Dynastar Trouble Maker - byte?

Don_Robin

Ny medlem
Hej gott folk!

Jag skulle vilja höra lite åsikter om vad jag bör göra för val, angående mina nya skidor. Det ligger till som följande. Jag köpte ett par sprillans Dynastar Trouble Maker på Stadium för 3000kr. När jag sedan testade skidorna första gången i backen sprack en 3x2cm stor flisa bort på övre och främre del utav skidan. Detta hände då utan att jag varken railade eller åkte offpist etc.
Självklart blir man arg? Mina favoritskidor "förstörda" efter 1 dag. Och 3x2cm är inte speciellt mycket, men om man tänker att skidan "förstördes" så pass mycket efter bara 1 åk? Vad bör då hända när man börjar raila och hoppa lite mera seriöst med den, självklart borde den gå sönder mera?

Jag har nu pratat med stadiums personal, och det finns möjlighet till att lämna in skidan och att jag får byta till en annan.

Ska jag byta skidan?
Mot isåfall vad? (3000kr) ,

Mvh
Don Robin

Dude
You got to change to equipment that doesn't make som much trouble.

Mina är sen 2005 och de har hållit för de värsta krascherna. Men de kanske har ändrat på kvaliteten över åren...
Har du provat snowblades?

snowblades is the real gangsta shit111!!1^^

Fortfarande, bör jag byta eller inte? Kanske mot ett par Fujative?
, Don Robin

byt mot fujatives isåfall.. eller lägg lite emellan och få loss en K2 extreme? den ska vara riktigt bra både för park, pist och puder?

vet att dynastar haft problem med sina skidor hela förra året och fått sjukt mycket reklamationer då skidorna spruckit i nose och tail, kan de vara de som hänt i år igen?

hoppas du kommer på hur du vill göra! men byt nu om du endå får göra det, de är bättre å få nya skiis som funkar istället för å åka på dom du har och riskera att vara tvungen å köpa ett par till för att överleva vintern? :)

Tackar för ditt svar, låter som ett bra alternativ. Dock att skidan var min favorit, köper jag hellre en skida som har högre kvalite samt livslängd. Eftersom att Fujative anses som en sådan skida?

Jag har trouble maker och dom funkar perfekt inte en spricka och jag har railat, hoppat och åkt offpist. dom är sköna så ta ett par lika dana dom är bäst :)

Fick inte byta skidorna, de som kunde återgärdas var att de lagade sprickan. Får hoppas på det bästa med skidorna helt enkelt.

Tillbaka
Topp