Diskutera Hip Hop!

Diskutera Hip Hop!
föresten ingen som gillade låtarna Game å fifty gjorde innan dom börja bråka? How we do å Hate it or love it t.ex.? dom e ju enligt mej riktigt sköna!

Diskutera Hip Hop!
[50 Cent]
Negrer hörde att jag knullar med Dre, nu vill dom visa mig kärlek
När du säljer som Eminem, och hororna dom vill knulla
Men kompis ingenting har ändrats håll ner gansters up
Jag ser Xzibit den negern rullar upp gräset
Om du tittar hur jag rör mig så kommer du missta mig för en spelare eller en hallick

Diskutera Hip Hop!
Ey had a hard time growing up ma father got shot at a gunpoint straight outside ma crib. So then i turned to the streets started battling n selling drugs. Eminem needed a bodyguard so i got to rap a bit n i could rhyme round 20 words a minute so they signed me n then i kicked the Game outta ma crew cux he didnt wanna beef wid tha other killahs.

Diskutera Hip Hop!
trapp91 sa:
föresten ingen som gillade låtarna Game å fifty gjorde innan dom börja bråka? How we do å Hate it or love it t.ex.? dom e ju enligt mej riktigt sköna!
lätt! synd bara att 50 skulle börja böga sig. Iofs är game rätt bråkig han med. Dock bättre artist med hästlängder

Diskutera Hip Hop!
Robbott sa:
a_ahlnas sa:
50 är en fjollaaa!! Han har ju typ dragit sig ur det här med att han ska sluta med musik om kanye säljer bättre. vilket han gör..
dock sög kanyes album i mitt tycke.. 3 låtar som e ok. sen tycker jag resten verkar ihpslängt. Tycker inte de ska vara det med bara 13 låtar.. besviken..

+ spår 03. Stronger
spår 11. The glory
spår 12. Homecomming (ft chris brown)

några till men dom där är dom riktiga plusen

- egentligen resten men endel går att stå ut med..
spår 08. drunk and hot girls (ft Mos def) Världens sämsta rapp låt? så sjukt dålig. fattar inte hur Mos kan ge sig in på den här skiten även fast hans del är något bättre med skönare beat och de känns som han lagt ner mer tid på rhymesen.. pinsam iaf
spår 04. I Wonder Också dåligt då han inte rappar utan kör på konstig stil låter som han stammar fram skiten med en paus mellan varje ord...

på en skala på 1-10 får den en 3a.. grymmt besviken..
Aa jo är också rätt besviken men det är fan inte så dåligt som du säger. Tycker iaf att halva albumet är dunderskönt. Sen försöker ju kanye att göra lite nya saker, som en pussey vid namn 50 cent inte vågar göra, vilket är galet grymmt om det går hem. Tyvärr nådde det ju inte riktigt ända fram men jag lyssnar mkt hellre på det än på 50 cent som går bakåt i tiden med sin musik.
jo sant,, men somsagt endel saker e lame ass med dåliga rim som bara känns ihopslängt. så det har inte något med att han provar att göra något nytt..
men du måste erkänna att drunk and hot girls e dålig?

och ja hellre kanye än 50.. de kanye gör bra är verkligen bra.. sen finns de mkt skit också.. well well

Diskutera Hip Hop!
måste dela med mig av en rolig sak... de e så här att de går en raggare på min skola. denne raggares motto är "tunn hip-hop, menlös rap, textinnehåll som en kölapp" för de första så har hon nog aldig hört en hip-hop låt å för de andra så lyssnar hon mestadels på Eddie Meduza, vars låtar går typ: runka balla, runka balle mm.. de kallar hon tydligen textinehåll...

Diskutera Hip Hop!
ENGLUNDAAAAAAAAAAAAA sa:
papoose släpper sitt debutalbum..kommer bli en schyst höst
det var ju sagt att de skulle komma den 19 aug om ja inte har helt fel.. men de har ju tyvärr inte dykt upp än. så ja undrar om de e någon som har nån ny info om när de släpps?! längtar som tusan, för att uttrycka sig millt...

Senast ändrad:
Diskutera Hip Hop!
Det här är Hiphop, här är listan jag ska riva av
Hiphop som att inte få kontrakt och därför hata alla skivbolag
Hiphop förenar oss, Hiphop förnedrar oss, Hiphop förmedlar nåt
(Hur va de nu, ja)
Hiphop som att få barn tidigt, astidigt
Och Hiphop som att hylla vem de än är bara han avlidit.
Hiphop som allt det du kände när du och dina vänner,
för första gången bombade pendeln
Hiphop som kasseter det brusar på
Där andra sidan hörs igenom till den sida som du lyssnar på
Hiphop som skäggväxt
Och Hiphop som att hata alla bögar men ha videos med lebbsex

Hiphop som tjocka DJ:s
Hiphop som mixerbord
Hiphop som kristendom
Hiphop som mr. Cool

Hiphop som gränder du bör undivka
Hiphop som att alltid gå omkring med en klubba i sin mungipa
Hiphop som nostalgi
Hiphop som kostar liv
Hiphop som n-ordet
Hiphop som låtsasbeef
Hiphop som PSP
Hiphop som tevespel
Överhuvudtaget, Hiphop som USA är

Hiphop som överdrifter
Hiphop som överviktig
Hiphop som Malmö
Hiphop som kall öl
Hiphop som frukostflingor
och Hiphop som att ha en jävligt simpel titel på sin första singel
Hiphop som fredagkväll
och Hiphop som att sampla för att man inte har lärt sig spela själv

Hiphopen där mamman är auktoritär
Hiphop som ilskan över farsan som aldrig var där
Hiphop där alla kan slåss
Hiphop som konserter där alla står med armarna i kors

Hiphop gör mig inkonsekvent för nu när hiphop blivit stort
så vill jag göra det mindre igen

Diskutera Hip Hop!
snacka om att en tråd kan spåra ur från en disskution om hiphop som musik genre till något konstigt påhopp på diverse artister..
Finns många artister som inte är vackra/fagra men gör bra musik..

Måste passa på att ge betyg åt både graduation och Curtis skivorna (lär inte behöva nämna artister).. Verkligen något av det sämsta man hört från dom båda någonsin, var inte många låtar som var värda sin plats på skivan.. Ingen av skivorna kommer gå till historien som någon "best seller" eller dylikt...

Ne Hiphop´en måste börja hitta tillbaka till hur det lät för typ 5-10 år sen bara.. Är en sån stor skillnad på musiken nu och då, nu går alla in för att tjäna pengar på allt det dom gör.. Visst, dom tjänade pengar förr också men inte i samma utsträckning, då var det mer budskap och mening med texterna. Bojkotta all "mtv" hiphop som görs om brudar, bilar och pengar, tillslut måste även artister och bolagen inse att det inte är det som "är" hiphop..

Diskutera Hip Hop!
skäms för att säga det men de goaste är ändå : Eminem! haha ne men serröst hans texter är ju hur smarta som helst.. Lyssna bara på "Rabbit run" eller en sån enkel låt som "Kim".

Goast är ändå remix albumet "The E true Hollywood mixtape".

Diskutera Hip Hop!
Henrik_koivisto sa:
snacka om att en tråd kan spåra ur från en disskution om hiphop som musik genre till något konstigt påhopp på diverse artister..
Finns många artister som inte är vackra/fagra men gör bra musik..

Måste passa på att ge betyg åt både graduation och Curtis skivorna (lär inte behöva nämna artister).. Verkligen något av det sämsta man hört från dom båda någonsin, var inte många låtar som var värda sin plats på skivan.. Ingen av skivorna kommer gå till historien som någon "best seller" eller dylikt...

Ne Hiphop´en måste börja hitta tillbaka till hur det lät för typ 5-10 år sen bara.. Är en sån stor skillnad på musiken nu och då, nu går alla in för att tjäna pengar på allt det dom gör.. Visst, dom tjänade pengar förr också men inte i samma utsträckning, då var det mer budskap och mening med texterna. Bojkotta all "mtv" hiphop som görs om brudar, bilar och pengar, tillslut måste även artister och bolagen inse att det inte är det som "är" hiphop..
Haha tyvärr tror jag faktiskt dom kommer sälja snuskmkt. Jag vet inte de exakta siffrorna men efter första dagen hade kanye sålt 700k ex och 50 cent 500k ex.
Vill du ha riktig hip hop måste du lyssna på Lil waynes mixtapes. Hur bra som helst.

Dedication 2 och Da drought 3 (dubbel CD). ha det

Diskutera Hip Hop!
AAAAAAAAAAAH jävla idiottlåd KUTTA och KUTTA.
All hip-hop utanför backen är sit, död åt hiphopen om du mig fråga.

Ush och fy, nej tacka vet jag punk, casual och japanskt mode!

Diskutera Hip Hop!
Robbott sa:
trapp91 sa:
lätt! synd bara att 50 skulle börja böga sig. Iofs är game rätt bråkig han med. Dock bättre artist med hästlängder
Böga sig gjorde han nog inte...om jag inte har helt fel...

Diskutera Hip Hop!
RickardT sa:
skäms för att säga det men de goaste är ändå : Eminem! haha ne men serröst hans texter är ju hur smarta som helst.. Lyssna bara på "Rabbit run" eller en sån enkel låt som "Kim".

Goast är ändå remix albumet "The E true Hollywood mixtape".
Lätt! Eminem är underbarn.! Han gör ju grymt smarta texter(oftast), precis som du säger.

Diskutera Hip Hop!
ollenyman sa:
[50 Cent]
Negrer hörde att jag knullar med Dre, nu vill dom visa mig kärlek
När du säljer som Eminem, och hororna dom vill knulla
Men kompis ingenting har ändrats håll ner gansters up
Jag ser Xzibit den negern rullar upp gräset
Om du tittar hur jag rör mig så kommer du missta mig för en spelare eller en hallick
[50 cent]
Sunnny days wouldn't be special, if it wasn't for rain
Joy wouldn't feel so good, if it wasn't for pain
Death gotta be easy, 'cause life is hard
It'll leave you physically, mentally, and emotionally scarred
This *is for my niggas on the block, twisting trees in cigars
For the niggas on lock, doing life behind bars...

Diskutera Hip Hop!
Hatar: Crunk
Chopped N Skrewed
MTV Hiphop ala 50

Ogillar skarpt:
"Inlines rap"tex Fort minor, Eminem etc.

Gillar: Avskalad Undergroundrap där texterna får sköta jobbet å inga bitches n hoes eller pheta rides. Lyssna typ på Nothing less med Living Legends eller Catacomb Kids med Aesop Rock så fattar ni va jag menar. Jag fattar liksom inte hur nån på allvar kan uppskatta tex Make it rain med Fat Joe, där en tjock, antagligen mobbad som liten kille från Bronx rappar om sina pengar och hoes. Det är ju typ lika givande som raggarmusik eller Darin. Men det kan ju va skönt att lyssna på sånt som bara är bra också tex. Swollen Members eller Mos Def som bara är bra.

Trasslade in mig där men skitsamma.

Slutligen så är jag typ 99% säker på att Curtis kommer forsätta även om han misslyckas det där va nog bara ett knep för att få upp hypen kring honom igen.

Diskutera Hip Hop!
Setermannen sa:
Jag fattar liksom inte hur nån på allvar kan uppskatta tex Make it rain med Fat Joe, där en tjock, antagligen mobbad som liten kille från Bronx rappar om sina pengar och hoes. Det är ju typ lika givande som raggarmusik eller Darin.
Länken som du antagligen syftar på, är ett exempel på dålig musik... Jag har inte sett nån som skrivit att den är bra iallaf?
Sen kan du ju inte veta att han var mobbad, sen hade antagligen många som lodar här på FR vart det om dom växt upp i bronx...^^host...

Alltså, det jag inte gillar är sånna som grovt kritiserar vissa rappares sätt att tjäna pengar... hade inte du rappat om hoes å cash om du hade varit i deras situation från början dvs helt pank och sedan börjat tjäna nästan oändligt med pengar på det??

Senast ändrad:
Diskutera Hip Hop!
"Jag spottar ur mig skiten snabbt så alla hör det
för i vår kultur är skott och olyckor din bästa marknadsföring
så säg hej till liemannen när jag får dig att skaka på skallen
som din mor hade döpt dig till Stevie Wonder" -Organismen

Diskutera Hip Hop!
PST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-QPST-Q

Pst-q

Tillbaka
Topp