Dynafit hoji

MikaelStreng

Ny medlem
Dynafit hoji
Hej, vet nån här om dynafit hoji pjäxan passar till dynafit beast 14 bindning? Om ej vilka binningar passar?
Tacksam för svar.
Mikael

kurono

Aktiv medlem
Dynafit hoji
Kan ju ändå funka i beast 14. Men man får testa i så fall. Eventuellt så kommer klon som trycker ner pjäxan att äta upp hälen.
Av nån konstig anledning har dom inte stoppat hela Master Step häl-inserten så den går jäms med hälklacken. Iaf vad jag kan se på bilder.

herrgard

Aktiv medlem
Dynafit hoji
Mja, alltså jag vet inte... Har ju läst på flera sidor att det inte ska funka och till och med nån tjomme på ett forum som mailat dynafit och fått svar att det inte funkar. Blev förvånad när jag såg den där lappen och vet inte vad jag ska tro nu. Lutar åt en hojipjäxa för egen del ändå, verkade riktigt smutt. Fast bra priser på beast 14 lockar ju ändå...

ElSudderino

Ny medlem
Dynafit hoji
Hej! Tar upp den här tråden igen. Har någon här fått Beast-bindningarna att funka med Hoji Pro Tour och/eller Hoji Free? Jag har varit i kontakt med Dynafit, och de anger att pjäxorna inte är kompatibla med Beast-bindningarna. Men någon här kanske ändå fått det att fungera i praktiken? Känns trist att behöva returnera pjäxorna jag just fått...

kurono

Aktiv medlem
Dynafit hoji
Det ska inte funka officiellt. Har masterstep light hälinsert. Så beasthäldelen lär käka upp hojipjöxans hälklack. Om den nu passar o går ner.

herrgard

Aktiv medlem
Dynafit hoji
Hej! Tar upp den här tråden igen. Har någon här fått Beast-bindningarna att funka med Hoji Pro Tour och/eller Hoji Free? Jag har varit i kontakt med Dynafit, och de anger att pjäxorna inte är kompatibla med Beast-bindningarna. Men någon här kanske ändå fått det att fungera i praktiken? Känns trist att behöva returnera pjäxorna jag just fått...
Jag har inte kvar någon beast att trycka fast pjäxan i, så kan tyvärr inte testa. Om pjäxan sitter bra hade jag bytt bindningar istället.

ElSudderino

Ny medlem
Dynafit hoji
Tack för svar! Känns bara surt att inte kunna använda en bindning som funkar bra i övrigt. En ny bindning är ju inte direkt gratis. Ingen som lyckats modda hälen så att det funkar?

AnnC

Ny medlem
Dynafit hoji
Hej! Var nyss och provade en Hoji free i butik och fick höra att den inte ska användas i vanliga slalombindningar pga att den inte har den där halkplattan under, vilket gör att bindningen inte löser ut som den ska. Jag vill ha en pjäxa som passar både i Kingpin och Marker Griffon så jag undrar över er erfarenhet?

Dynafit hoji
Letar nya pjäxor inför nästa säsong. Har nu Technica Cochise årsmodell -14 som glappar och har rejält slitna innerskor.

Har varit och provat Hoji Free, men den var ordentligt tight i bredd längs hela fotens utsida. Provade även nästa års Cochise som satt så pass bra att jag skulle kunna åka med dem direkt. De ska dock vara förformade på något sätt så de ger en bra ”out of the box fit”.

Någon som har Hoji Free och kan komma med input på hur mycket den anpassar sig vid värmning utan åverkan på skalet? Fördelen med Hoji skulle vara den något lägre vikten samt att skaftvinkeln på 17 grader passar mig bättre. Finns det annars någon sorts inlägg/kil att sätta bakom vaden för att kunna ändra vinkeln som benet får i pjäxan? Cochise ska ha 13 grader och kändes för upprätt för mig.

herrgard

Aktiv medlem
Dynafit hoji
Testa free utan innersko nästa gång så får du ett hum om hur mycket utrymme det finns runt foten, jämför med dina gamla pjäxor som sitter bra. Du kan ju ta med din gamla innersko och testa hur den känns i free också. Jag åker pro tour första årsmodellen och den linern tappade all volym efter två veckor, tror de nya och de som kommer med free ska vara lite bättre på den punkten.

Osäker på om nya cochise har spoiler som följer med, annars är det bara att limma på sånt bootfitting-skumgummi bakpå linern, kolla så spännena ger tillräckligt med utrymme för det bara. Du kan testa att lägga en strumpa eller plånboken eller nåt bakom vaden för att se hur det känns.

Du kan också lägga i en liten klack i skalet under hälen för att få mer vinkel.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp