Dubbelvolt på studsmatta

jthisell

Ny medlem
Dubbelvolt på studsmatta
Hade inför denna sommarn tänkt att lär mig någon dubbel flipp på studsmattan.
Nu undrar jag vilken ska man börja med ? dubbelback, dubbelfront lr dubbel side ?

Dubbelvolt på studsmatta
Jag började me kangaroo, kändes mest säkert då,
Eftersom att om jag faila så kom jag antingen på mage eller rygg!

Dubbelvolt på studsmatta
jag körde pistolflip :P kändes säkrast
för om jag inte klarade det wskulle jag landa på huvudet
och jag är tjockskallig

Dubbelvolt på studsmatta
Dubbelfront är absolut det enklaste. Ha hög studs och ta i allt vad du har så kommer du komma runt. Men det svåra är att landa den så då är det bara att nöta. Men va försiktigt, nött inte för länge i sträck för att man blir så jävligt snurrig i huvet och då kan det gå riktigt illa....

Dubbelvolt på studsmatta
haha ja gjorde först misty5 till backflip/lincoln
kändes aaskönt för man såg landningen länge:)
men det kankse inte är den bästa 2flipen att börja med men för mig gick de bra på varje försök =) med det menar jag att ja aldrig landa på huvet...

Dubbelvolt på studsmatta
Jag börja med dubble side och det är ju säkert men dens har jag aldrig landat . dubble back är någ lättast att landa men dubble front är lättast att rotera

Dubbelvolt på studsmatta
testade först dubbel front men klarade inte så jag försökte mig på en dubbel back som gick betydligt bättre , mendubbel front verkar säkrast då du fortast kan komma runt

Dubbelvolt på studsmatta
dubbel side kans nog mer safe att börja med man kan inte landa på nake eller nåt det blir rygg ell doggy style med heavy head

men har du bra spin på back så

testa dig fram

Dubbelvolt på studsmatta
dubbel front är lättast att våga! så börja med det..

dubbel back är lättare att sätta, för då ser man landningen.. men de är skitläskigt att våga istället eftersom att du kastar dig bakåt å då ser man inte vart man är på väg!

finns många liknande trådar också om detta, så prova att sök på typ lättast dubbel eller något i forumet så kommer de nog en hel del användbara trådar! :D

lycka till ;)

Dubbelvolt på studsmatta
Har en film här på freeride när jag och en polare testar dubbel front, back & side för första gången. Dubbel side var helt klart enklast och säkrast, dubbel backflip var skit läskigt :)

Dubbelvolt på studsmatta
om du landar efter en dubbel front och fortfarande har gruperingen i så finns det stor chans att du slår hakan i knät o biter hål i antingen tungan eller läppen.

Tillbaka
Topp