Dynastar Trouble Maker 07/08 i pisten?

jaxell

Ny medlem
Hur fungerar denna skida i pisten? Är mer ute efter en Twintip som ska va bra i pisten nåt liknande carving.

TM är en av de twintips som besitter de bättre pistegenskaperna på marknaden. detta pga sin rejälja sandwichkonstruktion och lagoma mått, som visserligen ökat från 78 mm midja till 81 mm.

Senast ändrad:
Fungerar bra för att vara (i mitt fall) en mittmonterad twintipskida. Jag har i och för sig 04/05, men är nog inte så många som provat 07/08 än^^ Men skidan beter sig förhållandevis bra i pisten så länge du inte kommer upp i allt för höga hastigheter då den börjar fladdra en del.

Men det är trots allt en parkskida, man kan inte begära mer. Sen hurvida du vill mitmontera eller ej är ju ditt val, men nog blir det skillnad i pistegenskaper om man bakmonterar dom (dock skulle jag inte göra detta då det är en parkskida) jämfört med mittontering. Dom kommer i vilket fall fladdra i högre hastigheter oberoende på hur du monterar då dom är så pass mjuka, men kortsväng osv. går helt klart bättre med bakmontering.

jag tycker inte att mina 06/07 fladdrar någonting, vet inte hur fort CrashX har kört men har speedat ner från kläppens toppstuga till parkeringarna så det lär ju vara ett ganska OK test.

06/07:
väldigt bra isgrepp, lätta, mjuka(skönt!) men inte instabila.
sköna switch och i switch landningar.
najs popp i dem.

offpistegenskaperna är inte så najs dock

börjar fladdra i höga hastigheter? det beror nog mer på åkaren än skidan.

Senast ändrad:
åkarens vikt, hur tänker du där sockervadds?
en skida utan tryck är en ostabil skida. och med tryck menar jag inte vikt, utan den tyngd som åkaren kan föra ner till skidorna. således kan en 100 kg tung snubbe med väldigt dålig teknik få en relativit stabil skida att fladdra. och självklart tvärtom, en snubbe som väger 50 kg med mycket god teknik kan få en ostabil skida att bli stabil.

alla skidor går att åka överallt, frågan är mer hur bra det går.

Senast ändrad:
Vilka är bäst utav Dynastar Trouble Maker 07/08 och K2 Public Enemy 06/07 i pisten? Nån som har testat K2 Public Enemy 06/07?

PB är en bra skida, får bra kritik överallt. En bra enda skida helt enkelt. En motsvarighet till Burton Custom:!

Snödjup

Tillbaka
Topp