Dundret Slopestyle Open 2009 *uppd*

Pizzaaugust sa:
tycker iof priserna är ganska oviktiga, Tycker flusy är skön som arrangerar något. Tävling i huvudtaget är roligt. Ta en hundring i startavgift de e liksom ingen farlig summa sen winner takes it all!
det lät ganska bra men vi måste få till ite sponsring oxå ;)

Flusy_91 sa:
Pizzaaugust sa:
tycker iof priserna är ganska oviktiga, Tycker flusy är skön som arrangerar något. Tävling i huvudtaget är roligt. Ta en hundring i startavgift de e liksom ingen farlig summa sen winner takes it all!
det lät ganska bra men vi måste få till ite sponsring oxå ;)
ja fixar ni sponsorer blire ju ännu bättre, då kan ju alla få pris men ja tänkte om ni inte fick tag på ngt

Om du letar sponsorer så hoppas jag du har tänkt lite längre än den infon som du skrivit här. Utveckla idén lite, ett bra sätt skulle ju kunna vara att be om konstruktiv kritik från de åkare här på FR som faktiskt har bra koll på tävlingar och vad som skulle kunna göras. Alla tycker ju att det är roligt med tävlingar och du kan säkert få mycket hjälp med att utveckla idén. Ska du vända dig mot sponsorer så se till att lägga det på en seriös nivå...

Lycka till.

Flusy_91 sa:
Aspebo sa:
felix sa:
50kr, hur många var med? Vars försvann alla pengarna?
200kr till 1;an var ju fattigt som tusan, trodde det var gratis att vara med.
hmm kommer inte ihåg exakta antalet åkare som var me, men det var 3 snowboardåkare iaf, så 150 kr där, sen var det minst 10 skidåkare, kan ha varit fler, minst 500 spänn det, minus 400 för 1ans priser, då blir det 250 kvar, varav jag och en annan fick en 50 lapp, då är det minst 150 spänn som försvann ner i flussys ficka...
jag fick ingenting och inte sunken heller vi betalade det sista till att få låna musik utrustningen
du lånade väl musikutrustningen gratis av cariola? men anyway, jag vet att du fick pengar, för du sa faktiskt det åt mig när du gav mig mina pengar, "jag fick ju lite extra eftersom jag hade sökt spons å allt det där" eller något i den stilen :)

men jag bryr mig inte om det, det var bara kul att arrangera något, jag försökte bara förklara hur mycket pengar som hade hamna vars osv :)

Aspebo sa:
Flusy_91 sa:
Aspebo sa:
hmm kommer inte ihåg exakta antalet åkare som var me, men det var 3 snowboardåkare iaf, så 150 kr där, sen var det minst 10 skidåkare, kan ha varit fler, minst 500 spänn det, minus 400 för 1ans priser, då blir det 250 kvar, varav jag och en annan fick en 50 lapp, då är det minst 150 spänn som försvann ner i flussys ficka...
jag fick ingenting och inte sunken heller vi betalade det sista till att få låna musik utrustningen
du lånade väl musikutrustningen gratis av cariola? men anyway, jag vet att du fick pengar, för du sa faktiskt det åt mig när du gav mig mina pengar, "jag fick ju lite extra eftersom jag hade sökt spons å allt det där" eller något i den stilen :)

men jag bryr mig inte om det, det var bara kul att arrangera något, jag försökte bara förklara hur mycket pengar som hade hamna vars osv :)
det roliga är att jag inte fick någe pengar

priserna borde ni inte betala själva! de ska ni fixa sponsorer som går in med! de är inga stora pengar för dom! så försök fixa det nästa år! ;) lägg pengarna ni får in på att köpa lite korv å grilla i backen åt åkarna eller nått :D

Flusy_91 sa:
Aspebo sa:
Flusy_91 sa:

det roliga är att jag inte fick någe pengar
haha vi säger väl sååå...kommer bland annat ihåg att du sa att vi skulle dela det som blev över på 3, något som inte hände

Aspebo sa:
Flusy_91 sa:
Aspebo sa:

Som Jeppe sa, använd deltagarnas pengar till korv, festis, kanske lite musik och sådant.
Sponsorer är väldigt enkelt att få till en tävling, låna bara deras banner och ha under kicken och bredvid prisbordet så brukar dom vara väldigt villiga att dela ut allt från ett par gogglar, skidhandskar, t-shirts, underställ osv. Borde inte vara några större problem!

Eller så tar ni 2;a-handsbröd från korvgubbe, och tigger lite korv med nära utgångsdatum från någon stormarknad så kan ni skippa tävlingsavgift helt. Kanske fler vill vara med, vilket skapar en roligare tävling! :)

vi får se hur det blir men just nu håller jag på med hemsidan och försöker få till den bra

Det funkar nog inte riktigt att skriva "vill någon sponsra oss så skriv här". Ni får nog ligga på skidmärken/butiker/företag eller annat och ge dem ett seriöst koncept. Vilket den här tråden verkligen inte framstår som. Speciellt inte med alla särskrivningar och felstavningar. Inte för att vara en ordpolis men om ni vill komma ut till sponsorer så är nog det här det sämsta sättet. Vilka är det som håller i det? Vem står som ansvarig och vore najs med lite mer kontaktinfo än en mailadress. Så man vet vem man snackar med. Är intresserad av det där men man vill ju inte sponsra ett event som verkar vara uppstyrt ungefär som ett backyard-railjam.

Senast ändrad:
kolla med dr. zipe om sponsring till tävligen.
när jag va i österrike delade dom gladeligen ut gogglar, solglasögon, t-shirts, stickers, pins, mössor mm mot att dom fick sätta upp lite posters och dylikt.

theseb sa:
Det funkar nog inte riktigt att skriva "vill någon sponsra oss så skriv här". Ni får nog ligga på skidmärken/butiker/företag eller annat och ge dem ett seriöst koncept. Vilket den här tråden verkligen inte framstår som. Speciellt inte med alla särskrivningar och felstavningar. Inte för att vara en ordpolis men om ni vill komma ut till sponsorer så är nog det här det sämsta sättet. Vilka är det som håller i det? Vem står som ansvarig och vore najs med lite mer kontaktinfo än en mailadress. Så man vet vem man snackar med. Är intresserad av det där men man vill ju inte sponsra ett event som verkar vara uppstyrt ungefär som ett backyard-railjam.
det är flusy som håller i det, ifjol fungerade jag bara som den som fick i uppdrag att fixa en bättre hemsida än freewebshemsidan flusy la upp, samt att bedöma åkarna i det första hoppet

så det är flusy du ska ta kontakt med, helt och hållet hans initiativ

Aspebo sa:
theseb sa:
det är flusy som håller i det, ifjol fungerade jag bara som den som fick i uppdrag att fixa en bättre hemsida än freewebshemsidan flusy la upp, samt att bedöma åkarna i det första hoppet

snälla aspen jag klarar mig här ;) du behöver inte skriva att alla ska kontakta mig jag har själv ögon att läsa med och fingrar att svara med XD

Vad var det för längd på hoppen förra året?

Ifall hoppen var små förra året, kommer det komma upp några större hopp i år?

Dajvid sa:
Vad var det för längd på hoppen förra året?

Ifall hoppen var små förra året, kommer det komma upp några större hopp i år?
hoppan var väll en 5-8 meter (minsta) och 8-11 meter ( dom andra 2)

nån som vet mer korrekt får ändra mitt svar (nu tog jag bara som jag uppfattade dem)

vi vet ännu inte snötillgången men vi hoppas på större hopp i år ja

lurifixx sa:
roligt att ni förstör hela idéen å tråden! försök vara lite seriösa å hjälpa till! tror inte ni kan fixa själv så mkt bättre priser, om man inte är stenrik!

keep it up!
tack att nån förstår iaf :D

det här med att åkarna bestämemr är ändrat!!!

dommare bestämmer 6 åkare till finalen där åkarna får 2 åk var att showa och efter det dömmer andra deltagarna vem som vinner...

bra??

Flusy_91 sa:
Aspebo sa:
theseb sa:

snälla aspen jag klarar mig här ;) du behöver inte skriva att alla ska kontakta mig jag har själv ögon att läsa med och fingrar att svara med XD
men om du inte är online eller om någon skriver åt mig så är det väl bra att jag svarar dem med svaret de vill ha...

jag fick höra ryktesvägen att flusy himself ska lägga ner, då han menar att han inte får tillräckligt med hjälp från någon annan...mig veteligen har han inte bett nån om hjälp heller

Hogizz sa:
tittti540 sa:
hur funkar de me boende?
Bor inte du skitlångt ner?
Så värd tävling är det ju knappast. 3hopp och man kom vidare på frontflip.
Fast det var iofs förra året, tror dock inte det blir så stor skillnad iår :>
i år blir det nog högre klass på åkarna om det blir nått! hoppen är väl större, fler åkare räknar vi med, troligtvis högre klass också :) boendet vet jag inte riktigt däremot, vi har ju Grand Hotel Lappland, O'Learys, Vandrarhemmet, hotell dundret och gällivare camping typ :)

det är igång! efter att jag tagit ett seriöst snack med flussY(så gott det går), kom vi fram till att försöka få igång det,

DJ flusy kommer troligtvis sköta musiken, men inte välja den! de anmälda åkarna kommer själva få vara med och bestämma musiken, samt jag själv som starkt musikintresserad(inte 100% låst på hip-hop, det är lugnt), flussy kommer troligtvis att få bidra med något han också, men inte så mycket

Och angående domarna! vi kommer ha en dommarcrew på 3-5 personer, som kommer titta på olika saker, allt från höjd till trick och landning, sen överlägga tillsammans, så flussy dömmer inte ensam! inget att oroa sig för, stanna inte hemma!

Tillbaka
Topp