Jarle, visa mej vägen så följer jag dig till randen av Skåne.
Som en del i planen kan Skåne med fördel krängas av till Finland. Ja! Finland. Många Skåningar identifierar sig felaktigt med Danmark av någon anledning. Att prata osammanhängade, leva i en allmänt risig miljö och vara arga på allt man inte förstår (berg, nyttig mat, icke-gutturala läten etc.) binder inte samman, förbrödrar inte. Skåningar är närmare Finland mentalt än någonting annat. Måste jag förklara, betraktar jag dig som en skåning och kommer bemöta ditt grymtande med att peka österut.
För det första:
Namnet! För fan. Schaufelradbagger. Schaufelradbagger!!1 Jag ryser när jag uttalar det här för mig själv. Ler som Mr. Burns, skrattar som en 30-tals skurk och känner mig som "Rökarnas" ledare i Waterworld. Det här! Det här är fan bra! Nu börjar vi komma någonstans. Det ska vara fan att det är Tyskarna som levererar. (Läs ovanstående utlägg om skåningar)
Men dock föga förvånande.
För det andra:
Statliga bidrag ser jag som givet. EU-bidrag tycker jag är för snålt. EU-hyllningar snarare. Hyllningar och medaljer. Skålar och pokaler! Nu flyger scener ur "Armageddon" förbi.
Herregud. Björkjävlarnas dagar är räknade.
Ta med svets och skärbrännare, jag har ett par moddar jag skulle vilja göra också.
För det trejde:
Som jag ser det, torde vi kunna ställa till med så mycket djävulskap att planeten Jorden tillsammans med världsbanken helt sonika jublar när vi förkunnar våra planer att ge oss ut i rymden på jakt efter puder och perfekt afterski. Vi kommer få en rymdraket, gratis spotify och så mycket varmt vin, smält ost, ljummen folköl, Fernet och underställ vi behöver. Utan att ens börja förhandla.
JAG MENAR HUR FÖRHANDLAR MAN MED DET DÄR?! Hur skulle du själv reagera? När vi skramlar upp mot högkvarteret, efter att ha demolerat hela Bryssel, öppnar luckan, hoppar ur och tar av oss våra Shaun White editions?
Du ljuva, modiga, nya värld.
Imorgon eftermiddag? Möjligen om vi måste pausa för ett par Billy's pan pizza. Annars tror jag vi är klara innan solen går upp. Skåne, handsken är kastad. Tänker ni plocka upp den?!