Dynastar Legend Mythic Rider vs Völkl mantra

Tynny

Ny medlem
Ska köpa ett par extra skidor. vad jag har läst i tester och i forum verkar det vara stora likheter mellan dessa två, eller..? skulle vara kul och intressant att läsa era synpunkter på vilka ni skulle välja. Eller någon helt annan skida kanske.

Du måste ge mer info om vad du ska ha skidorna till, hur stor och stark du är och hur duktig du är på att åka mm. Ge en så ingående beskrivning du kan.

Skidorna ska användas till offpist, opistade backar, vårslask, sönderkörda backar . skidorna ska köras stenhårt. vid nypistat och hårda backar kan jag använda völk racetiger RC Titanium eller k2 K2 Apache Hellfire som jag har sedan tidigare. Anser mej själv som duktig åkare då jag åkt skidor ca 25år. min vikt är 70-75kg längd 178cm. Dom senaste 5-6 åren har det blivit mellan 45-50 skiddagar per säsong. Det här året blir inte mindre då jag har boende i funäsfjällen (tänndalen,ramundberget)....

Skulle tro Legend Pro är något för dig. Kika på dessa, sök i forumet. En mycket kompetent skida i fjolårets modell, som enligt alla recensioner blivit bättre till i år.

Tror mytic rider är för mesig för dig. Finns ingen anledning att köra på denna skida när Pro Ridern finns.. Mantran kan nog funka den också men tror LP är ett bättre val. Mer kött på benen så att säga... :)

Vad är det som får dej att tro pro ridern är bättre än mantran..? finns det fler som kanske har provat båda. har letat och läst här på forumet.. vad jag läst verkar det som båda verkar vara lika bra..kan det stämma...?

Båda är omtyckta och kompetenta skidor. Mer en smakfråga.

I slutändan är det du själv som bestämmer om du gillar en skida eller ej, inte någon snubbe på ett forum på internet.

Att jag trodde LP passar dig bättre baserar jag på att du åker så mkt skidor som du gör och ju bättre åkare desto större chans att man uppskattar LP, tycker jag det verkar som. Och dessutom fått väldigt bra betyg på den nya omarbetade konstruktionen inför i år.

//Fredrik

ps. ja jag har provat båda. Mantran är också en skitbra skida. Svårt att säga a och b, så jag rekommenderar dig att pröva dessa skidor mot varandra så du själv vet vad du tycker om dom.

hej,

Jag testade völkl mantra en gång.. tyckte inte alls om dom! fast jag har inte testat dynastar skidorna.. men jag skulle hellre köpa dynastar skidorna! för vlkl mantra kändes inte alls nå bra! men jag vet ju inte vad du tycker, testa båda och jämför dem. de e mitt tips
lycka till! hare gött, piiz

Senast ändrad:
Som 13-åring så har jag svårt att se hur man skulle kunna uppskatta Mantran... Det skulle vara om man tävlade aktivt och var van vid hårda skidor med stora radier.

Tillbaka
Topp