Diviga jibbers.

Diviga jibbers.
acki sa:
fredrik_p sa:
Whaaat sa:
Fillez, Varför gav du inte lirarn en smäll? Blir fan förbannad när jag läser över hur dom beter sej ute i backen. Annat var det på Stenmarks tid :) Då var det ingen som körde "ghetto yo motherfucking crack, weed smoking motherfucker" stilen! Man märker ju på vissa från t.ex Åre, som tror att dom lever i värsta ghettot verkar det som, hur man orkar kopiera allt från MTV och filmer till skid världen..Jag fattar inte? Jämtland är väll det väll Lappskjortor och trädojjer som gäller! Tycker det är mycket schysstare än alla idioter som tror dom är cool för att dom baitar andras stil! Ghetto stilen fungerar inte i sverige enligt mej! Nu kanske jag kom "lite" ur ämnet men det skiter jag i :D
Ante, det är såhär att alla "coolingar" i åre kommer inte därifrån egentligen, dom flesta kommer från sthlm och liknande. Hade de varit en riktig jämtlänning så hade de fan inte varit nå ghetto yo stil. Då hade de vart lappskjortor och trädojjor.

tack för mig
jibbingen måste förnyas... ghetto stilen är det seeeenaste eller är du efter`?
vadå det senaste? man använder inte en stil bara för att nån annan har den stilen, man kanske tycker att det är snyggt eller att det är skönt. men jag måste också säga att det är så jävla mycket coolare än o se ut som nån jävla bonde ute i backen, det är ju en extremsport för helvete. så jävla trött på jävla töntar som snackar om att man inte kan ha den stilen. Och vad vet du folk som har den stilen kanske röker på och har den livsstilen!

Diviga jibbers.
Bo87 sa:
jättebra skrivet, men det finns en sak som jag inte håller med om och det är
"Alltså jag fattar inte, varför tar du dina snorungar hit om de inte ens kan hoppa? "

nu vet ju inte jag vilka omständigheter som rådde eller på vilken nivå dessa barn låg på, men JAG tycker att om man skall vistas i de svarta linjerna ska man ha färdigheter som inte stoppar upp flödet i kösystemet som råder. capisch?
nu har jag inte läst allt i denna tråd men vafan tror ni att en skidlärare dra ut elever i svarta linjen? säg mig vart händer det nånstans? o pipen är ett jättebra träningsställe för elever som ska få en riktig utgångsposition, så gnäll inte på nå skidlärare om dom åker i pipen när 70-80% inte ens kommer över kanten av dom som åker där....
läs o lär

Diviga jibbers.
en del stämmer, en del stämmer inte alls.
d mesta e sagt... Men d e sant att skidlärarna INTE ska ta dit sina elever för att åka när det är fullt med andra i pipe:en/parken. Dom kan få leka där hur mycket som helst men to be honest, dom bor ju uppenbarligen där. Jag hoppas ni fattar vad jag menar

Dock är det inte helt okej att bete sig som ett as bara för att man bar stora kläder och tror man någonsin att man kommer få spons med en sådan attityd så kan man ju glömma det. Tare lungt i backen å ha kul å sabba inte för någon annan, typ så...

Diviga jibbers.
jeppenator sa:
j_johan sa:
qvenner sa:
HAHA.. Det värsta e ju att alla ni som skriver i denna tråd helst vill vara lika "ghetto" som Harlaut.. O spinna lika mycket som Jon.. O ha lika skön attityd som Wester på åre torg..

Självklart ska man inte vara dryg.. Men att någon snakear en i inrunet e FAN irriterande.. O om du måste avbryta ditt run pga detta så nog fan ska den personen höra det.. Bräckeliften e långsam nog.. O att bli snakead högst upp i svarta linjen gör ju att mn inte har någon fart till resten.. Va händer?? Jo man får ta sig ner till liften o stå i kö där istället..

Sluta va så himla anti.. Skaffa er en egen stil istället om nu ghettostilen e så hemsk.. Själv anser jag att man inte kan få för baggy brallor.. O att om någon e grym i parken kan dom fan se ut hur som helst..

Vad? Säg till mig då??

Ghetto stylish..

Ps. Årebo blir man bara om man e född i Åre.. Inte för att man e där i föräldrarnas stuga.. Själv har jag 4 säsonger i Åre.. men skulle aldrig kalla mig local.. Däremot känner jag många o många känner mig.. O jag e inte från STHLM heller haha..Ds.
Wooooooooooooord so mfan
måste bara fråga om man inte kan ropa innan man drar ner i parken så att alla andra vet när man själv ska åka?.. isåfall så kulle man slippa att bli "Sneakad"..
annars så håller jag me totalt.
Man kan ju ha en megafon längst upp så alla skriker sitt namn, för om de är nån känd på fr så fattar man att man ska hålla sig undan.

Diviga jibbers.
skidåkning ska ju bara vara 100% skoj helt enkelt, det e ju världens roligaste grej, det e ju därför vi hänger här på freeride?

Diviga jibbers.
Jag håller dock med!
Tycker dock detta låter som en myt :/ sorry för de, men....

Diviga jibbers.
håller med till 100, sjukt dåliga människor verkligen. men samtidigt så tror jag inte att det har och göra med att dom är jibbers, dom beter sig säkert dålig i vardagen med.

Diviga jibbers.
men om ni skulle ta å prova kaxa tillbaka lite gran å visa vem som igentligen bestämmer är åre borna så jääävla feg! tänk på det. vem som hälst kan ju muppa sej mot dom. haha!

Tillbaka
Topp