Dynastar intuitiv Big / J Nobis

Ace_DG

Aktiv medlem
Vet någon om det är någon faktisk skillnad mellan Dynastar "Intuitiv Big" och "Intuitiv inspired by Jeremy Nobis"?

Eller är det bara ovansidan och spetsen som skiljer?
Pallar dom för en 95 kg åkare, eller är dom (i likhet med många andra Dynastar) rätt mjuka?

Undrar,
Ace DG

Mig veterligen står bara skillnaden att finna i skidans dekor. Jag har dock inte testat Nobismodellen.

Den vanliga Big-plankan har ganska snäll flex som passar min frökenaktiga vikt på knappt 65 kilo, så titta istället på deras riktigt styva 194 centimeters Pro Rider som utan problem borde hålla för nittiofemkilosåkare i hög hastighet och svår terräng.

Antar att du menar den i hel sandwich och med rund spets.Den modellen är gjord i Dynastars "racefabrik", det är ungefär lika stor skillnad mellan den och den "vanliga" big som det är mellan ett par "racelagg" du köper i affären och ett par riktiga racelagg. (Mycket "" nu)
Nobis kostar ju också därefter.

Tror att dom är lite hårdare än andra Big men vet inte riktigt. Skaffa dig ett par Kneissl "T@nker", Head Monster 103 eller Völkl Explosiv om du är orolig för att dom inte ska palla.

Stemmer det, den eneste forskjellen er litt lakk og den sirlige signaturen til Mr. Nobis. Årets modeller av intuitiv big er faktisk endel stivere enn de gamle, men jeg tror nok de blir for snille for deg...De passer fint som allround telis ski. En mann med din vekt og alder bør vel gå for noe stivere.

Tillbaka
Topp