Drömtydning!

Mountain_Man

Aktiv medlem
Drömtydning!
Allå!

I går natt drömde jag en riktigt fin brantåkardröm. Jag var ute och sladdade runt med familjen på någon alp. Det var riktig skräpsnö och gick ganska knackigt. Ett gäng kids kom och åkte förbi oss i hög fart och jag var naturligtsvis tvungen att hänga på för att inte familjehedern skulle ifrågasättas.

Åker naturligtsvis snabbare än blixten ikapp kidsen och sätter en lång, omkring 30 meter, helikopter. Roterar sakta och har en tendens till överrotation vid nedslaget men sätter landningen utan problem och fortsätter i hög fart och stora svängar.

Det underliga är att vänstersvängarna sitter med ett klockrent skär medan jag har riktigt svårt att få till högersvängarna som tenderar att bli lite sladdiga.

Detta svängbudskap fråm mitt undermedvetan gör mig lätt förbryllad. Vad tyder det på??? Någon som kan tyda drömmar. I morgon startar min ledighet och jag ser fram emot två veckors i det närmaste oavbruten skidåkning och jag vill inte låta dessa taskiga högersvängar vara ouppklarade.

Tack på förhand för era insiktsfulla synpunkter./MM

Drömtydning!
Det är en solklar dröm! Självaste Freud skulle blivit grön av avund.

Det betyder, helt enkelt, att det är dags att sadla om till haschpulke-åkare!! ;-)

Även jag hade en riktigt våt dröm om branter & hastighetstävlingar & livsfara & så... Vintern är här, mao!! :-)

Ride on!

Drömtydning!
Asch då! Det är ju bara ett tecken på lite lätt schizofreni, Ena hjärnhalvan vill åka fort å farligt medans den andra vill ta det lite lugnare å vänta på familjen, helt logiskt, beskyddarinstinkt, mognad mm… Men i vaket tillstånd tvivlar jag på att du har några som helst problem med att prioritera både dig själv och familjen på bästa sätt, så det är bara att åka ut å åka så skall du se att både höger och vänstersvängarna sitter som dom ska. Ha en trevligskidsemester å god jul och gott nytt år/GNU

Drömtydning!
Jag tycker att du genast bör gå o kolla laggen. Om du nu som jag kör med vä + hö skida (för slipningens skull) så ta du dig en rejäl titt på högerskidan och innre stålkanten alt bidningen. Jag skulle inte bli förvånad om du finner en skavank som du missad vid preparbetet inför säsongen.

/ Hawk

Drömtydning!
Jag skulle nog ge dig diagnosen Schizophren paranoid med narcisistiska vaneföreställningar samt ett virus med ett centrum vid hypofysen som eventuellt skulle kunna sprida sig till lillhjärnan.
Jag skulle rekommendera Zoloft eller Seloken och en lätt lobotomi.

Drömtydning!
Otroligt men sant! HAWKs tydning var korrekt!

Jag hade inte (medvetet) märkt något helgen innan när jag var i Idre. Men efter drömmen konstaterade jag att det var något skummt med skidorna. Högersvängarna satt inte riktigt som de skulle! Mycket riktigt, ena skidans kant var allt annat än jämn och bet dåligt... Efter några drag med brynstenen var kanten åter OK och problemet löst!

Intressant hur ens omedvetna registrerar saker som man inte medvetet uppmärksammar...

MVH/MM

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp