En bra cykel som passar till det mesta?

8ight-t

Ny medlem
Hej! Jag behöver lite hjälp med att veta vad jag ska köpa för cykel. Den ska passa för att hoppa med, street, skogsstigar och lättare downhill om jag får för mig att köra det. Bakdämpning är inget måste men ett + om den har det, och cykeln får inte vara för klumpig och tung. Priset får ligga runt 8000kr, max 10000kr.

Har tittat lite på Kona Stinky begagnad. Är det en bra cykel som passar till det mesta?

Tacksam för svar!

Hejsan
Du vill ha ett väldigt brett användningsområde, det e svårt att hitta ngt dom matchar allt det även om du skulle ha en större budget. Men satsa på en mountainbike med hard-tail så får du mycket mer cykel för pengarna . och köp begagnat kolla på blocket samt happymtb.org och deras köp/sälj! där finns det mycket! //Hampus

tyvärr så är det nog nästan omöjligt att hitta en som är bra till allt...problemet brukar ju vara att om man vill ha nåt som e allround, så fungerar det bara halvdåligt till det mesta...

Ett förslag som kanske kan vara värt att titta på är lite olika 4X-hojar. Typ DaBomb CherryBomb osv. De pallar det du beskriver utan problem och brukar vara hyfsat lätta.
Begagnat är solkklart det bästa alternativet och det borde gå hyfsat lätt att hittat nåt i den prisklassen tycker jag. Förutom de redan nämnda siterna kan du kolla t ex swebikers säljdel, där brukar det komma ut en hel del prylar också...

Lycka till

Kolla på Kona coiler deluxe den är bäst på att inte vara bra på nånting!! Men kanske lite dyrare än du tänkt...

Tillbaka
Topp