startrampen är bra mycket högre och rätt ostabil, då den är endast byggd av träd från skogen där.
Att hitta till Svibacka är inte heller det lättaste =)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp