En björk om dagen

En björk om dagen
Jibberisch sa:
Vattendroppe sa:
@jibberisch &
@Jarle

Ja, vad vill vi ha för färg egentligen? Det mesta mellan cancer-laser (UV) och värma-mat-laser (mikrovågor) finns!
Jag är ganska säker på när jag talar för oss båda här:

Vi vill ha alla laser.
Exakt, lasersvärd, laserpistoler, laserkanoner. Allt. Pistolerna får gärna låta PEW PEW PEW. Pistollaser får inte vara röd dock, det har ju alla stormtroopers och de där lasrarna verkar gå snett.

EDIT:
SooL slog hammaren mitt på tummen, givetvis ska vi ha regnbågslasrar! Då är vi samtidigt väldigt PK och kanske slipper bli invaderade, bli beskyllda för folkmord, att vara en diktatur osv.

Senast ändrad:
En björk om dagen
Jibberisch sa:
Tompan14 sa:
Idag var jag på apoteket, det gamla hederliga statliga förstås, och köpte allergimediciner för 1700 kronor. För samma pengar hade jag kunnat köpa 50 liter Aspen 2T till motorsågen... Dags att börja spendera pengarna där det gör mest nytta!
Motorsågar Tompan! Motorsågar för fan! Tänk om staten delade ut motorsågar till alla! En till alla och alla fällde två björkar var! Två! Det skulle räcka så jävla långt!
En kompis som försöker sig på att fälla björk. Men de är jobbigt hårda.

En björk om dagen
6669345259_a760d18fa0_b.jpg

En björk om dagen
Föreslår att SCHAUFELRADBAGGER!!!!!1n med sina eldsprutande vapen eldar upp allt allergiframkallande mögel när vi ändå är inne på ämnet.

En björk om dagen
Fasligt dött här på forumet. Finns det inget wifi uppe i gränsen eller!? Ellah! Ellah, eeey, eeey.

För alla som inte är i Riksgränsen och försöker bli sponsrade kan jag meddela att björksäsongen ännu en gång är över. Börjar gå över. Börjar bli bättre. Personligen firade jag med jordgubbsglass och lite naket igår. (Tittade på Throne of Games, inbilla er inget annat).

Så ni som gillar våren, det är snart över, ni kan gå ut och leka nu.

För er som försöker bli sponsrade: Vem rev flest tischor, på kortast tid?

@charliethon
Ja, franskt mögel borde inkluderas. Varför är det så mögligt i Frankrike?

En björk om dagen
Min teori i frågan, som grundar sig på ett och annat avsnitt av Hjärnkontoret och empiriska studier på mig själv är följande:

Som alla vet kommer möglet ursprungligen från bortglömda och dammiga baguetter. Med baguettens ökande popularitet utanför Frankrikes gränser muterade möglet sig och började leva fria liv på andra, otillgängliga eller gästvänliga platser runtomkring i världen.
Kvar finns dock alfamöglet från alfabaguetterna, som ohotat förpestar tillvaron för klenfisiga utlänningar som enbart är vana vid betamögelvarianter.

@jibberisch, om du har någon bättre teori i frågan är du välkommen med din åsikt.
Dessutom har ekpollen kommit till Småland. Fan.

En björk om dagen
Betamögel. Jag är död. Återkommer när skrattmusklerna har hämtat sig.

@Jibberisch Björn har fått en ny t-shirt eftersom han var modig nog att vara med i tävlandet. Och här finns internet, dock är det våldsamt långsamt vissa tider på dygnet eftersom alla är upptagna av att vårda sina "koncept" på sociala medier. (Fråga
@Jeppenator, jag fattade typ hälften.)

Men alltså, betamögel.
Den här tråden blir mer och mer som Guiden för varje dag som går. Frågan är bara vem som är Agrajag?

En björk om dagen
Jibberisch sa:
@heddious

Är det dit vi har kommit alltså? Skidåkare som vårdar sina koncept på sociala medier? Jag hoppas skidåkaren med minst koncept vinner.

@Jarle
#BringbackbaconandfreeBACKtoskiing
Fixed.

I övrigt var det skönt att se att vintern gör sitt bästa för att hålla den biologiska krigföringen borta från gränsen och att så många åkare presterade så pass bra i branten.

Kommer sociala medier finnas på baggen?

En björk om dagen
Jag röstar för asociala medier.

Och apropå något helt annat – gurkor består till 96 procent av vatten. Resten av gurkan är
a) cellulosa.
b) troligen ganska vattentät.

Jag kan inte förklara varför men jag fick en känsla av att detta borde gå att använda till våran fördel med extrautrustandet av SCHAUFELRADBAGGER!!!1n. På något sätt. De väderbeständiga fyra procenten av gurkor, alltså.
En enda jordnöt innehåller förresten lika mycket energi som 56 meter gurka. Jag vet inte om jag har sagt det förut men nu vet ni. Det borde också gå att utnyttja.
Eh.

(Nej, jag har inte druckit kaffe.)

En björk om dagen
jag är med Hedda på den där punkten!

Det finns för övrigt en anledning till varför en del av mina bekanta och jag kallar olika skalplagg för gurk-tex
@heddious

En björk om dagen
Baggar går nog på allt som brinner. Jag röstar för att vi tar med oss alger och planterar in i närmsta vattendrag så vi får oändligt med olja.

En björk om dagen
Är inte alfa-alfagroddar i det närmaste oändliga? De återskapar ju sig själva i burken i kylskåpet, så mo någon kommer på hur man gör drivmedel av dem borde vi vara all set sedan :)

En björk om dagen
Hörde igår att koala-björnar innehåller så pass mycket olja i pälsen att de exploderar när det blir skogsbrand i deras specifika träd.

Hur brutalt det än låter så kan det ju vara en idé med en koalabjörnuppfödningsfarm?

Eller kanske inte.
Alger och alfaalfa-groddar låter en gnutta mindre barbariskt.

En björk om dagen
Vi har ju redan teknologin för algerna. Dessutom ser groddar så tråkiga ut.

Koalor ser alldeles för läskiga ut när de är blöta och arga. Men vi kanske kan ta med ett gäng till nyårsfiranden?

En björk om dagen
Låta koalorna vara torra och glada innan de används som fyrverkeripjäser?
Så vi slipper den läskiga biten?

Förövrigt, vad är det för teknologi som krävs för algodling?

En björk om dagen
Klubbat på torra och glada koalor! Måste vi ta med oss massa eukalyptusträd eller är de nöjda med bacon?

Vatten och någon form av näring, mycket av restprodukterna från själva oljetillverkningen går tydligen att använda som näring till algerna.

En björk om dagen

@jarle
Föreslår gömda baconbitar bland ett litet invänjnings (avvänjnings?) eukalyptusträd tills de överlyckliga och krustorra koalorna helt går över på baconkost.

Den avsatta planteringsjordsplätten på SCHAUFELRADBAGGER!!!1'n känns alldeles för avsatt för att offra till träd för koalor som enbart fyller en funktion en dag om året. Framförallt om det du skriver stämmer att alger är självproducerande.

En björk om dagen
charliethon sa:
@jarle
Föreslår gömda baconbitar bland ett litet invänjnings (avvänjnings?) eukalyptusträd tills de överlyckliga och krustorra koalorna helt går över på baconkost.

Den avsatta planteringsjordsplätten på SCHAUFELRADBAGGER!!!1'n känns alldeles för avsatt för att offra till träd för koalor som enbart fyller en funktion en dag om året. Framförallt om det du skriver stämmer att alger är självproducerande.
Vart ska vi ha detta stackars träd? Koalorna sover ju mest hela tiden så det borde räcka med en säng eller två? Alla gillar bacon och varelser som inte gillar bacon har vi väl redan etablerat att de ej är välkomna på baggen?

Den odlingsbara marken är fullbelagd, inga eukalyptusträd där inte.

Algerna är ju inte riktigt självproducerande men de verkar växa under de mest jävliga omständigheter och det mesta av vårat avfall verkar fungera som näring åt det. Dessutom borde de gilla bacon.

Vad ska vi ha för uniformer på baggen?
@Heddious
@Jibberisch

En björk om dagen
Exakt det jag skrev ju. Att odlingsmarken var för upptagen för att kunna ha eukalyptusträd.

Börjar bli skeptisk till de här koalorna.
Hittar vi inte någon ny funktion till dem än färgglada smällare känns de utröstade.

Sy om dom som koaloflage?

En björk om dagen
charliethon sa:
Sy om dom som koaloflage?
Vilket fint ord! Implemetera i nyordslistan! Ring Horace!
däremot tar jag avstånd från att spränga koalor, och alla andra oskyldiga djur med för den delen.

@jarle
@Jibberisch jag röstar för pyjamasuniformer á la Star Trek till vardags inomhus på baggen, givetvis kompletterade med pjäxtofflor i velour. förslagsvis gråmelerade med muddar och knappar i valfri kontrastfärg.(jag är blond och får mani på att plocka bort blonda hårstrån från svarta kläder, vilket skulle förstöra den vilsamma upplevelsen som jag förväntar mig att en vistelse på SCHAUFELRADBAGGER!!!1 kommer vara, därför röstar jag emot svarta uniformer. och marinblå.)
dessutom är gråmelerat en väldigt mysig kulör.
huvudbonader står det var och en fritt att använda efter tycke och smak. men pjäxtofflorna anser jag vara ett krav.

utanför baggen är det givetvis någon form av hyperteknisk skalklädsel som gäller, vi är trots allt skidåkare, amirite? :)

En björk om dagen

@Jibberisch; jag ber dig bara att vara medverkande i beslutsprocessen. Helt utan ansvar givetvis.

@charliethon; det var ju ett medhåll tillsammans med en stilla fundering om vart eventuell träd skulle kunna befinna sig. Jag tror nog att örådet röstat koalorna av skutan.

Krävs det inte väldigt många koalor för det syftet? Har koalorna förargat oss på något vis?

En björk om dagen

@jarle: Relativt antar jag. Beror på vad koaloflaget används till. Om det innebär att baggen får två små fluffiga öron för att motståndare ska sänka garden över att "det är så fluffigt!!!!1" så winwin.

@heddious: du får min röst. Låter som en fantastisk klädsel.

En björk om dagen
IT'S SO FLUFFY I'M GONNA DIE!!!1

@jibberisch du är givetvis undantagen från de gråmelerade pyjamasarna. men hur ställer du dig till pjäxtofflor?

pax inte trycka tishor och stickerz.

En björk om dagen
Nu får det vara nog med trams! Fluff på baggen!? Jag säger aldrig. Aldrig! Det är en domedagsmaskin och ska aldrig misstas för bumbibjörn eller andra mysiga ting. Samma sak med uniformerna. Svarta ska de vara, gärna i kombination med röda detaljer för att bli så onda som möjligt. Skiduniformerna får gärna vara av det trevligare slaget dock. Där kanske koaloflaget kan komma in? Så länge jag slipper skalplagg är jag nöjd. Tofflor har ingen plats i ondskans maskin. Illasittande pjäxor åt alla, skidåkning ska vara ett straff.

Tillbaka
Topp