Dubbelflippar?

Dubbelflippar?
just nu tror ja att denna sport är i en fas där toppåkarna försöker att tänja på gränserna.Men bara de inte går för långt så att nån gör en trippel backflip för då har vi kommit för nära freestyle åkarna som kör utan stavar å hela den skiten.Och man kan väl få snurra hur mycke man vill bara man gör de snyggt

Dubbelflippar?
JimJim sa:
Mjasså.. mm.. kan inte alla sluta diskutera och bara åka för att ha roligt? Hypat eller inte så lägger det sig efter ett tag... Mig vetligt så var det idiothäftigt att dra sw 10 förra året... hypat?

Sen så undrar jag om det verkligen inte är bättre att någon vinner på en stor hård sw 9:a än en slak 5:a som man lärde sig när man började jibba? Okej att det kan vara cork och fetaste muten... men om någon lägger en sw 9... så är det väl svårare? har jag fel?

Dubbelflippar eller ej.. jag är uppochned för att det är kul. Men dom som säger att det är för lätt och blir uppdömt... gör det själva, sen kan ni klanka ned. Dom som drar Karlströms dubbla bakåt och stompar ned, s e n säger att det inte är kul o dra dubbelflippar, ALL respekt till er.. ni som inte gör tricken... testa o kommentera sen.

puss på er
håller med om att det borde bli mindre prat o mer åkglädje. men så blir det väll när snön inte dumpar och man vill bara se vitt.

svårigheten i all sin ära, men jag vill ändå att stilen ska räknas mkt. tänk er: head to head final, den första åkaren lägger upp en sjukt clean sw 9. nästa åkare lägger upp en exakt lika clean sw 5 eller 7. visst ska då sw 9an vinna eftersom dom är lika snygga. men nu tycker jag att det alltför ofta blir så att den som snurrar mest vinner. även om någon snurrat mindre och snyggare. det är just det jag inte vill se.

Senast ändrad:
Dubbelflippar?
det ær alltid mænniskan som kør snyggast som vinner i publikens hjærtan; och egentligen hos åkarna också... bara dommarna som villa annat tycker jag det verkar som.

Åk mer prata mindre... vældigt vettigt.

Dubbelflippar?
sebastian_p sa:
öööh.. om inte jag har fel så är det bara Jon wilson o wester som håller på med det?
det e de som e så roligt att 2 svenska åkare kan påverka i stort sett hela sverige..
gå er egen väg och kom på ngt nytt istället..

kolla bara snowboard åkningen dom slängde dubbel flippar för flera år sedan.. och nu gör de bara dubbla bakåt när de latchar..

dessutom gjordes subbel flippar för flera år sedan i t-ex skid filmen Tee time
öhh??? det är inte bara jon olsson , jacob wester som sätter dubbelvolter.
niklas karlström , jim johansson sätter det också sen är det en massa andra också

Dubbelflippar?
mmhhaa sa:
sebastian_p sa:
öööh.. om inte jag har fel så är det bara Jon wilson o wester som håller på med det?
det e de som e så roligt att 2 svenska åkare kan påverka i stort sett hela sverige..

kolla bara snowboard åkningen dom slängde dubbel flippar för flera år sedan.. och nu gör de bara dubbla bakåt när de latchar..

öhh??? det är inte bara jon olsson , jacob wester som sätter dubbelvolter.
niklas karlström , jim johansson sätter det också sen är det en massa andra också
det har vi kommit fram till för länge sen, du hade sett det om du hade läst hela tråden..

Dubbelflippar?
själv tycker ja att dubbel volter är fult som fan.. liskom ja tycker att en sw 1440 är snyggare än en kangaro-flipp.. så tycker ja iaf ;)

Dubbelflippar?
jag tycker att utveklingen med dubbel flippar har gått lite långt, det börjar nästan närma sig för mkt "freestyle" å gymnastiska rörels

backa & kör med stil

Dubbelflippar?
känns det som om freestyleåkarna försöker göra det med stil å grabs.. nej där ska det vara så lite rörelse som möjligt å shit.. dubbelflippar i the shit!

Dubbelflippar?
håller med om att detta me stooora trick t.ex. dubbel flip å 1440 har blivit lite tjatigt. men samtidigt är det sjukt svåra trick. om nåra år kanske folk gör dessa fast me stilen man nu har på t.ex. en 5:a.

Dubbelflippar?
sebastian_p sa:

wilson? (= OLSSON?

Dubbelflippar?
börja tänk!! om man på en tävling drar en 1080 me fet stil o sen någon annan en 540med samma feta stil så måste heltenkelt 1080 vinna äftersom det är ett svårare trick att köra med sjuk stil på!!

Dubbelflippar?
GO SEB! FUCK DOUBLE FLIPS! det är ju INGEN skillanda mellan oss och freestylarna då, bara kläderna

Dubbelflippar?
backflipen av liam downey i short story är vidrigt snygg. annar gillar jag inte volter alls, ser inte snyggt ut.

Senast ändrad:
Dubbelflippar?
anders_sorlin sa:
just nu tror ja att denna sport är i en fas där toppåkarna försöker att tänja på gränserna.Men bara de inte går för långt så att nån gör en trippel backflip för då har vi kommit för nära freestyle åkarna som kör utan stavar å hela den skiten.Och man kan väl få snurra hur mycke man vill bara man gör de snyggt
det är några som dragit tripple backflip redan för 5 år sen ..

Dubbelflippar?
JimJim sa:
Mjasså.. mm.. kan inte alla sluta diskutera och bara åka för att ha roligt? Hypat eller inte så lägger det sig efter ett tag... Mig vetligt så var det idiothäftigt att dra sw 10 förra året... hypat?

Sen så undrar jag om det verkligen inte är bättre att någon vinner på en stor hård sw 9:a än en slak 5:a som man lärde sig när man började jibba? Okej att det kan vara cork och fetaste muten... men om någon lägger en sw 9... så är det väl svårare? har jag fel?

Dubbelflippar eller ej.. jag är uppochned för att det är kul. Men dom som säger att det är för lätt och blir uppdömt... gör det själva, sen kan ni klanka ned. Dom som drar Karlströms dubbla bakåt och stompar ned, s e n säger att det inte är kul o dra dubbelflippar, ALL respekt till er.. ni som inte gör tricken... testa o kommentera sen.

puss på er
helt rätt!

Tillbaka
Topp