Dynafit One PX vs. Dynafit Neo PX

Andygust

Ny medlem
En fråga till ngn som vet :)
Jag har kört i One PX två säsonger och de är tyvärr tvärslut nu... Jag gillade pjucken massor och det verkar inte som att det tillverkas längre så frågan är; är Neo PX efterföljaren? Jag vill gärna ha ett par typ likadanna...
Tack för hjälpen!

Jag frågade det i Salewa butiken i Mayrhofen i höstas, och dom sade att de är helt och hållet de samma pjäxor.

Winter guide är väl årets namn på denna pjäxa.

Jag kapar tråden lite och undrar hur storleken är på dem? Funderar på om mina 24,6 och 24,9cm-fötter bör åka 24.5-storleken. Har aldrig sett dem i butik i denna ministorlek :/

Hej,

Har Dynafit PX one och TLT 6 Performance.
När vi lång-turar så tar jag mina TLT, vilka jag har i en storlek större än mina PX one (och mina alpin pjäxor). Jag köpte ordinarie storlek på mina rena turpjäxor (TLT 6) initialt vilket jag smärtsamt fick ångra... Tårna slog i framkant, och det blev outhärdligt över tid (framför allt när man fick på platten). Det blev att krypa till korset och sälja, och köpa en hel-storlek större..

Mina PX one sitter otroligt bra (ord. storlek för pist/pistnära), och funkar på mina Marker Tour/Baron vilket är att föredra när man vill kunna tura/ åka liftburet ca 50/50.. (dock väl tighta om jag enbart satsar på turandet)

Senast ändrad:
Helt OK herrgard, jag har ju fått svar på min fråga :)

Till din fråga - PX one håller storleken bra tycker jag. Jag kör på 27,5 på både PX'arna och mina pistpjuck, Lange superblaster, och båda sitter fint!

Tillbaka
Topp