En björk om dagen

En björk om dagen
Och här ovan ser vi ett klassiskt exempel på ett så kallat "Jibberischutbrott", orsakat av för många idéer i kombination med ett explosivt ordförråd. Skål!

:D

En björk om dagen
Måste ändå gilla "bagger"-delen av namnet. Ger en osökt koppling till hela Orch-diskussionen vi hade förut. Man skulle ju nästan kunna tro att Tolkien haft en underliggande mening med allt detta...

En björk om dagen
Mycket trevlig plats du har hittat Snorkel! Jag ser dock ett problem, inte i själva platsen, (den är ju som sagt fantastisk) men Isbjörnar? Visst är det majestätiska djur men jag har aldrig (aldrig!) sett en isbjörn äta bacon.

Jag vill faktiskt inte forsla fyllnadsmassorna långt norrut, dels kan det vara fasligt kallt under långa perioder och dels så är det alldeles för mörkt för stora delar av året. Nog skulle vi kunna bygga så högt att även sommarmånaderna blir attraktiva för ordentlig åkning men jag befarar att vi kan hitta en hel del problem på det eventuella berget isf.

Jag skulle snarare rösta för att vi lägger det som en gång var en del av Skåne (förutsätter att vi gräver precis på den skånska sidan) ute till havs, i höjd med det nya vattendraget, eller ev en bit söderöver. Vinterdagarna blir mildare och längre, dessutom ligger det isf. väldigt bra logistiskt sett iom det nya vattendraget. Som att inte detta skulle vara nog så kan vi dessutom med största sannolikhet utropa det till en ny stat, om vi bygger det på internationellt vatten dvs.

Jag kan stå för spotify under våran fantastiska färd genom universum. På frågan om hur mycket billys som behövs eller inte så röstar jag för bacon. Är man osäker ska man alltid gå för bacon, är man säker så vet man redan att det är bacon som gäller.

En björk om dagen
Jarle sa:
Mycket trevlig plats du har hittat Snorkel! Jag ser dock ett problem, inte i själva platsen, (den är ju som sagt fantastisk) men Isbjörnar? Visst är det majestätiska djur men jag har aldrig (aldrig!) sett en isbjörn äta bacon.
Nja, björnarna är ett mindre problem som uppvägs av frånvaron av tyskar (och björkar). Kan slå vad om att det är fler skidåkare som blivit ihjälkörda av en tysk i pisten (eller krockat med en björk) än av en isbjörn på topptur.

Motmedel mot isbjörn..

Dock är Spotify ett problem om man är beroende av det, eller Facebook, eller för den delen Freeride. Mobiltäckning saknas.

Senast ändrad:
En björk om dagen
snorkel sa:
Jarle sa:
Nja, björnarna är ett mindre problem som uppvägs av frånvaron av tyskar (och björkar). Kan slå vad om att det är fler skidåkare som blivit ihjälkörda av en tysk i pisten (eller krockat med en björk) än av en isbjörn på topptur.

Motmedel mot isbjörn..

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/25ba30fba0f71a3c2d1844063c0037d8.jpg[/url]

Dock är Spotify ett problem om man är beroende av det, eller Facebook, eller för den delen Freeride. Mobiltäckning saknas.
Tänkte mest på att jag inte kan ta isbjörnarna som ett tecken på avsaknad av träd eftersom jag har stor misstro till djur som inte äter bacon, de kanske rent utav dyker upp med ett lass björkplantor? I övrigt är de säkerligen snälla. När det gäller tyskar har jag faktiskt mest gott att säga, de vet hur man kör bil och bygger vägar. Visst kan de ibland bli lite störande i liftköerna men jag är sällan på samma plats som sportlovsfirande tyskar. Dessutom är de roliga på afterskin.

Bössor, selar, breda skidor, avsaknad av träd, snö på sommaren... Picture approved. Kanske ska vi använda schaufelradbagger 293 till att gräva en tunnel till denna mytomspunna plats? Den fungerar säkerligen ypperligt som isbjörnsförsvar också.

Vi behöver dessutom bygga en släpkärra som matchar schaufelradbagger'n så att vi får med oss nödvändiga dagligvaror (läs snus, bacon och öl).

En björk om dagen
@ Jarle

Lägg till midnattssol till fördelarna, dvs oändliga dagar och ingen hets.

Är osäker på behovet av denna schaufelradbagger, den lär ju virvla upp en massa damm, skita ner snön och få den mottaglig för solens smältande strålar. Å andra sidan om den förpassas till Skåne så må det vara hänt.

I brist på bacon, duger en sån här? Finns i stora högar på en del stränder. Kan väga en bra bit över ett ton.

Senast ändrad:
En björk om dagen
Inte utan min SCHAUFELRADBAGGER!!!1 säger jag bara. (Vi kom överens om att det inte går att skriva det på annat vis)

Snorkel, din bakåtsträvare. SCHAUFELRADBAGGER!!!1 ska med. Den kan med fördel stå i ett dött och öde skåne när vi är klara. Och vänta. På nästa invasion. Mäktigt äventyr dock. Och som Jarle påpekade, bilden är godkänd.

En släpkärra är en bra idé. Jag skulle vilja ha med lite Lohmanders bearnaisesås. Eller ah, vem fan lurar jag. Vi behöver definitivt en släpkärra.

Vad gäller bacon. Jag vill först och främst säga att jag är för bacon. Dock lite osäker på råssarna på bilden ovan? För rymdresan kanske det är bättre med en bacon-farm ombord? Alternativt början man hamstra som fan redan nu. Men av erfarenhet, finns det bacon, äts det ofta bacon.

Förslag till andra lohmanders SCHAUFELRADBAGGER!!!1-moddar:
- Vattenkanon(er)
- On board fritös
- Bastu
- Kyl (för att hålla snusen och ölen kall)
- Wifi

En björk om dagen
Nu är det nog, gjorde åt en hel dassrulle till att snyta mig igår, trots att jag käkade piller som att det vore godis.

Vart är rymdraketen? Vart är SCHAUFELRADBAGGER!!!? Vart är den hemliga platsen med isbjörnar som vi ska dressera att äta bacon? Vart är rättvisan!?

Jivverisch... Wifi på rymdraketen? Varför? Alla vet att det är kabel som gäller, hur ska vi annars kunna köra race- och fps-spel mot varandra?

Jag har även börjat fundera på om inte en napalmsprutande SCHAUFELRADBAGGER!!! kan vara en god idé. så vi får bort gräs och annat tjafs som håller på med biologisk krigföring.

Lite inspiration

images

Senast ändrad:
En björk om dagen
Jare, Jarle, Jarle – du missade det viktigaste. SCHAUFELRADBAGGER!!!1 måste ha en etta på slutet, annars tappar den allt eftertryck och pondus. Snacka om att avmaskinisera en avverkningsmaskin. Avsågad vid larvfötterna sådär bara. Inte schysst.

Men väldigt inspirerande bild må jag säga.

En björk om dagen
Jarle:

För fan. Det finns ingen rättvisa. Not Fate! But what we make it...och vilket jävla öde vi kan skapa med en napalmkastande SCHAUFELRADBAGGER!!!1 Jag är rätt säker på att jag skulle tycka om doften av en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 på morgonen. Det lär lukta vinst. Ja kabel it is. Antar att det kommer bli lite Age of Empires 3 och annat på färden. Fixar du kabel, ordnar jag router och tp-sladd.

Kriget mot björk är ett helvete. Håll ut. Håll marken.

Tack för bilden. Känns hoppfullt.

Hedda:
Correctamundo.

En björk om dagen
Jag känner att den här tråden, både språkligt, idémässigt och ironimässigt börjar uppnå Douglas Adamska nivåer.

May the fourtysecond be with you all, eller nåt.

Jag menar: "Skeppen hängde i luften på samma sätt som tegelstenar inte gör". Försök nu att visualisera en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 hängandes i samma luft jämsides med en armada av fientligt inställda Vogonskepp härförda av ingen mer grotesk än Prostetnic Vogon Jeltz. Just det. Storslagenheten har nått nya nivåer. Björkar, bered er på att misströsta och dö. Vi kommer skapa en intergalaktisk expressled av era kvarlevor av bara farten.

Long live the Lärk!!

(Ursäkta, jag är nog fortfarande upprymd över gårdagens fotbollsresultat.)

En björk om dagen
SCHAUFELRADBAGGER!!!1

Mmm...Fantastiska entusiaster som möts under en enad flagga. Enad front! Det är vackert med en gemensam sak. Poesi säger du...hm...

En björk om dagen
Begär härmed tillstånd för omgående teleportering av ett stycke Stockholmsbo med snöabstinens till valfri lärkträdstät fransk byhåla. Med eller utan snö. Jag kan nöja mig med en robust utförscykel tills nederbörden blir mer fördelaktig. Men jag vill dit.
Nu.

I övrigt: Bacon, amen.

En björk om dagen
Ja lite så. Berg vore trevligt. Utan snö fungerar. Med snö vore ypperligt. Satt och reflekterade på kontoret. Folk kommer tillbaka från smestrarna och konstaterar hur varmt det varit! Hur varmt det varit! Hur varmt det varit! HUR VARMT DET VARIT I SOMMAR!!1

Samma människor som tittade skeptiskt på mig i juni när jag påstod att det skulle bli dåligt väder på midsommar och att alltför varmt på sommaren påverkar mitt humör. Att snö faktiskt kan vara trevligt.

"Skönt att det snart är höst, man tröttnar ju lite på sommaren", hördes precis vid kaffeautomaten.

Ps. Hade bacon till lunch idag. Mmmm bacon.

En björk om dagen
Jag har, efter många timmars tänkande, konstaterat att en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 Är för liten. Varför kanske ni stillsamt undrar? För att bacon (som jag precis kom på att jag inte ätit på flera dagar, inte undra på att jag var klen i marklyftet igår...). Men vi hade ju planerat för bacon? Ja, släpet skulle ju rymma bacon men vi gjorde ett gigantiskt misstag... Vår långa rymdfärd kräver helt enkelt något mycket bättre än icas egna 3-pack, vi behöver levande grisar.

Fördelarna med levande bacon, ursäkta, grisar, är många:
- Vi kontrollerar kvalitén
- Baconet är alltid färskt
- Vi kan skapa olika smaker på vårt bacon (tänk er själva hur bacon från en gris uppfödd på porter och chillinötter skulle smaka!)
- Inget tillsatt vatten som resulterar i skrämmande små baconskivor vid tillagning
- Vi kan ställa grisarna på löpband så att de blir starka vilket borde resultera i extra baconigt bacon

Det finns säkert många fler fördelar som jag inte tänkt på såhär på rak arm.

Dessvärre konstaterade jag ganska fort att vi behöver två styck SCHAUFELRADBAGGER!!!1 för att kunna ta hand om våra grisar. Här sätter jag en gräns, att få tag på två stycken SCHAUFELRADBAGGER!!!1 är orealistiskt. Därför lägger jag in en motion om att vi, på vårt rymdäventyr till Hoth, tar vägen om Valhalla och kidnappar Särimner. Gudarna lär inte bli något större motstånd med vår napalmsprutande SCHAUFELRADBAGGER!!!1.

Däremot undrar jag vad Särimner kan tänkas väga? Så vi får ett hum om vart deltagarna bör ligga styrkemässigt för att smidigt kunna förflytta grisen.

Hedda, du verkar helt glömt bort att vi kan slippa fransoser helt när vi har vår SCHAUFELRADBAGGER!!!1 Vi kan ju bygga egna berg! Fokusera nu på att kunna skaffa en SCHAUFELRADBAGGER!!!1

En björk om dagen
Kära Jarle,

Mycket viktiga punkter du adresserar. Att planera ett rymdäventyr är ingen lek inte. Och jag känner att minsta lilla detalj vi inte synar ordentligt kan kosta oss både välbehag och obehag. Förmodligen på samma gång och inte alls tvärtom, så som det brukar vara.

Idéen med levande grisar är mycket bra. Inte helt ny antar jag, då sjömän i alla tider tagit med sig levande djur, då dessa håller sig färska längre. Medan de är vid liv. Att anamma en redan beprövad teori blir således tryggt. Som en tröstande mor. Och en tröstande mor är fan inte fel när man ska ut i rymden.

Att själva kunna kontrollera kvalité och har tillgång till färskt bacon kommer bidra till resan på flera olika sätt. Hälsofaktorn får inte förbises. Med bra bacon kommer vi hålla oss friska och starka längre. Vilket i längden kommer leda till en mer fokuserad besättning som i förlängningen tar fler korrekta än felaktiga beslut. Plus att där det finns bacon, finns inga sura miner. En glad besättning känns jävligt viktigt på resan. Hur långt är det till "Hoth" egentligen?

Vet man det?

Jag återkommer till smaksättning längre fram.

Är vi helt säkra på att vi inte kan få tag i två stycken SCHAUFELRADBAGGER!!!1, jag menar har vi en, borde ju någon hybrisfylld ingenjör kunna replikera denna? Medan vi föder upp en trivsammängd grisar att ha som DNA-grund.
Att kidnappa Särimner är en genialisk idé. Att vi inte tänkt på den tidigare. Never ending bacon. Nevah evah. Men! Enligt mina minnen från engagerade historielärare/religionslärare tog det en stund innan den där magiska jävla grisen återuppstod? Vilket ledet till frågan, hur stort är hans arsle egentligen? Hur mycket bacon får vi på en laddning? För säg, om det blir 3-4 packet och sedan måste vi vänta 24h på återuppståelsen? Finns inte risken att det blir sura miner då? Så din fråga om storleken blir viktig ur andra perspektiv än bara att kunna lyfta skiten.

Kan vi tvinga någon av asagudarna att lyfta ombord grisen innan vi slaktar guden i fråga? Om inte, kan vi utrusta SCHAUFELRADBAGGER!!!1 med en lyftarm? Vill tillägga här att jag är förhållandevis stark. Så stark som en konsultmullig konsult nu är. Kan vi para Särimner med en vanlig gris? Och på så sätt få fram en gris som återuppstår ett par gånger? Detta skulle kunna förlänga livscykeln på en eventuell kull med vanliga grisar rejält? Möjligen har vi då bacon för hemresan också.

Om vi har fler än en gris, kan vi ju med fördel variera smak också? Detta är ett projekt i sig, att börja utvärdera smaker och smaksättningstekniker. Jag stekte bacon igår. I Sweet Baby Ray's barbecue-sås. Detta är ett måste på resan. Vi måste analysera formeln.

Håller med om din slutframställning, när vi väl har en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 är Frankrike ett icke-existerande problem. Dom där "Cheese eating surrender monkies:arna" lär ge upp vid första åsynen av vår SCHAUFELRADBAGGER!!!1

Vi bör alltså fokusera på följande:
1. Skaffa en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 (utrusta med lyftkran?)
2. Skaffa underrättelser för räden mot Valhall. Vaktposter, beväpning, vakthållningscheman, vart de håller grisen, bästa vägen in, larm, laser etc.
3. Laborera med smaksättning.
4. Skaffa vanliga grisar att kors-pollinera med Särimner när vi väl får tag i fanskapet.

En björk om dagen
Åherregud. Jag har inte tid att utförligt svara på det här just nu. Återkommer ikväll.

Jarle: Jag ber så högaktningsfullt jag bara kan om ursäkt för att ha underskattat SCHAUFELRADBAGGER!!!1:ns makt.

En björk om dagen
Hur GÅr Det Med Nedhuggningen Av BjÖrkar? Tyckte Detta Var En Sjukt Bra IdÉ!

En björk om dagen
KungMartin sa:
Hur GÅr Det Med Nedhuggningen Av BjÖrkar? Tyckte Detta Var En Sjukt Bra IdÉ!
det har legat lite på is ett tag.. semestrar och sånt du vet. men Jibberisch och Jarle verkar ha tagit på sig någon sorts gemensamt ansvar för att

1. skaffa fram en SCHAUFELRADBAGGER!!!1
2. klona en jävla massa bacon
3. bege sig ut i den garanterat björkfria världsrymden på jakt efter optimala skidberg

så något händer. frågan är om det går framåt eller bakåt.

(*med reservation för att jag har missuppfattat alltihop. isåfall går jag och gömmer mig under lämplig sten.)

En björk om dagen
Heddious sa:
3. bege sig ut i den garanterat björkfria världsrymden på jakt efter optimala skidberg
Haha nice, detta låter ännu mer nice. Som tur var har jag sparat lite fickpengar. När åker rymdfärjan?

(sen får vi reservera oss för eventuella felberkäningar. man kan aldrig garantera något. tänk om närmsta skidberg i rymden har massa björkar? =/ ok risken är låg, men man vet aldrig!)

En björk om dagen
Vad tusan? Jag trodde att det var du, Hedda, som skulle stå för införskaffandet av SCHAUFELRADBAGGER!!!1, eller eventuellt Jibberisch? Även om jag beundrar tyskarnas trafikflöde och ölglädje har jag av någon anledning svårt att komma överens med dem. I alla fall de flesta tyskarna. De söderlänfska tyskarna brukar jag komma bra överens med. Så om SCHAUFELRADBAGGER!!!1 tillverkas eller befinner sig vid Nürnberg eller längre söderöver så kan jag ge det ett försök. Annars har ju Hedda en fördel, hon är kvinna och något säger mig att de tyska ingenjörerna bakom SCHAUFELRADBAGGER!!!1 skulle uppskatta kvinnligt besök (givetvis får du på något sätt med dig SCHAUFELRADBAGGER!!!1'n). Förutsatt att de är heterosexuella, annars får jag och Jibbersich fixa biffen.

Så vem tar på sig att kolla upp ingenjörernas sexuella orientering?

Hur långt det är till Hoth är en svår fråga, eftersom planetens awesomeness förvränger både tid- och världs-rymden. Det enda jag vet efter mitt besök är att det är långt. Eller kort. Jag vet faktiskt inte riktigt, av förklarliga skäl. Jag tror dock att jag åkte tåg dit, men återigen kan jag inte vara säker när all relativitet och kvantmekanik ogiltigförklaras. Vi får se hur vårt bacon klarar denna förvirring.

Vad Särimner anbefaller så påstår wikipedia följande.
"Särimner, fornvästnordiska Sæhrímnir, är en galt som enligt nordisk mytologi utgjorde födan för einhärjarna i Valhall. Särimner slaktades varje dag och blev uppäten för att morgonen efter återuppstå hel och levande, redo att åter bli slaktad. Villkoret var att alla ben skulle samlas ihop, efter förtäringen, inte något fick saknas. Kocken Andrimner stod för tillagandet."

Jag drar slutsatsen att han slaktades senast runt brunchtid och räckte resten av dagen. Då var det storvuxna och hungriga vikingakrigare som festade grisen. Vikingakrigare som ska slåss hela dagen vill ha en ordentlig brunch. Jag tror grisen räcker åt oss både tur och retur (om vi nu skulle få för oss att åka hem). Faktiskt.

Jag känner mig lite obekväm med att låta en hybrifylld ingenjör bygga en napalmsprutande SCHUFELRADBAGGER!!!1 i min närhet. Kalla mig feg men jag tror faktiskt att en räcker, vi vill inte dra på oss fler gudars ursinne genom att begå bibliska brott genom girighet.

I Sweet Baby Ray's barbecue-sås är givet, gärna extra mycket av hickory & brown sugar-versionen. Hur blev ditt bacon stekt i denna otroliga sörja?

Det känns som att vår planering går framåt! Och nu när du nämnde lasrar i Valhall så kände jag direkt att vår SCHAUFELRADBAGGER!!!1 behöver lasrar modell dödsstjärnan. Gärna två. Får det plats?

En björk om dagen
Hedda:
Jag tror du har fattat rätt. Jag hoppas det. Annars är vi ute på hal is.

Kung Martin:
I rymden kan inga björkar växa! Tänk om folk hade sagt så där till Columbus?! "Näääh, fan dit du ska finns inget guld och inga invånare att smitta ner med grisiga sjukdomar från Europa!" Man måste se saker positivt.

Jarle:
Jag litar inte på tyskar riktigt. Varken när det kommer till handdukar eller världskrig. De har bevisat gång på gång att de är lömska och effektiva. Vilket inte är en helt bra kombination alls.

Då jag egentligen inte kommer överens med någon, vet jag inte riktigt om jag är rätt man för att diplomatiskt införskaffa en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 Hm...av min tid på universitetet lärde jag mig att det bästa sättet att förvirra, distrahera och/eller framkalla samarbete från ingenjörer är att skicka fram en tjej. Därför måste jag hålla med Jarle om att detta är en bra approach.

Personligen har jag inga som helst jävla problem att ta på mig att undersöka de tyska ingenjörernas sexuella läggning. Att ta en för laget. Bokstavligt(?) - men samtidigt kan jag tycka att det är rätt uppenbart vad tyska ingenjörer har för läggning. Deras sexuella läggning är med största sannolikhet - läder. Så, det är väl egentligen bara att bege sig ut på internetz och börja beställa hem distraherings/diplomati-utrustning antar jag.

Jag vet vart Hoth ligger. Det ligger långt, långt, långt borta. Vi ska inte åka tåg käre med-äventyrare. Vi ska åka SCHAUFELRADBAGGER!!!1

Bra med info kring grishelvetet. Okej, jag är lugn. Och morgonen efteråt blir bra. Men seriöst? Benen? Vi måste göra en lista. Någon måste vara designerad ben-ihop-samlare. Men om det inte finns några skivor kvar innan läggning kommer jag vara lite bitter. Det som duger åt arga vikingakrigare duger åt mig. Skippar dock gärna Ultima Thule under måltiden. Vilket raskt för mig in på nästa punkt, musik/underhållning på resan? Har vi Spotify? Behöver vi en lista?

Okej, okej. Vi kör på en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 Men då ska den fan vara någonting i SCHAUFELRADBAGGER!!!1-väg. Färg? Vad ska vi ha för färg? Jag tänker något vräkigt. Som liksom skriker: Här kommer några som inte gillar björkar alls. Två lasrar som komplement till napalmen kan för fan inte vara några problem. Ingen rymd utan laser. Inte utan min laser! Jag tänker att vi får "dazzla" dom med läder, sedan bygger dom vad som helst.

Hm...Jo alltså vad gäller Sweet Baby Ray's och bacon. Tricket är att steka baconet innan. Hårt som fan. Jag har numera en gas-spis och ja, det hela har väl gått lite överbord skulle man väl kunna säga. Ikväll blev det ångkokt Sweet baby ray's kyckling. Man steker hårt som fan, slår på rikligt med sås, på med lock och låter det hela "puttra". Två och en halv öl, eller tre stycken Fifa-matcher.

Vad missar vi?! Fan det känns som vi missar något. Vi har (snart) en SCHAUFELRADBAGGER!!!1, med napalm och laser. Och evig tillgång på bacon. Skidor är på väg från Åre skidfabrik. Småsaker kvar bara.

En björk om dagen
varför ska jag flörta med dom tyska ingenjörerna?

orättvist.

vet inte varför men det känns orättvist.

kan även tillägga att jag är liten i maten, så särimner lär knappast ta slut på grund av mig.

En björk om dagen
Alltså, jag tyckte vi radade upp anledningarna ganska tydligt ovan? Angående ingenjörerna. Dom gillar flickor och läder. Enligt teorin.

Det enda du behöver göra är att prata med dom lite grann. Så dom blir lite till sig, börjar stamma och visa sina bästa "spells" på WoW-servern. Då snor du vår SCHAUFELRADBAGGER!!!1 och drar.

(Visar det sig att dom inte gillar flickor, utan bara korta lädershorts, eller läder och annat, får vi byta taktik. Vi får köra lite trail and error antar jag. Bättre du börjar?! Hellre du än jag! Haha hoho hihi

En björk om dagen
Är tanken att tillverka kaos eller tegelstenar av björkarna?

Finns det plats för en människoskygg person till ombord på SCHAUFELRADBAGGER!!!1..?

Jag är billig i drift och flitig snygg i läder shorts.

En björk om dagen
Medans alla andra njuter av förhösten och planerar vintern ligger jag steget före och planerar nästa års förödelse. Jag har mao hittat vem som ska leverera däcken till SCHUFELRADBAGGER!!!1'ns släpvagn. Eller ja, jag har iaf tagit reda på, genom rigorös forskning, att lämpliga däck tillverkas. Med rallydubbning för is blir dessa perfekta! Enda nackdelen är väl att vi inte får köra hur vi vill i de större nordiska städerna och i övriga Europa. et löser jag och Tompan14 dock med vårt nystartade parti som ska lösa världens icke pollenrelaterade problem.

ay5LLDW_700b.jpg

En björk om dagen
Frågan är ju vem som tillverkar dom, av bilden så står det ju "9gag" är detta nån entreprenör av dessa däck? Om annat skulle jag föreslå namnet till en porrbutik.

En björk om dagen
Jarle för fan. Nu är vi på väg. Jag känner det. Speciellt idag, eftersom det är tisdag.

För, jag sitter här och sitter igen. Mest därför att det är tisdag. Kanske veckans allra värsta dag, alla kategorier utom en. På tisdagar gör man med fördel så lite som möjligt. Så att de försvinner så fort som möjligt. Fyfan.

Tisdagar är veckans motsvarighet till ICA:s sockerfria eller fiberberikade O'Boy. Nykteristernas svar på Gudrun Schyman. En tisdag är som att välja någon annan majonäs än Findus äkta majonäs. Den totala motsvarigheten till Johnny's senap. Jag hatar tisdagar nästan lika mycket som jag demokratiskt ogillar hockey. Som idrott. Som intresse. Som sysselsättning. Som tv-fenomen. Som allt.

Tisdag är beviset för att gud inte finns. Om gud är allsmäktig och lika genomgod som en rostad syltmacka kan inte tisdagar finnas. Så enkelt är det. Varken mer eller mindre. Häng gud. Döp om tisdagar. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Hade jag varit diktator på den här planeten, hade det varit lite stil på vissa saker. Hade jag! Om jag hade! Var jag! För fan! Tisdagarna skulle ha varit ett minne blott.

Nej, jag tänker inte förklara varför tisdagar är ondskefulla dagar, dagar lika fulla av skit som ett utedass byggt av Håkan Juholt. Förstår du inte varför tisdagar är ondskans dag. Då är du inte med mig. Då är du emot mig. Då är du en tunna i Håkans dass.

Tisdagarna måste göras om. Tisdagarna måste närma sig torsdagarna. Torsdagar är som gamla vänner. Det kan vara en hel vecka sedan man såg dem. Men när de dyker upp känns det som igår. Och de har alltid med sig löften om helgens stordåd. Förväntan på burk. En tisdag borde inte ens få stå skriven i samma kalender som en torsdag.

Fyfan. Med måndagens rivsår på ryggen, förlorade hårtussar och ömma knän vaknar den intet ont anande människan upp. Och golvas av det faktum att det bara är tisdag. Det går Finte ens att skylla på att det är måndag längre. Kaffet smakar vått och förre veckans fikabröd är slut. På tisdagar förväntas man som människa leva upp till allt man bluffade om veckan innan. Till all man struntade i därför att det var torsdag, snart fredag, snart helg. Snart en brasa, snart en flaska trivsamt rödvin. Snart. Tisdagen smeker inte. Tisdagen örfilar. Lyssnar inte på förklaringar. Lyssnar inte alls skulle man kunna säga. Tisdagar är veckans motsvarighet till en dörrvakt med rakad, skinande skalle och tjocka sulor på sina skor.

Vi måste börja här och nu. Det kommer att ta tid att vända den här skutan. Kalendern är inte direkt någon jävla optimistjolle. För framtida generationer. Vi måste börja här och nu. Kom igen nu allihopa. Nu gör vi tisdagar till glassdagar istället. Vi förbjuder e-post. Vi förbjuder förfrågningar om middagar, afterwork, innebandy, gym, vi förbjuder crossfit alla dagar i veckan. Kom nu så stryker vi tisdagar.

Om vi ignorerar tisdagar, om alla ignorerar tisdagar, kommer de till slut att försvinna. Det är min fasta övertygelse.

En björk om dagen
Nu när jag har lagt hela denna tisdagmorgon (Håller fullständigt med dig om denna djävulens dag Jibberisch) Till att sitta med en värkande hals snorig som få och läsa igenom hela denna tråd märkte jag hur ofullständigt mitt liv har varit, Finns det plats på denna SCHAUFELRADBAGGER!!!1? Jag har ingenting emot tyskar så jag är frivillig att hämta hem våran SCHAUFELRADBAGGER!!!1, Bern var det va? Hur är vädret på Hoth just nu? Kallt och snöigt förutsätter jag annars får vi hitta en ny planet.
Gillar serien ovan btw :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp