Dödsmetall! video

Rydell_Himself

Ny medlem
Dödsmetall! video

lite dött och tråkigt här i forumet så tänkte bidra med en musikvideo jag gjort..

filmad med en Sony pd-150, redigerad i Avid och deinterlacead i virtualdub.

Dödsmetall! video
Nja, jag vet inte. Lite knasigt klippt, "skakfilmningen" som jag antar att du gjort med mening fick inte riktigt rätt effekt, samt att klippningen inte var så frän. Blinkningna med korset blev lite lågvattenmärkt så att säga. Bra ljus och sånt däremot, schysst uppsättning helt enkelt. Ser riktigt jävla evil ut. Sen rätt najsiga vinklar!

Dödsmetall! video
theseb sa:
Nja, jag vet inte. Lite knasigt klippt, "skakfilmningen" som jag antar att du gjort med mening fick inte riktigt rätt effekt, samt att klippningen inte var så frän. Blinkningna med korset blev lite lågvattenmärkt så att säga. Bra ljus och sånt däremot, schysst uppsättning helt enkelt. Ser riktigt jävla evil ut. Sen rätt najsiga vinklar!
tack för kritiken!

vi hade väldigt tidspressat schema så att säga.... bara några timmar på oss att fixa all rekvisita, filma osv.. gjorde inte saken bättre att vi inte hade något bildmanus och sångaren hade aldrig hört låten :)

jag fick redigera den natten till inlämningsdagen, därav är inte klippning helt 100... (red bull overdose typ)

Dödsmetall! video
Ingen har ju nämnt än att detta är vinnaren av TEG Music Awards xD
kommer bli en klassiker :P

simon_t sa:
förövrigt är sån här musik, RnB, schlager och gangster hiphop den sämsta skiten som finns. (enligt mig)
stäj truu to hävvy mätall in dä naaajt \m/ hate 666 lucifer in my <3 4evaah emocut

Dödsmetall! video
Ljuset, bakgrunden och enkelheten var snyggt tycker jag.
Sen tycker jag den är som alla andra death metal musikvideór och som jag tycker är ganska tråkigt att titta på, skakiga filmningar för att få det att se intensivt osv, tyckte inte riktigt det lyckades bli så hårt som en metal video ska kännas.

Men iaf, grymt bra jobb för att vara ett skolarbete och gjort på så kort tid, sen att inte det är det riktiga bandet är med och att ni inte har speciellt bra utrustning (mest kamera jag tänker på) gör det ju ännu svårare att få det att bli mäktigt.

Har varit sugen på att göra något liknande:)

Dödsmetall! video
komentera inte låten, komentera hellre själva filmningen, redigering och tajmningen!
Tror inte ens att John tycker låten är bra :P

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp