En buckla som går utåt/neråt?

eHogstrom

Aktiv medlem
Yo! Idag när jag kikade på mina skidor så hittade jag en buckla nästan framme vid nosen på högerskidan. Skidorna är ett par Armada AR6 08/09, när phil cassabon kör på dessa skidor så börjar man ju fundera på om man fått ett måndagsex lr vad man håller på med i backen. Går detta och reklamera lr är det något man kan fixa sjv lr är det så fint att det inte gör någon skillnad? Det är en mindre buckla och jag har ingen aning om hur jag kan ha fått den. Ja jag har railat på skidorna men då AR6orna är parkskidor så borde det väl endå hålla!?

Går detta och reklamera om jag nu inte nämner att jag railat på dom?
Har detta hänt för fler folk?
Hur kan jag ha fått en buckla som går utåt mot snön, borde det inte vara lättare och få tvärtom?

låter rikigt skummt

ta kontakt med armada eller stället där du köpte skidorna och hör dig för.

Senast ändrad:
äre på stålkanten? eller äre på själva skidan? tänkte jag har fått en buckla utåt på min stålkant :b

Måste blivit när DU valde att landa på mina skidor!!!
Kontakta mig så ersätter jag dig så gott det går...

haha om du går in med dem så lär dom se ganska snabbt att du har railat :P

Bucklan sitter på stålkanten!

Känns ju lagomt fittigt och ha pungat ut nästan 5k för en skida som håller 1månad..
Vad ska jag hitta på nu? Känns ju lagomt sketchy och reklamera: - Tja, min stålkant gick sönder, jag åkte så fort! Ta mitt nr och sen kuta ut ut affären för fulla muggar :>

du bör testa att reklamera dom.

jag hade en buckla på min bräda men jag sket i o göra nått sen några månader senare så knäckte jag hela nosen pga att träkärnan hade fått vatten på sig o svullnat upp och möglat och därmed spruckit! segt som faen

Buckla på undersidan på belaget? Sånna har jag massor av :) Tror de e när man landar för hårt på rails å stålkanterna trycker lr ngt? Ingen aning.. Ja har iaf haft så i en sässong å skidorna funkar ändå som vanligt

1230937160_2.jpg

1230937101_1.jpg

Vid närmare eftertanke borde jag väl reklamera. Någon som har någon bra replik man bör kunna när dom säger "-Men man ser ju att du railat med dom" ?

Senast ändrad:
Jadu.. om du inte får reklamera så är det väll bara att peta dit lite epoxy i springan å tvina fast det några timmar:) Ajja, synd iaf på ett par så dyra skidor:/ lycka till:P

Jamen igentligen.. Jag är inte så duktig så jag gör sådär tokiga nosepresses så dom borde ju inte kunna säga något? Om jag ska ha railat sönder dom borde dom väl gått under bindningen. Skickar morsan på det, jag vågar inte :(

Det där syns ju att det är självförvållat, så det är nog bara att glömma reklamation. Railar man med sina skidor får man räkna med att dom slits sjukt fort.

hade du slipat ner stålkanterna på dem? tänkte ifall det hugger tex när man håller på att glida av en rail då kan det ju slita sönder stålkanten ifall dom är super vassa. Eller så har du kört på nånting som gjort bucklan.

Men det är ju iaf värt med ett försök att kolla ifall du får reklamera.

Missade ni totalt mitt övre inlägg?
Jag railar fortfarande under bindningen och inte längst ut på nosarna. Det finns inte ens att göra sådär på rails.

Jag har inte slipat ner stålkanterna på dom och att stålkanten har slitits sönder är det till 99,9% inte.

Ja jag har börjat bli ganska less, är näst intill gråtfärdig. Sprojlans nya skidor som jag längtat till äckligt länge, svinnöjd med dom var man också så hinner man åka en månad med dom innan skidan går sönder!? Sparade cash hela sommarn till skiten även. Just nu vill jag bara gå och ta livet av mig :>

Edit: Det jag försöker säga nu är att jag har ingen aning om hur jag ska göra.

Senast ändrad:
tyvärr så är nog reklamation att glömma. Det krävs en rejäl smäll för att något sådant ska hända. Men det du kan göra är att prova att skära bort lite belag och sedan pröva att värma stålkanten och knacka ut den och sedan limma igen med epoxy och värma i nytt belag. Men det är inte säkert att det håller. Och vill du inte ge dig på det själv kan du ta med dom till någon butik och få hjälp där.-
Tyvärr så är det sådant som sker med lekskidor. Jag förstår att du less men det är bara att bryta ihop och gå vidare :)
Lycka till

du har ju kraschat som ett jävla as de ser man ju dirr..

Asså det där ser ju ut som en skada som inte ens hänt i backen - Hur tar du dig själv och dina skiis till backen? Att få den där skadan reklamerad är jag tveksam till, ta med dig dom till någon bra skidaffär och fråga om dom kan hjälpa dig fixa skadan istället som J_P säger värme, en tving o lite epoxy sen så kan det nog vara bra igen.

Ser nästan ut som om stått mot en typ en vägg, blivit omkullvälta, och landat mot något hårt.

Trist.

Gustav_89 sa:
Asså det där ser ju ut som en skada som inte ens hänt i backen - Hur tar du dig själv och dina skiis till backen? Att få den där skadan reklamerad är jag tveksam till, ta med dig dom till någon bra skidaffär och fråga om dom kan hjälpa dig fixa skadan istället som J_P säger värme, en tving o lite epoxy sen så kan det nog vara bra igen.
Men undra om det inte skulle kräves jävligt mycket värme då, så pass att resten av skidan smälter? För när en stålkant slår i något så pass hårt att formen ändras kring området blir den för nån sekund yberhet och härdar sedan så att den är mer än dubbelt så hård i bucklan än resten av kanten. Kan nog bli problem att "böja tillbaka" den!

Är nog bara att bita i sura äpplet, och köra på... det är ju ändå inget som kommer försämra dina svängar när det sitter så långt fram i skidan... skulle den däremot stå ut under skidan kan du ju slipa ner den.

Hogizz sa:
Missade ni totalt mitt övre inlägg?
Jag railar fortfarande under bindningen och inte längst ut på nosarna. Det finns inte ens att göra sådär på rails.

Jag har inte slipat ner stålkanterna på dom och att stålkanten har slitits sönder är det till 99,9% inte.

Ja jag har börjat bli ganska less, är näst intill gråtfärdig. Sprojlans nya skidor som jag längtat till äckligt länge, svinnöjd med dom var man också så hinner man åka en månad med dom innan skidan går sönder!? Sparade cash hela sommarn till skiten även. Just nu vill jag bara gå och ta livet av mig :>

Edit: Det jag försöker säga nu är att jag har ingen aning om hur jag ska göra.
Nej, det du försöker säga är att du vill ta ditt liv! ;)

Jag har nyss fått sådär jag med men det var nog därför jag slog i med skidan i en rail har 1-2 bucklor i belaget vid järnkanten. Du måste ju också ha slagit i skidan i något?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp