Dr.Snow

makafone

Ny medlem
Dr.Snow
Allas vår doktor snö Har gjort freeride.nu till en bättre plats att vara på!

Han är snabb som blixten med sin mus och sitt tagentbord att man knappt hunnit blinka innan han är där och räddar oss från världens alla faror och hemskheter!

Jag tror jag talar å alla andras vägnar när jag säger att utan dig hade freeride blivit som de hemska amerika!

Så Tack Doktor!

Dr.Snow
onödig tråd... vill du honom något kan du väl skicka ett priv meddelande? :X eller är det bara jag som ser en gnutta ironi i detta inlägg?

Dr.Snow
makafone och Rullstolen, om ni inte gillar att prata om knäproblem, vilka bindningar man skall ha eller huruvida 90mm är fett eller bara allround och istället föredrar prat om attityd, leksaker (studsmattor) och massa påhittade saker om er själva så ser jag väldigt gärna att ni lämnar freeride.se. Andra sidor på internet som bättre passar era behov är lunarstorm, playahead, och alla chatter där man blandar versaler och gemener...

Hur många håller med mig?

Dr.Snow
i dont like him.. inte persolingen kanske men på denna sidan. :) bara för jag inte gillar freeride huvudtaget.. händer aldrig någe

Dr.Snow
Carled sa:
makafone och Rullstolen, om ni inte gillar att prata om knäproblem, vilka bindningar man skall ha eller huruvida 90mm är fett eller bara allround och istället föredrar prat om attityd, leksaker (studsmattor) och massa påhittade saker om er själva så ser jag väldigt gärna att ni lämnar freeride.se. Andra sidor på internet som bättre passar era behov är lunarstorm, playahead, och alla chatter där man blandar versaler och gemener...

Hur många håller med mig?
hmmm.....hemsidan heter väl freeride? i freeride ingår jibbing? jag har hört det sägas att attityd har kommit att bli ett nästan viktigt vapen som åkskiklighet om man vill vinna stora tävlingar....

Då är väl attityd ett högst aktuellt ämne?

Dr.Snow
makafone sa:

Han är snabb som blixten med sin mus och sitt tagentbord att man knappt hunnit blinka innan han är där och räddar oss från världens alla faror och hemskheter!

Jag tror jag talar å alla andras vägnar när jag säger att utan dig hade freeride blivit som de hemska amerika!

Så Tack Doktor!
freeride.SE!!!! AHH!!

Dr.Snow
Carled, jag ar med dig, men jag orkar inte lagga mig i de manga onodiga tradar som startas i det har forumet nu for tiden, vetefasen om jag snart ens orkar klicka pa lanken "Nya inlagg senaste dygnet" for jag vet hur jag bara bli bombarderad med langa raddor av fantastiskt barnsliga och intetsagande trad-rubriker...

och Hjalle_S, pa den gamla goda tiden, innan bland annat du och ett gang andra filurer blev medlemmar i detta vart kara komjuniti sa var adressen hit freeride.nu, och om du testar att skriva in det i adressfaltet pa din weblasare ska du nog se att den adressen tar dig till exakt samma stalle som den nya adressen freeride.se gor.

Senast ändrad:
Dr.Snow
Självklart håller även jag med Carled. Fan, den här hemsidan handlar ju snart mer om studsmattor än om skidåkning. Studsmattor är någonting som nioåriga tjejer håller på med.
Dr_Snow är en skön figur här på forumet som kunde vara både mer eller mindre aktiv men det finns ingen anledning att klaga på honom.

Dr.Snow
Frealsare sa:
Självklart håller även jag med Carled. Fan, den här hemsidan handlar ju snart mer om studsmattor än om skidåkning. Studsmattor är någonting som nioåriga tjejer håller på med.
Dr_Snow är en skön figur här på forumet som kunde vara både mer eller mindre aktiv men det finns ingen anledning att klaga på honom.
9åriga tjejjer?? då är nog dom flesta som skriver nått om studsmattor/matta 9åriga tjejjer... sluta klaga bara för att du inte kan hoppa matta.!..

dr snö är förövrigt en riktigt sköön snubbe här på freeride!

Dr.Snow
Studsmattehoppning är en excellent träningsmetod för de som inte är gamla nog eller har tillräkligt med pengar för att dra till exempelvis norge, riksgränsen eller frankrike på sommarn. Så studsmatta är väll en leksak värd att diskutera?

Likaså andra "leksaker" som ger bra träning inför sässongen som exempelvis longboard eller wakeboard å vattenskidor. Skillnaden är väll att det i regel är äldre och mognare(?) personer som ägnar sej åt det och de yngre som vänder sej till studsmattor, och iochmed det blir det studsmattan som man tycker illa om... För alla lyssnar ju på de äldre

Och att studsmattor snart tar över freeride är bara löjligt att påstå. Visserligen kommer det mer inlägg om studsmattor nu eftersom att skidsässongen för många är över, men det är och förblir fortfarande skidåkningen som dominerar här på freeride. Alla studsmattehoppande jibbare hoppar ju faktiskt studsmatta för att de saknar skidåkningen och vill finslipa på sina d-spins etc. Är det då rätt att racka ner på dem tkr ni?

Ni äldre freerideåkande människor bör väll vara tillräkligt vakna för att inse att attitydfrågor och studsmattehoppning är ett högst aktuellt ämne idag, precis som makafone säger, eller?

lite nytänkande är aldrig fel säger jag. blä för konservativa

Insåg nu att jag kanske spårat ut lite från trådens startämne :P ... ? men tkr det är viktigt att få de här sagt så jag postar det ändå :)

Dr.Snow
Inte bästa skrivna texten av mej kanske, men jag tycker det är tråkigt att så många skidåkare är så jäkla konservativa och tråkiga! Vidga era vyer hörni!

man blir slutar inte leka för att man blir gammal
man blir gammal för att man slutar leka

Dr.Snow
Carled sa:
hmmm.....hemsidan heter väl freeride? i freeride ingår jibbing? jag har hört det sägas att attityd har kommit att bli ett nästan viktigt vapen som åkskiklighet om man vill vinna stora tävlingar....

Då är väl attityd ett högst aktuellt ämne?
Möjligen kan man vinna någon/några stora jibbtävlingar med bra attityd, men kollar man på dom riktiga tävlingarna, alltså Big Mountain skidåkning så är det bara dom riktigt bra SKIDåkarna som går långt. Det såg man inte minst under årets NM tävling i gränsen. Wille Lindberg är en sjujäkla skidåkare och riktigt studsar ner för klippor, branter, mossa och sten. Det finns ju fler som Reine Barkered, Sverre Liljeqvist, Ebbe Jacobsson, Fred Syversen + många fler som inte alls lyckades i tävlingen. Och sen var det typ 2-3 unga jibbers som var duktiga då dom var i luften men dom kunde inte alls åka skidor. Det jag vill säga är alltså, det är i storbergs skidåkning SKIDÅKAREN ställs på prov, inte atityden. Självklart måste man hoppa klippor, men det kan vem som helst göra...

Doktorn är en jävel till snubbe !

Dr.Snow
Hjalle_S sa:
makafone sa:

Så Tack Doktor!
freeride.SE!!!! AHH!!
Hjalle du prova att gå in på freeride.nu så kollar du vad som händer.

Dr.Snow
håller med hotdamnasara&carled.
Det borde finnas två versioner, en där man snackar bara och dissar allt och alla som tex "Det där tricket är skit lätt,dålig film" som förekommer så fortnågon lägger upp någon film eller liknande. och annan version där man diskuterar saker med skidåkning och ger mer konstruktiv kritik och mer "feelgood" känsla över det

Dr.Snow
makafone sa:
Många med dig carled?
De flesta som är med honom har nog redan gett upp (eller missat/inte orkat skriva i den här tråden). Å andra sidan är det ju så att forumet blir vad folk gör det till. Vill man ha mer innehåll av det man är intresserad av får man själv se till att skriva om det.

Tillbaka
Topp