Dragon APX eller bluebirdoptics

Teh_Wovk

Medlem
Som rubriken lyder vilka brillor ska man skaffa av dessa två?? och vad är skillnaden mellan dom?
Tacksam för svar!

Skillnaden är att det är två helt olika goggles av två olika märken i två helt olika prisklasser.

Dom du ska köpa är dom du tycker ser bäst ut och passar din plånbok.

APX är sfäriska. NFX är cylindriska. Eller hur fan det nu blir, APX är sfäriska i alla fall. NFX är plattare upp till och det skulle kunna betyda att de passar bättre till hjälm. Bästa är att prova. Jag har två par NFX och är väldigt nöjd, men då har jag inte provat APX.

Jag har uppmärksammat att linsen gärna hoppar loss på bluebird-gogglar när folk gör en ordentlig wipeout. Inte så fett. Mycket beror ju på hur man har planerat att använda gogglarna, om du brukar ha bandet på hjälmen är det ju extremt viktigt att formen matchar bra samt att gogglarna inte är för stora för ditt ansikte(Trycker hjälmen bakåt samt nyper näsan så att man blir en mouth breahter...). Kör du bandet under hjälmen så spelar det ingen roll, hur passformen är mot hjälmen då du ändå kör med mössa.

bootfitta sa:
Jag har uppmärksammat att linsen gärna hoppar loss på bluebird-gogglar när folk gör en ordentlig wipeout. Inte så fett.
Jag tycker mig ändå ha sett en fair share av rejäla krascher, tomahawker och annat från folk som kört bluebird, aldrig sett någon vars lins lossnat. Om man slarvar när man sätter på min linsen sitter den ju dock inte särskilt , kan det vara det som varit orsaken?

Vattendroppe sa:
bootfitta sa:
Jag har uppmärksammat att linsen gärna hoppar loss på bluebird-gogglar när folk gör en ordentlig wipeout. Inte så fett.
Jag tycker mig ändå ha sett en fair share av rejäla krascher, tomahawker och annat från folk som kört bluebird, aldrig sett någon vars lins lossnat. Om man slarvar när man sätter på min linsen sitter den ju dock inte särskilt , kan det vara det som varit orsaken?
Har ingen aning, jag umgås inte med folk med fula gogglar.

Jag har kört APX i 3 säsonger nu och är fortfarande lika nöjd som innan.

Linsbytet är däremot lite pilligt men det stora synfältet samt kvalitén har jag varit riktigt nöjd med.

Får hoppas att de nya hi-Tech linserna som gör att man ser snöns konturer bättre dyker upp hos Dragon också.

det stora problemet för mig med bluebird är ju att är det kallt typ -20 och nedåt så finns risken att innerlinsen och magneterna på dessa bara separerar helt plötsligt... hänt mig med 2 gula linser och en råsa :( sjukt kass om det är långt hem

RallepE sa:
Lånar tråden lite, Någon som vet hur Dragon apx sitter på en smith holt hjälm?
Sitter perfekt för mig!
Men rekommenderar starkt att testa alla slags brillor i butik innan du åker hem och bebeställer billigt från nätet, enda sättet att vara säker eftersom vi alla ha olika kroppsformkroppsformer...

Linsbyte svårt på APX? enklaste någonsin ju!
Bara dra loss och tryck på, jag har gjort det i liften några gånger tom

mooden94 sa:
RallepE sa:
Lånar tråden lite, Någon som vet hur Dragon apx sitter på en smith holt hjälm?
Sitter perfekt för mig!
Men rekommenderar starkt att testa alla slags brillor i butik innan du åker hem och bebeställer billigt från nätet, enda sättet att vara säker eftersom vi alla ha olika kroppsformkroppsformer...

Linsbyte svårt på APX? enklaste någonsin ju!
Bara dra loss och tryck på, jag har gjort det i liften några gånger tom
Saken är den att inga butiker har Dragon apx i närheten av mig så får kanske vänta tills man kommer ner till Österrike. Antar att dom flesta märken finns där nere

Tillbaka
Topp