Dundret Slopestyle Open 2009 *uppd*

felix sa:
Aspebo sa:
jag tvivlar starkt på att eventet kommer att lyckas, flussy jobbar på egen hand numera, han har ingen möjlighet att fixa sponsorer, eller att bygga om parken.

den nya disclaimern är numera ogiltig, och likaså bloggen tills vidare, då flussy "stulit" dom..

hoppas ni har en bra påsk där hemma!
Give me more!!! Vad har han stulit? Vad ogiltigförklarades disclaimern av? Intressant värre!
hahaha men han är så inkompetent man kan bli...han fortsätter tjata om att ja ska göra allt jag blir tillsagd, att han är chefen, och jag gör ju bara det jag hinner, och han är verkligen inte min chef...då reagerade han genom att byta lösenord på bloggen och mailen, och då jobbar ja inte längre med han...och jag fixade bloggen, skrev ett aslångt sponsormail osv, så när jag inte längre är med, får han inte använda det jag gjort

så enkelt är det :)

Hahahahaha. grabbarna! Låter helt jävla awsome de här!

FOLK kom på GRUNGE CUPEN istället! eller ja på båda om du vill. '
Men Grunge kommer ta vid på fredag den 10 april runt kl 10-11. Man tävlar i tre-manna lag. Det kommer kosta 20 kr per person att va med. Det är Gälka warriors som anordnar och då äre rätt bra organiserat. Man tävlar altså i lag

Ditt lag bedöms i: Oldschool. Tech och crowdpleasing. Tror att alla i laget har 3 åk på sig och då åker efter bedömningen. Är inte alls säker så tro inte för mycket på mig men mer kan ni läsa på Grunge cupen sidan på Facebook.

Aspebo sa:
felix sa:
Aspebo sa:
jag tvivlar starkt på att eventet kommer att lyckas, flussy jobbar på egen hand numera, han har ingen möjlighet att fixa sponsorer, eller att bygga om parken.

den nya disclaimern är numera ogiltig, och likaså bloggen tills vidare, då flussy "stulit" dom..

hoppas ni har en bra påsk där hemma!
Give me more!!! Vad har han stulit? Vad ogiltigförklarades disclaimern av? Intressant värre!
hahaha men han är så inkompetent man kan bli...han fortsätter tjata om att ja ska göra allt jag blir tillsagd, att han är chefen, och jag gör ju bara det jag hinner, och han är verkligen inte min chef...då reagerade han genom att byta lösenord på bloggen och mailen, och då jobbar ja inte längre med han...och jag fixade bloggen, skrev ett aslångt sponsormail osv, så när jag inte längre är med, får han inte använda det jag gjort

så enkelt är det :)
jag har inte ändrat nånting kom inte här och säg att jag har gjort nånting...

Ja men tur var det väl att han bytte lösenord för annars hade ju du raderat bloggen!

felix sa:
Ja men tur var det väl att han bytte lösenord för annars hade ju du raderat bloggen!
hahah nee, det hade jag inte, eftersom att jag trodde vi diskuterat färdigt, men han tyckte tydligen inte de

det var först i morse när jag såg att han bytt lösenord som jag bestämde mig att inte längre vara delaktig i detta, vi hade diskussionen igår...

Senast ändrad:
Alla som tror att det inte blir något tror fel!

Dundret Slopestyle Open kommer att köras även Utan sponsorer

Senast ändrad:
Flusy_91 sa:
Alla som tror att det inte blir något tror fel!

Dundret Slopestyle Open kommer att köras även Utan sponsorer (och medarbetare som inte gör sitt jobb)
de låter ju ljust (medarbetare som inte gör sitt jobb), de hade du ju kunnat skippa. fattar inte att ni orkar hålla på å tjafsa hela tidn.

Hahaha :) Tillåt mig att skratta högt och tydligt!

Nu är ju alla här amatörer men det står ju tamef-n skrivet i pannan på er. Konflikter löser man via att prata med varandra, blir någon arg så pratar man lite mer tills man är nöjd och kommit överens om något, man springer inte iväg som en liten barnrumpa och grinar.

Och det man definitivt inte gör är att snacka skit om varandra i en tråd på Freeride. Inser ni inte att ni aldrig kommer att få några sponsorer, eller tas seriöst för den delen heller, när båda två beter sig som riktiga jubelidioter? Konflikter är inte för allmänheten att se, det hålls mellan arrangörerna. Och konflikter blir det alltid när man försöker arrangera ett event.

Båda två har helt enkelt helt fel inställning för att hålla i något sådant här. Tyvärr.

Hoppas att det blir någon med lite vett innanför pannbenet som driver igång en tävling i Dundret nästa år istället! Så kanske det blir något riktigt av det här.

/Seb (ja ni får tycka att jag är dryg)

theseb sa:
Hahaha :) Tillåt mig att skratta högt och tydligt!

Nu är ju alla här amatörer men det står ju tamef-n skrivet i pannan på er. Konflikter löser man via att prata med varandra, blir någon arg så pratar man lite mer tills man är nöjd och kommit överens om något, man springer inte iväg som en liten barnrumpa och grinar.

Och det man definitivt inte gör är att snacka skit om varandra i en tråd på Freeride. Inser ni inte att ni aldrig kommer att få några sponsorer, eller tas seriöst för den delen heller, när båda två beter sig som riktiga jubelidioter? Konflikter är inte för allmänheten att se, det hålls mellan arrangörerna. Och konflikter blir det alltid när man försöker arrangera ett event.

Båda två har helt enkelt helt fel inställning för att hålla i något sådant här. Tyvärr.

Hoppas att det blir någon med lite vett innanför pannbenet som driver igång en tävling i Dundret nästa år istället! Så kanske det blir något riktigt av det här.

/Seb (ja ni får tycka att jag är dryg)
du tror jag bryr mig ändå? och jaa jag försökte prata med han, men då förstörde han allt själv

det första felet dessutom som han gör, är att han tror att alla jobbar för han, så fuck it för min del, han gjorde likadant ifjol, och jag pratade med han då också, så när han gjorde samma sak i år var det nog för min del helt enkelt..

och varför jag skriver det i forumtråden, är helt enkelt för att folk ska få förstå alla fel som händer, och osv...
men flussy kör på ändå, och är det så konstigt att allt går fel kanske när han arrangerar event på en plats han inte ens bor, och när man endast gjort det en gång förut? nej, det tycker inte jag

men du får tycka vad du tycker, det gör ändå ingen skillnad på hur det är, det som hänt har hänt, så är det bara. jag respekterar iaf dina åsikter, helt klart, jag håller med dig på flera punkter.

ha en bra dag!

Hahahaha, du förstår verkligen inte? Håller med på flera punkter? Sen gör du precis allt jag dissat er för EN GÅNG TILL! Jag ligger ner av skratt, ge mig en handduk att torka skrattårarna med. God dag!

theseb sa:
Hahahaha, du förstår verkligen inte? Håller med på flera punkter? Sen gör du precis allt jag dissat er för EN GÅNG TILL! Jag ligger ner av skratt, ge mig en handduk att torka skrattårarna med. God dag!
haha gör jag verkligen allt du dissat oss för? det ändå jag säger nått om är felen som gjorts och varför jag valt att skriva det här...
det kanske är sättet jag VALT att göra det på?
men det du gör nu är inte att dissa eller att dryga mot mig eller flussy, du är rent ut sagt elak mot oss,

vi gör på vårt sätt, du gör på ditt, människor är olika och det ska du respektera, vilket du inte gör här, då du menar att allt ska göras på ett sätt, samma sätt som ditt sätt

det är min åsikt om det hela, tyck vad du vill om den, skratta om du känner för det, mig spelar det ingen roll iaf, det är inget livsändrande direkt sååå spela roll

jag är glad att jag gett dig nått att skratta åt iaf, sov gott! :)

Senast ändrad:
Haha är jag elak? Blev du gråtfärdig?

Vad jag GÖR, är att ge er kritik, inte för att vara elak (men jag visste från början att ni inte alls skulle förstå kritiken och ta den som felriktat hat, elakheter eller vad du nu vill rubricera det som). Försöker få er att förstå hur det ser ut när ni fjantar omkring så här på Freeride, försöker få er att lära er något, för det mesta verkar ni bara vara två hormonfyllda arga tonåringar som kivas hela tiden. Kanske ni kan ta lite självinsikt och tänka över arrangemanget. Sen finns det inte något bestämt sätt att göra ett event, alla gör på sitt sätt.

"Då jag menar att allt ska göras på samma sätt?" ta det ur min text, hitta det. Förklara för mig, kanske det var för svårt att läsa, vad vet jag.

Och det är klart att du VALT att göra på det här sättet, hänga ut Flusy när du ändå lämnat eventet som arrangör (iofs klagade ni offentligt på varandra innan den här konflikten ägde rum), du förlorar ju knappast något på det.

Vad allt handlar om som jag försöker säga är att, ni är för trångsynta och båda vill för mycket. Det ni gör är skitbra, tro mig, inte många tävlingar här uppe och ni försöker tillföra något. Inställningen från grunden är helt klart den rätta!

Ni försöker dra igång något, men sen börjar det spåra lite. Jag menar att ni borde försöka tänka lite rationellt, inte bara hasta på allting och sedan skylla ifrån er. Sen vilket sätt man gör allting på är helt efter vilka förutsättningar man har. Trist att det skulle sluta så här! Hade varit najs med en ordentlig tävling. Sen ska man inte vara sen att ta hjälp av någon som gjort ett liknande event tidigare.

Lycka till med nästa event dudes.

theseb sa:
Haha är jag elak? Blev du gråtfärdig?

Vad jag GÖR, är att ge er kritik, inte för att vara elak (men jag visste från början att ni inte alls skulle förstå kritiken och ta den som felriktat hat, elakheter eller vad du nu vill rubricera det som). Försöker få er att förstå hur det ser ut när ni fjantar omkring så här på Freeride, försöker få er att lära er något, för det mesta verkar ni bara vara två hormonfyllda arga tonåringar som kivas hela tiden. Kanske ni kan ta lite självinsikt och tänka över arrangemanget. Sen finns det inte något bestämt sätt att göra ett event, alla gör på sitt sätt.

"Då jag menar att allt ska göras på samma sätt?" ta det ur min text, hitta det. Förklara för mig, kanske det var för svårt att läsa, vad vet jag.

Och det är klart att du VALT att göra på det här sättet, hänga ut Flusy när du ändå lämnat eventet som arrangör (iofs klagade ni offentligt på varandra innan den här konflikten ägde rum), du förlorar ju knappast något på det.

Vad allt handlar om som jag försöker säga är att, ni är för trångsynta och båda vill för mycket. Det ni gör är skitbra, tro mig, inte många tävlingar här uppe och ni försöker tillföra något. Inställningen från grunden är helt klart den rätta!

Ni försöker dra igång något, men sen börjar det spåra lite. Jag menar att ni borde försöka tänka lite rationellt, inte bara hasta på allting och sedan skylla ifrån er. Sen vilket sätt man gör allting på är helt efter vilka förutsättningar man har. Trist att det skulle sluta så här! Hade varit najs med en ordentlig tävling. Sen ska man inte vara sen att ta hjälp av någon som gjort ett liknande event tidigare.

Lycka till med nästa event dudes.
"Jag ligger ner av skratt, ge mig en handduk att torka skrattårarna med." uppfattar jag som väldigt hånade, och att håna någon är en form av elakheter
sen fortsätter du med "Blev du gråtfärdig?" och det är också hånande

du menar ju att allt ska göras på ditt sätt ungefär, då du menar att det inte funkar att ha blogg osv, och att man ska göra si och så, av det fick jag fram att du menar att allt ska göras på samma sätt

och jag kan säga, att diskussionen mellan flussy och mig här är betydligt mildare än den vi haft utanför forumet!

och "båda vill för mycket", det enda jag vill är att få igång eventet, men det kanske är att vilja för mycket vad vet jag

kritik för ett event är okej, om det då är konstruktiv kritik...man kan inte kritisera nått förän det hänt...imorgon får vi minsann se om det funkade ändå

tävlingen tror jag, kommer flyta på bra imorgon, det är arrangemang som måste förbättras

och att ta hjälp av någon mer erfaren? jag kontaktade dig för flera veckor sen, men visst du var upptagen, och sen struntade du i det, sen när du skrev att du hade tid, var det som lite sent, vi hade redan sökt av de mesta man kunde söka av...

och jag tror att nästa event om det blir något, blir det bästa hittills, då normala människor lär sig av sina misstag, vilket vi denna gång gjort massvis av

Haha du bygger alltså dina svar på dina egna spekulationer och tolkningar av vad jag säger? Ingen fakta direkt, nej det handlar kort och gott om ett missförstånd. Och att jag skrattar är väl snarare ett sätt att beskriva mitt sinnestillstånd? Jag skrattar åt era dialoger, erat sätt att handskas med kritik och sen hur ni vrider på det ni redan gjort då kritiken kommer.

Jo, visst, ni har säkert bråkat en massa mer, jag tror på dig till 110% faktiskt, men det jag menar är att man bör (OBSERVERA ATT DETTA ÄR MIN ÅSIKT NU ASPEBO, INTE NÅGOT SOM JAG SÄGER ATT MAN _MÅSTE_ GÖRA PÅ ETT EVENT, INTE HELLER ATT DET ÄR MITT SÄTT, ELLER ATT MAN MÅSTE FÖLJA DETTA) inte hålla sånna diskussioner på ett offentligt forum.

Vad jag menar med "båda vill för mycket" handlar inte om vad eran grundtanke med det hela är, jag vet att båda ni vill få till ett fint event. Självklart. Vad jag menar är att ni har lite olika bild på det hela, båda vill väldigt mycket, fast inte riktigt samma sak, då blir det lätt konflikter, hänvisar till då du/han sa:

"det första felet dessutom som han gör, är att han tror att alla jobbar för han, så fuck it för min del, han gjorde likadant ifjol, och jag pratade med han då också, så när han gjorde samma sak i år var det nog för min del helt enkelt.. "

"men flussy kör på ändå, och är det så konstigt att allt går fel kanske när han arrangerar event på en plats han inte ens bor, och när man endast gjort det en gång förut?"

"Dundret Slopestyle Open kommer att köras även Utan sponsorer (och medarbetare som inte gör sitt jobb)"

Kritiken jag riktar mot ert event handlar inte om tävlingen, har du inte förstått det? Det handlar om hur ni beter er och lägger upp allting INNAN tävlingen. Inte ens jag är så dum att jag kritserar något innan det hänt. Visst går det att tolka på det sättet iom att jag skrev "Trist att det skulle sluta så här! Hade varit najs med en ordentlig tävling. Sen ska man inte vara sen att ta hjälp av någon som gjort ett liknande event tidigare. ".

Men med den snutten syftar jag snarast på hur det gått hittills, svårt att bedömma något som inte hänt. Eller hur?

Sen är du väl inte så trångsynt att du tror att jag är den enda som har gjort något i ett evenemang förut? Herre gud, det var nog den lamaste ursäkten jag hört. Finns ju bara flera tusen andra i Sverige du kan maila till, eller hur?

Men vill du ha ordentlig, konstruktiv kritik på ert sponsormail (som förebyggande till nästa år), så hör av dig. För det var en ganska lång lista med småsaker man bör fixa. Framför allt var det lite för långt och felriktat.

Jag hoppas det blir fett! Hoppas årets tävling går så bra den kan i år också. Lycka till grabbar.

nej självklart vet jag att du inte är den enda som anordnat ett event, men du var den enda jag kände till som jag visste hade gjort ett event i riktig proffsig stil

jag måste bara påpeka att det där om att flussy arrangerar på en ort han inte ens bor, inte var menat som att hacka på honom, utan mer som creds att han försöker typ

men nu tror jag att vi inte kan diskutera så mycket mer, redan från början visste jag att jag inte skulle ha en chans att diskutera med dig, då jag vet säkert att du ligger flera nivåer högre än mig på den punkten, jag är förvånad att jag klarade mig så här långt

som jag sagt tidigare, och som ohmie påpekar, man lär sig av sina misstag

men om det bestäms att vi ska anordna ett event till, kommer jag iaf definitivt ha dina åsikter och liknande i tanken.
det enda man egentligen kan säga åt dig nu är tack!

Aspebo, vill bara påpeka att jag inte ville vara elak! Kanske blev lite i stundens hetta men det ber jag i så fall om ursäkt för! Hoppas ni kirrar ett riktigt fett event nästa år och att årets tävling går kanon.

Peace!

theseb sa:
Aspebo, vill bara påpeka att jag inte ville vara elak! Kanske blev lite i stundens hetta men det ber jag i så fall om ursäkt för! Hoppas ni kirrar ett riktigt fett event nästa år och att årets tävling går kanon.

Peace!
eyy, ingen skada skedd :) tack!

Länge sen freeride bjöd på ett sånt guldkorn som den här tråden!

Jag väntar spänt på att freeride.tv lanserar dokusåpan "DSO - behind the scenes" :-)

Dock all cred till er som försöker och styr events, det är ni som håller igång skidscenen!

aah då var dso färdig, ett år till nästa :) vet inte så mycket men att i snowboard delen så vann isak björnström och skid delen så var det nån elias? var itne där så vet inte riktigt aja peace :P ps creeds till flusy å aspebo som höll tävlingen uppe (Y)

resultat:

SNOWBOARD:
1. Isak Björnström
2. Johan Arijoki (stavning?)

SKIDOR:
1: Elias Henderson
2. Anton Olofsson

Senast ändrad:
Olofsson. Kändes rätt konstigt uppläggunder tävlingen.

Först skulle de va session. Men de blev ju ändå att ni drog iväg oss i nummer ordning.
Sen var det väldigt slarvig bedömning. Ni missade ju faktiskt några åk =) Men aja. Går inte att ändra på så mycket nu.

Kul att ni försökte iaf.

J-rockner sa:
Först skulle de va session. Men de blev ju ändå att ni drog iväg oss i nummer ordning.
Sen var det väldigt slarvig bedömning. Ni missade ju faktiskt några åk =) Men aja. Går inte att ändra på så mycket nu.

Kul att ni försökte iaf.
Det var för att vi skulle se varje åkare var för sig... vilket blev lite svårt om alla drog iväg samtidigt ^^ XD.
men men vi lär ju oss av våra misstag vi får försöka på bättre om det nu finns folk som VILL jobba med det och som verkligen ORKAR lägga ner tid på detta... vill inte ta på mig allt som jag har fått göra dom här åren.

Just nu sitter jag och kollar igenom lite bilder som så småningom om kommer att laddas upp på facebook eller picasa (finns redan några på facebook. (länkar om en 5min)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp