Domain eller Revival?

Kiliam

Ny medlem
Domain eller Revival?
Hej, jag var inne och kollade på K2 revival som jag hade fått rekommenderad, men väl i butiken så såg jag K2 Domain och frågade vad skillnaden var och det var typ att den va mjukare och mer parkinriktad... men jag kan inte avgöra vilken jag ska välja, så frågan är vilken tycker ni?

Jag..
-väger 60kg
-är 173cm
-ska börja åka park, "chilla" i pist och lite lätt carving och lite skogsslingor/spår och ytterst lite offpist.
-är en medelduktig åkare men behärskar lagom svåra svarta backar

//MKG

Domain eller Revival?
Har inte själv åkt på någon av dom än, men rent spontant känns det som Revival är en skida mer inriktad på stora hopp. Domain däremot är väl mer till för rails, småjibbs, butters och mindre hopp. Det är i alla fall den uppfattningen jag fått.

Jag har själv köpt ett par Domain för att jag tror dom passar min åkning väldigt bra. Kolla runt på newschoolers forum, där finns det en hel del info om dessa skidor.

Domain eller Revival?
victorvictor sa:
Har inte själv åkt på någon av dom än, men rent spontant känns det som Revival är en skida mer inriktad på stora hopp. Domain däremot är väl mer till för rails, småjibbs, butters och mindre hopp. Det är i alla fall den uppfattningen jag fått.

Jag har själv köpt ett par Domain för att jag tror dom passar min åkning väldigt bra. Kolla runt på newschoolers forum, där finns det en hel del info om dessa skidor.
Tack, eftersom jag precis ska börja att åka park och jibba så kanske domain är en bättre skida för det ändamålet?:D

//MKG

Tillbaka
Topp